SAK:n edustajistossa linjataan seuraavaa neljää vuotta

Tervetuloa seuraamaan 19. marraskuuta etänä SAK:n syysedustajistoa. Kokouksessa käsitellään SAK:laisen ay-liikkeen painotukset ja strategia seuraavalle nelivuotiskaudelle. Mahdollisuus haastatteluihin järjestetään tarvittaessa.

Edustajisto alkaa torstaina kello 9.00 ja voit seurata kokoustahttps://youtu.be/k-lRHvm0Mwk. Kokouksen avaamisen ja järjestäytymisen jälkeen on SAK:n puheenjohtaja Jarkko Elorannan ajankohtaiskatsaus.

Kello 13.00–15.00 käsitellään SAK:laisen liikkeen strategiaa kaudelle 2020–2024. Strategia uutisoidaan osoitteessa www.sak.fi hyväksymisen jälkeen.

Puheenjohtajan ajankohtaiskatsaus (varaus viime hetken muutoksiin) on mahdollista saada etukäteen käyttöön embargolla. Myös median toivomat kuvaukset ja haastattelut päivän aikana pyritään toteuttamaan. Kummastakin voi laittaa pyynnön marjo.pihlajaniemi@sak.fi

Kokous toteutetaan hajautetusti niin, että osa edustajista osallistuu pääkokoukseen Sokos hotel Triplassa (Fredikanterassi 1 B) ja osa on yhteydessä kokoukseen maakuntiin perustetuista etäkokouspisteistä.

EK, SAK, Akava ja STTK: Terveyspalvelujen yhdenvertainen saatavuus ja kustannusten hallinta edellyttävät monikanavaista rahoitusta17.6.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

EK, SAK, Akava ja STTK ovat huolissaan valmistelutyöstä, jossa tarkastellaan terveydenhuollon rahoitusjärjestelmän muuttamista yksikanavaiseksi. Tämä tarkoittaa, että julkinen rahoitus kanavoitaisiin kokonaisuudessaan palvelujen järjestämisvastuussa oleville organisaatioille ja yksityisten terveyspalvelujen käyttöön liittyvien kustannusten korvaamisesta luovuttaisiin.

Regeringens planerade jobbsökningsmodell blev komplicerad och svår att förstå8.6.2021 09:08:18 EEST | Tiedote

Fackcentralen FFC kritiserar regeringens förslag till så kallad nordisk jobbsökningsmodell eftersom modellen är svår att förstå. Regeringens utkast till proposition slår detaljerat fast olika intervjuer och skyldigheter för arbetslösa att söka jobb. I stället för att införa en reglering på detaljnivå, borde man satsa på att ge arbetslösa individuell service, säger Alli Tiensuu som är arbetskraftspolitisk expert på FFC.