Sauli Kemppainen avaa ravintolan Helsingin Konepajalle

Fredriksbergin taloon, Helsingin Konepajan alueelle avataan elokuussa 2022 ravintola, jota johtaa pitkän kansainvälisen uran tehnyt kokki Sauli Kemppainen. Kemppainen on jo aloittanut uuden ravintolan suunnittelun – konseptin suunnittelu, avainhenkilöiden kiinnittäminen ja muut valmistelut ovat hyvässä vauhdissa.

Sauli Kemppainen kuva: Tommi Anttonen

Sauli Kemppainen tunnetaan kansainvälisen uran tehneenä ja useamman kerran ulkomailla Michelin-tähdillä palkittuna kokkina. Berliinistä vuoden 2021 alussa koronan takia Suomeen palannut Kemppainen on kuluvan vuoden aikana tehnyt erilaisia projekteja, mutta keskittyy nyt pelkästään tulevaan ravintolaansa.

Korona on sotkenut minunkin elämääni sekä Berliinissä että täällä Suomessa, mutta nyt on aika katsoa eteenpäin ja ottaa uusi askel. Olen todella innoissani päästessäni toteuttamaan visiotani”, Kemppainen kertoo.

Kemppaisen tuleva ravintola avataan uudistuvalle Konepajan alueelle valmistuvaan Fredriksbergin kiinteistöön katutasolle. Samaan kiinteistöön rakentuu myös uusi Pöllölaakso eli MTV:n uudet toimitilat. Ravintolastaan Kemppainen tekee aamusta iltamyöhään palvelevan ravintolan, jonka ytimessä on hänelle ominainen laadukas ja suurella sydämellä tehty ruoka.

Haluan ravintolasta mutkattoman, laadukkaan sekä hintatasoltaan helposti lähestyttävän. Tärkeintä on aina kokonaisuus panostamme henkilökuntaan, palveluun ja tunnelmaan. Haluan, että ravintolassani viihdytään. Sama intohimo, jolla olen keittänyt aina, tulee näkymään uudessa ravintolassa, kylläkin uusilla twisteillä maustettuna.”

”Menu on vielä kypsymisvaiheessa. Siihen liittyen suunnittelen pientä yllätystä ruokakonseptia, jollaista Suomessa ei ole totuttu näkemään”, Kemppainen paljastaa.

Ravintolan omistaa Kanresta Oy, joka toimii taustalla Kemppaisen johtaessa sekä kehittäessä ravintolaa itsenäisesti.

Sauli Kemppainen
sale.kemppainen@gmail.com

Maria Koivula, toimitusjohtaja, Kanresta
maria.koivula@kanresta.fi

Sauli Kemppainen kuva: Tommi Anttonen
Sauli Kemppainen tulevan ravintolansa ovella

Sauli Kemppainen

Sauli Kemppainen on suomalainen kokki, joka on työskennellyt lähes 20 vuotta ulkomailla. Viimeisin ulkomailla oleva ravintola oli SAVU Berliinissä. Ravintola sai ensimmäisen Michelin-tähden 8 kuukautta avaamisen jälkeen. Suomessa Sauli on työskennellyt mm. Savoyssa, Palacessa ja Kämpissä.

Kanresta Oy

Kanresta Oy toimii valtakunnallisesti yli 30:ssä ravintolassa sekä tapahtumatalossa. Vuonna 2019 yrityksen liikevaihto oli 29,6 meur. Kanresta jakaa osinkonsa omistajansa Suomen Kansanterveysyhdistys ry:n kautta Lastentautien tutkimussäätiölle, Sydänliitolle, MIELI Suomen Mielenterveys ry:lle ja Vanhustyön keskusliitolle.

PRBI-barometri: vuosi 2022 keskittyy strategiseen viestintään13.1.2022 08:10:00 EET | Tiedote

Viestintätoimistoilta kysytään nyt eniten strategisen viestinnän osaamista, mediavaikuttamista sekä poikkeusviestinnän taitoja. Tulokset käyvät ilmi vuosittaisesta PRBI-barometrista, joka selvittää yli 40 maan viestintätoimistojen näkemyksen viestintäpalveluiden kysynnän muutoksista ja painopisteistä. Maantieteellisestä sijainnistaan riippumatta suurin osa (67 %) toimistoista uskoo, että niiden tarjoamia viestintäpalveluita kysytään hieman enemmän kuin vuonna 2021. Asiakkaiden viestintäbudjetit pysyvät vastaajien mukaan joko ennallaan tai nousevat hieman.

PRBI-barometri: viestinnän vaikuttavuuden vaatimukset kasvavat16.12.2020 12:47:32 EET | Tiedote

Tuoreen PRBI-barometrin mukaan viestinnältä vaaditaan todennettua vaikuttavuutta yhä enemmän. Viestintätoimisto Brunnen Communicationsin kansainvälisessä viestintätoimistojen verkostossa PR Boutiques Internationalissa lanseeraaman selvityksen mukaan viestinnän vaikuttavuuden mittaamisen merkitys on maailmalla kasvanut. Sen uskotaan näkyvän yritysten viestintäbudjeteissa pienellä viiveellä. Puolet kyselyyn vastanneista viestintätoimistoista arvioi, että viestintäpalvelujen kysyntä lisääntyy vuonna 2021. Puolet vastaajista näkee, että viestintäbudjetit pysyvän ennallaan.