Sata päivää Yrittäjäpäiviin

Valtakunnalliset Yrittäjäpäivät järjestetään lokakuussa Jyväskylässä. Suureen yrittäjätapahtumaan odotetaan paikalle 1500 kävijää.

Kongressitoimisto Liveton Linnea Lehmuskoski sekä Keski-Suomen Yrittäjien Sari Laitinen ja Anni Peltonen mainostivat vuoden 2020 Yrittäjäpäiviä viime vuoden tapahtumassa. Kuva: Aki Loponen/Pictuner Oy

Jyväskylän Paviljongissa järjestettävä tapahtuma käynnistyy perjantaina 16. lokakuuta bisnesseminaarilla. Yrittäjäpäiviin on nyt sata päivää aikaa.

- Päivät keskittyvät koronasta toipumiseen, hyvinvointiin ja yrittäjien väliseen vertaistukeen. Voimaannuttavia ja hyödyllisiä kohtaamisia on siis luvassa. Virallinen teema päivällä on Lisää löylyä, Keski-Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Sanna-Mari Jyräkoski kertoo.

Yrittäjäpäivillä pidetään myös yrittäjäjärjestön liittokokous, jossa valitaan Suomen Yrittäjien uusi puheenjohtaja. Lisäksi juhlavassa iltagaalassa jaetaan aina myös vuosittaiset yrittäjäpalkinnot. Tasavallan presidentti Sauli Niinistö kertoi Twitterissä jo maaliskuussa aikovansa päiville mukaan.

”Epävarmuuden varjo väistymässä”

- Olemme iloisia, että epävarmuuden varjo on väistymässä, ja Yrittäjäpäivät päästään järjestämään - se on näinä päivinä ihan uutinen. Toki noudatamme tapahtuman suhteen kaikkia viranomaisten määräyksiä ja ohjeita, kertoo Suomen Yrittäjien Sypoint Oy:n toimitusjohtaja Taru Jussila.

Koronatilanteen odotetaan vaikuttavan tapahtumien järjestämiseen vielä syksylläkin.

- Jyväskylän Paviljongin tilat ovat isot, joten turvavälit voidaan miettiä tarkasti. Lisäksi ravintola toteuttaa ruokatarjoilun niin, että se on turvallista. Jos syksyllä tulee lisää rajoituksia, ne otetaan huomioon. Käsienpesu ja desinfiointiasiat pidetään luonnollisesti kunnossa, sanoo Sanna-Mari Jyräkoski.

Yrittäjäpäiville on tällä hetkellä reilut 500 ilmoittautunutta.

Tapahtuman verkkosivut: yrittajat.fi/yrittajapaivat

Lisätiedot:

toimitusjohtaja Sanna-Mari Jyräkoski, Keski-Suomen Yrittäjät, sanna-mari.jyrakoski@yrittajat.fi, 050 563 7780

toimitusjohtaja Taru Jussila, Suomen Yrittäjät Sypoint Oy, taru.jussila@yrittajat.fi, 0400 510 853

Suomen Yrittäjät on jäsenmäärältään elinkeinoelämän suurin, 115 000 jäsenyrityksen keskusjärjestö, joka ajaa Suomen pienten ja keskisuurten yritysten asiaa. Jäsenyrityksistä 50 000 on työnantajayrittäjiä. Ne työllistävät yrittäjät mukaan lukien noin 660 000 henkilöä. Työllistämisluku perustuu vuonna 2018 yhdessä Tilastokeskuksen kanssa tehtyyn laskelmaan. Yrittäjäjärjestön toiminta rakentuu 383 paikallisyhdistyksestä, 20 aluejärjestöstä ja 58 toimialajärjestöstä. Lisätietoa: www.yrittajat.fi.

Yrittäjägallup: Yritysten tilanne parantunut selvästi, etätöitä aiotaan jatkaa laajalti pysyvästi13.8.2020 11:00:00 EESTTiedote

Koronaviruksen aiheuttama kriisi yrityksissä lieveni selvästi kesän aikana, mutta yrittäjät pelkäävät toista aaltoa, kertoo tuore Yrittäjägallup. - On ensiarvoisen tärkeää saada suojaus, testaus ja jäljitys toimimaan nopeasti ja kattavasti, Yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen kommentoi. - Yksityiset yritykset pitää valjastaa laajalti testioperaatioon.