Semmarit starttaa World Tour 30-vuotisjuhlakiertueelle ja julkaisee uuden albumin

Rohkeasti rajoja rikkova ja oman soundinsa luonut show-kokoonpano Seminaarinmäen mieslaulajat lähtee 30-vuotisjuhlakiertueelleen. Kiertue pitää sisällään 15 esiintymistä maamme eturivin konserttitaloissa. Lisäksi kokoonpano julkaisee juhlavuotensa kunniaksi uuden albumin, ”Rakastan sua”.

Semmarit kuvattuna kiertueella Kaliforniassa vuonna 2018.

”Musiikki olisi loppunut jo kauan sitten ellemme pitäisi huolta paitsi yleisöstämme, myös toisistamme.”

Semmareiden 30-vuotiseen uraan on mahtunut ensimmäisen vinyyli-ep:n ja lukuisien single-julkaisujen lisäksi 12 pitkäsoittoa, kaksi virallisen albumilistan ykkössijaa, kaksi kultalevyä, oma tv-sarja, kaksi nuottikirjaa sekä kaksi poikakalenteria. Omia esitettyjä lauluja on yli 300, ja esiintymisiä on kotimaassa kertynyt noin 750 niin konserttitaloissa, klubeilla ja festareilla kuin Linnan juhlien Suomi 100 -jatkoillakin. Yhtyeen treenit pidetään yhä 30 vuoden jälkeenkin Jyväskylän yliopistolla, Seminaarinmäellä.

Semmarit World Tour 30-vuotisjuhlakiertueen konsertit ovat:

1.11. Oulainen, Oulaisten Musiikkiviikot
13.11. Savonlinna, Savonlinnasali
14.11. Lappeenranta, Lappeenranta-sali
15.11. Kouvola, Kuusankoskitalo
16.11. Lahti, Sibeliustalo
17.11. Hämeenlinna, Verkatehdas
20.11. Pori, Promenadikeskus
21.11. Turku, Logomo
22.11. Järvenpää, Järvenpää-talo
23.11. Helsinki, Finlandia-talo
24.11. Tampere, Tampere-talo
27.11. Jyväskylä, Paviljonki
28.11. Kokkola, Snellman-sali
29.11. Oulu, Madetojan sali
30.11. Kuopio, Musiikkikeskus

Ulkomailla tämä omalle tyylilleen uskollinen rock/pop-mieskuoro on esiintynyt Kiinassa useassa TV-gaalassa, maailmannäyttelyissä Lissabonissa ja Hannoverissa sekä keikoilla USA:ssa ja ympäri Eurooppaa. Miehet ovat myös kahdesti voittaneet Rock-futiksen SM-kisoissa ykkösdivarin sekä osallistuneet Jukolan viestiin kahdella joukkueella, joista toinen juoksi lähdössä väärään suuntaan ja keskeytti.

Noin puolet Seminaarinmäen mieslaulajista on kuulunut kuoroon sen perustamisesta alkaen. ”Yhteisöllisyys on porukassamme todella tärkeässä asemassa. Ilman sitä 30 vuotta yhdessä ei olisi ollut mahdollista – kasvamme ja kohtaamme asioita porukalla. Olemme bändi, mutta myös erottamaton ystäväjoukko. Musiikki olisi loppunut jo kauan sitten ellemme pitäisi huolta paitsi yleisöstämme, myös toisistamme”, kuoronjohtaja Reima Viitala toteaa.

Semmareiden edellinen kiertue oli nimeltään 20 sinkkua ja nimensä mukaisesti se esitteli kaikkien kuorolaisten omat soolo-singlet. Esityksen näki yhteensä noin 10000 ihmistä.

Uuden albumin julkaisupäivä: 13.11.2019

Semmarit kuvattuna kiertueella Kaliforniassa vuonna 2018.
Semmarit starttaa 30-vuotisjuhlakiertueelleen marraskuun alussa.
Semmarit Capitol-studiossa Los Angelesissa vuonna 2018.
Semmarit keikalla Los Angelesin El Rey -klubilla vuonna 2018.

Yhteys: press@bubblypink.fi

Decoy julkaisee neljännen albuminsa – mukana iso ammattimuusikko-orkesteri20.5.2022 10:11:21 EEST | Tiedote

Vuonna 1985 perustettu instrumentaalijazz-yhtye Decoy julkaisee 25.5. neljännen albuminsa. Decoy luo ison orkesterin tuntua ammattimuusikoiden joukolla, joista Tommi Koivuniemi, Anssi Nykänen ja Lauri Kettunen ovat soittaneet yhdessä jo lähes 40 vuotta. Albumilla kuullaan myös Rajaton-lauluyhtyeen Essi Wuorelan sanatonta laulua, ja basso-osuuksista vastaa maailmalla menestynyt Esbjörn Svensson trio E.S.T:sta tunnettu Dan Berglund.

Decoy julkaisee neljännen albuminsa – mukana iso ammattimuusikko-orkesteri20.5.2022 10:00:00 EEST | Tiedote

Tero-Petrin kymmenes pitkäsoitto julkaistaan – samalla hän juhlistaa 40-vuotista uraansa musiikkialalla14.10.2021 10:24:16 EEST | Tiedote

Tero-Petri & Korvaamattomat -yhtye julkaisee Olet aina mukana -albumin 22.10. Pitkäsoitto kietoutuu erilaisten ihmiskohtaloiden ja kohtaamisten ympärille. Levyllä kuullaan kaikuja Tero-Petrin siviiliammatista päihde- ja peliriippuvaisten auttamistyössä. ”Levyni ei kuitenkaan ole yksinomaan humaani. Se on pullollaan pirullisia havaintoja, kujeilevaa ironiaa ja minulle ominaisia vinksahtaneita mielikuvia”, Tero-Petri kertoo. Albumin on tuottanut UMK:sta tuttu Oskari Ruohonen, eli OSKR.

Tero-Petrin kymmenes pitkäsoitto julkaistaan – samalla hän juhlistaa 40-vuotista uraansa musiikkialalla14.10.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Tuula Amberla matkustaa mielikuvituksen voimalla – ja julkaisee tänään uutta musiikkia6.5.2021 09:00:00 EEST | Tiedote

”Koko maailma on ollut jumissa vuoden; ei keikkoja, ei matkoja, ei juhlia. Olotila alkaa olla epätodellinen, välillä on tunne, että on suljettuna johonkin paikkaan, mistä ei ole enää ulospääsyä”, Amberla toteaa. ”Mutta onneksi meillä on mielikuvitus! Positiivisten ajatusten voimalla pääsemme eteenpäin, maapallon toiselle puolelle tai vaikkapa Pariisiin!”