Sata päivää Yrittäjäpäiviin

Valtakunnalliset Yrittäjäpäivät järjestetään lokakuussa Jyväskylässä. Suureen yrittäjätapahtumaan odotetaan paikalle 1500 kävijää.

Kongressitoimisto Liveton Linnea Lehmuskoski sekä Keski-Suomen Yrittäjien Sari Laitinen ja Anni Peltonen mainostivat vuoden 2020 Yrittäjäpäiviä viime vuoden tapahtumassa. Kuva: Aki Loponen/Pictuner Oy

Jyväskylän Paviljongissa järjestettävä tapahtuma käynnistyy perjantaina 16. lokakuuta bisnesseminaarilla. Yrittäjäpäiviin on nyt sata päivää aikaa.

- Päivät keskittyvät koronasta toipumiseen, hyvinvointiin ja yrittäjien väliseen vertaistukeen. Voimaannuttavia ja hyödyllisiä kohtaamisia on siis luvassa. Virallinen teema päivällä on Lisää löylyä, Keski-Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Sanna-Mari Jyräkoski kertoo.

Yrittäjäpäivillä pidetään myös yrittäjäjärjestön liittokokous, jossa valitaan Suomen Yrittäjien uusi puheenjohtaja. Lisäksi juhlavassa iltagaalassa jaetaan aina myös vuosittaiset yrittäjäpalkinnot. Tasavallan presidentti Sauli Niinistö kertoi Twitterissä jo maaliskuussa aikovansa päiville mukaan.

”Epävarmuuden varjo väistymässä”

- Olemme iloisia, että epävarmuuden varjo on väistymässä, ja Yrittäjäpäivät päästään järjestämään - se on näinä päivinä ihan uutinen. Toki noudatamme tapahtuman suhteen kaikkia viranomaisten määräyksiä ja ohjeita, kertoo Suomen Yrittäjien Sypoint Oy:n toimitusjohtaja Taru Jussila.

Koronatilanteen odotetaan vaikuttavan tapahtumien järjestämiseen vielä syksylläkin.

- Jyväskylän Paviljongin tilat ovat isot, joten turvavälit voidaan miettiä tarkasti. Lisäksi ravintola toteuttaa ruokatarjoilun niin, että se on turvallista. Jos syksyllä tulee lisää rajoituksia, ne otetaan huomioon. Käsienpesu ja desinfiointiasiat pidetään luonnollisesti kunnossa, sanoo Sanna-Mari Jyräkoski.

Yrittäjäpäiville on tällä hetkellä reilut 500 ilmoittautunutta.

Tapahtuman verkkosivut: yrittajat.fi/yrittajapaivat

Lisätiedot:

toimitusjohtaja Sanna-Mari Jyräkoski, Keski-Suomen Yrittäjät, sanna-mari.jyrakoski@yrittajat.fi, 050 563 7780

toimitusjohtaja Taru Jussila, Suomen Yrittäjät Sypoint Oy, taru.jussila@yrittajat.fi, 0400 510 853

Luottamusvaltuutettu yhä suositumpi sopijaosapuoleksi, työpaikkasopimisen kannatus pysyy vahvana19.7.2021 10:17:29 EEST | Tiedote

Koko henkilöstöä edustavan luottamusvaltuutetun suosio sopijaosapuolena kasvaa ja ammattiliittoa edustavan luottamusmiehen laskee, uusi Työelämägallup kertoo. - Työpaikoilla halutaan laajalti työpaikkasopimista. Hallituksen pitää edistää asiaa, jotta yrityksemme voivat menestyä paremmin ja työllistää enemmän, toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen Suomen Yrittäjistä sanoo.

Koulutussopimus suositumpi kuin oppisopimus - molempia voisi käyttää vielä enemmän12.7.2021 10:10:25 EEST | Tiedote

Reilu neljännes yrityksistä on kouluttanut työntekijöitä koulutussopimuksella. Osuus on kasvanut nopeasti. - Koulutussopimusta ja oppisopimusta kannattaa vielä lisätä, jotta ihmisille saadaan ammatti ja töitä sekä yrityksille työntekijöitä. Koulutuskorvaukset ovat tässä avainasemassa. Hallituksen kannattaa parantaa niitä, toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen Suomen Yrittäjistä sanoo.

Kysely: Monipuolinen kielitaito on tärkeä yrityksille – kielitaidon merkitys vahvassa kasvussa6.7.2021 09:03:00 EEST | Tiedote

Kielitaito on tärkeä valtaosalle yrityksiä: erittäin tärkeä 27 prosentille ja melko tärkeä 31 prosentille yrityksistä. Neljännes kertoo, että vieraiden kielten osaamisen tarve kasvaa tulevaisuudessa. ”Viennistä elävän pienen kansakunnan pitää panostaa kielitaitoon, jos se haluaa menestyä”, Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen kommentoi.