SAK:n edustajistossa linjataan seuraavaa neljää vuotta

Tervetuloa seuraamaan 19. marraskuuta etänä SAK:n syysedustajistoa. Kokouksessa käsitellään SAK:laisen ay-liikkeen painotukset ja strategia seuraavalle nelivuotiskaudelle. Mahdollisuus haastatteluihin järjestetään tarvittaessa.

Edustajisto alkaa torstaina kello 9.00 ja voit seurata kokoustahttps://youtu.be/k-lRHvm0Mwk. Kokouksen avaamisen ja järjestäytymisen jälkeen on SAK:n puheenjohtaja Jarkko Elorannan ajankohtaiskatsaus.

Kello 13.00–15.00 käsitellään SAK:laisen liikkeen strategiaa kaudelle 2020–2024. Strategia uutisoidaan osoitteessa www.sak.fi hyväksymisen jälkeen.

Puheenjohtajan ajankohtaiskatsaus (varaus viime hetken muutoksiin) on mahdollista saada etukäteen käyttöön embargolla. Myös median toivomat kuvaukset ja haastattelut päivän aikana pyritään toteuttamaan. Kummastakin voi laittaa pyynnön marjo.pihlajaniemi@sak.fi

Kokous toteutetaan hajautetusti niin, että osa edustajista osallistuu pääkokoukseen Sokos hotel Triplassa (Fredikanterassi 1 B) ja osa on yhteydessä kokoukseen maakuntiin perustetuista etäkokouspisteistä.

Katja Syvärinen från FFC föreslår att skattemyndigheten ska få ansvar för att inkassera de fackliga medlemsavgifterna14.11.2020 12:30:00 EETTiedote

Skatteförvaltningen kunde få ansvar för att inkassera medlemsavgifterna i arbetslöshetskassor och fackförbund. Det föreslår Katja Syvärinen som är vice ordförande för FFC:s styrelse. Förslaget skulle göra inkasseringen av medlemsavgifter klarare och skulle också ta större hänsyn till arbetstagare som har flera arbetsgivare eller anställningsförhållanden.