Säätiöt vahvistavat taide- ja kulttuurialan johtamisosaamista yhdessä Aalto EE:n kanssa

Maailman megatrendit, työn muutos ja rahoituksen epävarmuus vauhdittavat taide- ja kulttuurialaa kehittämään johtamis- ja liiketoimintaosaamista. Uusi Business of Culture-ohjelma tarttuu haasteeseen yhdessä alan toimijoiden kanssa Pohjoismaissa ja Baltiassa. Keskiviikkona alkavassa ohjelmassa taide- ja kulttuurialan ammattilaisia ovat tukemassa Jenny ja Antti Wihurin rahasto, Saastamoisen säätiö, Föreningen Konstsamfundet ja Suomalais-ruotsalainen Kulttuurirahasto.

”Näemme tärkeäksi kehittää kulttuurisektorille entistä parempia edellytyksiä johtamiseen sekä kansainväliseen yhteistyöhön eri toimijoiden välillä”, kertoo Saastamoisen säätiön hallituksen puheenjohtaja Petteri Karttunen.

Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) ohjelma on laajin taide- ja kulttuurialan kehittämisohjelma, joka tavoittelee alan johtamistaitojen merkittävää kasvua kansainvälisellä tasolla. Business of Culture -ohjelma tarjoaa räätälöidyt työkalut kulttuuriorganisaatioiden strategiseen kehittämiseen, muutoshaasteisiin ja uudistumiseen. Ohjelman asiantuntijoina toimivat tieteen, kulttuurin ja liike-elämän kansainväliset osaajat. Osallistujat edustavat laajasti taiteen eri aloja.

”Yhteiskunta tarvitsee taidetta peiliksi ja uudistuakseen. Kulttuuriorganisaatioiden tehtävä on tässä lähtökohtaisesti todella tärkeä. Taitavalla johtamisella ja tarkoituksenmukaisella business-osaamisella kulttuuriorganisaatiot voivat vain vahvistaa vaikuttavaa tehtäväänsä yhteiskunnassa”, sanoo ohjelman keynote-puhuja, hallitusammattilainen ja yritysjohtaja Karri Kaitue.

Ohjelma on suunniteltu yhteistyössä Göteborgin yliopiston School of Executive Educationin kanssa. Yhteistyössä on mukana myös Ruotsin kansallismuseo.

Business of Culture-ohjelman sivut

Nana Salin, Associate Director, Aalto EE
nana.salin@aaltoee.fi

Yritysten vastuullisuus testataan irtisanomistilanteissa - Aalto PRO:lta laaja palvelukokonaisuus muutostilanteisiin20.3.2020 16:00:33 EETTiedote

Maailmantalouden nopeat käänteet pakottavat yritykset reagoimaan myös henkilöstöön kohdistuvin sopeuttamistoimin. Tällöin punnitaan myös yrityksen vastuullisuus. Aalto University Professional Development (Aalto PRO) on jo yli 25 vuotta auttanut yrityksiä ja uusia työnhakijoita näissä tilanteissa. Nyt tarjolla on vieläkin kokonaisvaltaisempi muutostukipalvelu, jossa yhdistyvät uravalmennus ja muutoskoulutukset. Kokonaisuus räätälöidään aina henkilöstövähennyksiin joutuvan yrityksen kulloiseenkin tarpeeseen.

Aalto EE:lle ennätysliikevaihto jo 8. vuotta peräkkäin16.3.2020 08:02:48 EETTiedote

Aalto University Executive Education Oy:n (Aalto EE) liikevaihto ylsi uuteen ennätykseen jo kahdeksatta kertaa peräkkäin. Vuoden 2019 liikevaihto oli 23,6 miljoonaa euroa (vuonna 2018 21,7 M€). Myös liiketulos on pysynyt vahvana ollen 1 miljoonaa euroa (vuonna 2018 1,4 M€). Tulostaso on vahva, huolimatta yhtiön kehityspanostuksista digitalisointiin ja uusiin toimitiloihin. Kasvua oli erityisesti asiakaskohtaisesti räätälöidyissä valmennusohjelmissa sekä Aalto MBA for Executives ja Executive MBA -ohjelmissa.

Aalto EE:n neuvonantajaverkoston uusin jäsen Päivi Castrén vahvistaa globaalia HR-osaamista10.3.2020 12:57:02 EETTiedote

Aalto University Executive Education (Aalto EE) on kutsunut Päivi Castrénin Senior Advisoriksi. Hänellä on yli 30 vuoden laaja-alainen kokemus henkilöstöjohtamisesta ja organisaatioiden kehittämisestä Wärtsilästä, Nokia Oyj:stä ja Valmet Paper Machinery:sta. Hänen pitkä kokemuksensa ja näkemyksensä johtamisen kehittämisestä niin neuvonantajan kuin toteuttajankin rooleissa on äärimmäisen arvokasta Aalto EE:n globaalisti toimiville asiakkaille.