Sanna Kujala on nimitetty Viking Maltin myyntijohtajaksi

Myyntijohtaja Timo Huttunen on päättänyt siirtyä pois Viking Maltilta. Hän on menestyksekkäästi johtanut ja kehittänyt Craft- ja kumppanuusliiketoimintaamme. Vahvalla mallas- ja olutalan tuntemuksellaan hän on antanut tärkeän panoksensa Viking Maltin menestykselle 18 vuoden mittaisella urallaan yhtiössä.
Sanna Kujala

Meillä on ilo ilmoittaa, että Sanna Kujala on nimitetty myyntijohtajaksi. Hän raportoi VP Annika Wilhelmsonille, jonka vastuualueisiin kuuluvat pienpanimot sekä partnereiden kautta tehtävä myynti.

Sanna aloitti Viking Maltilla vuonna 2012 viljanhankintapäällikkönä. Vuonna 2017 hänet nimitettiin Lahden Site Manageriksi ja sen jälkeen toimintoketjusta Suomessa vastaavaksi johtajaksi, vastuualueenaan sekä nykyinen tehdas että Finmalt-projekti.

Ennen Viking Maltia Sanna toimi ostopäällikkönä Hankkija Maatalous Oy:ssä sekä tutkijana MTT Taloustutkimuksessa. Hän on suorittanut maataloustieteiden ammatti-korkeakoulututkinnon Laurea Ammattikorkeakoulussa sekä maisterin tutkinnon Helsingin yliopistossa. Vuonna 2020 hän suoritti eMBA-tutkinnon Aalto yliopistossa.

Vahvalla kokemuksellaan Sanna tulee johtamaan Craft- ja kumppanuusbisnestämme sekä toimii pääroolissa liiketoimintamme strategisessa kehittämisessä ja vahvemman asiakasnäkökulman tuomisessa toimintaamme. Toivotamme hänelle menestystä uudessa roolissaan ja kiitämme Timoa lämpimästi kuluneista vuosista ja toivotamme menestystä myös jatkossa.

Pär-Gustaf Relander
Hallituksen puheenjohtaja

Kasper Madsen
CEO Viking Malt Group

Pia Valve
VP HR and Communications Viking Malt Group

Sanna Kujala

Viking Malt Groupilla on tuotantolaitokset 5 maassa: Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Liettuassa ja kaksi tehdasta Puolassa. Tuotantokapasiteetti on 600 000 t/a ja liikevaihto noin 250 MEUR. Yhtiön palveluksessa on 260 henkilöä. Viking Malt on Skandinavian suurin mallastamo, viidenneksi suurin Euroopassa ja 9. maailmassa. Yhtiö on maailman johtava erikoismaltaiden valmistaja. Viking Malt Groupin omistavat Polttimo Oy (62,5 %) ja Svenska Lantmännen (37,5 %).

Finmaltin peruskivi muurattu Lahdessa – uuden mallastamon rakennustyö etenee suunnitellusti16.6.2021 09:38:26 EEST | Tiedote

Viking Maltille myönnetty Platinum Medal tunnustuksena kestävyyskehitystöstä ja -toimenpiteistä17.3.2021 10:56:33 EET | Tiedote