Semmarit starttaa World Tour 30-vuotisjuhlakiertueelle ja julkaisee uuden albumin

Rohkeasti rajoja rikkova ja oman soundinsa luonut show-kokoonpano Seminaarinmäen mieslaulajat lähtee 30-vuotisjuhlakiertueelleen. Kiertue pitää sisällään 15 esiintymistä maamme eturivin konserttitaloissa. Lisäksi kokoonpano julkaisee juhlavuotensa kunniaksi uuden albumin, ”Rakastan sua”.

Semmarit kuvattuna kiertueella Kaliforniassa vuonna 2018.

”Musiikki olisi loppunut jo kauan sitten ellemme pitäisi huolta paitsi yleisöstämme, myös toisistamme.”

Semmareiden 30-vuotiseen uraan on mahtunut ensimmäisen vinyyli-ep:n ja lukuisien single-julkaisujen lisäksi 12 pitkäsoittoa, kaksi virallisen albumilistan ykkössijaa, kaksi kultalevyä, oma tv-sarja, kaksi nuottikirjaa sekä kaksi poikakalenteria. Omia esitettyjä lauluja on yli 300, ja esiintymisiä on kotimaassa kertynyt noin 750 niin konserttitaloissa, klubeilla ja festareilla kuin Linnan juhlien Suomi 100 -jatkoillakin. Yhtyeen treenit pidetään yhä 30 vuoden jälkeenkin Jyväskylän yliopistolla, Seminaarinmäellä.

Semmarit World Tour 30-vuotisjuhlakiertueen konsertit ovat:

1.11. Oulainen, Oulaisten Musiikkiviikot
13.11. Savonlinna, Savonlinnasali
14.11. Lappeenranta, Lappeenranta-sali
15.11. Kouvola, Kuusankoskitalo
16.11. Lahti, Sibeliustalo
17.11. Hämeenlinna, Verkatehdas
20.11. Pori, Promenadikeskus
21.11. Turku, Logomo
22.11. Järvenpää, Järvenpää-talo
23.11. Helsinki, Finlandia-talo
24.11. Tampere, Tampere-talo
27.11. Jyväskylä, Paviljonki
28.11. Kokkola, Snellman-sali
29.11. Oulu, Madetojan sali
30.11. Kuopio, Musiikkikeskus

Ulkomailla tämä omalle tyylilleen uskollinen rock/pop-mieskuoro on esiintynyt Kiinassa useassa TV-gaalassa, maailmannäyttelyissä Lissabonissa ja Hannoverissa sekä keikoilla USA:ssa ja ympäri Eurooppaa. Miehet ovat myös kahdesti voittaneet Rock-futiksen SM-kisoissa ykkösdivarin sekä osallistuneet Jukolan viestiin kahdella joukkueella, joista toinen juoksi lähdössä väärään suuntaan ja keskeytti.

Noin puolet Seminaarinmäen mieslaulajista on kuulunut kuoroon sen perustamisesta alkaen. ”Yhteisöllisyys on porukassamme todella tärkeässä asemassa. Ilman sitä 30 vuotta yhdessä ei olisi ollut mahdollista – kasvamme ja kohtaamme asioita porukalla. Olemme bändi, mutta myös erottamaton ystäväjoukko. Musiikki olisi loppunut jo kauan sitten ellemme pitäisi huolta paitsi yleisöstämme, myös toisistamme”, kuoronjohtaja Reima Viitala toteaa.

Semmareiden edellinen kiertue oli nimeltään 20 sinkkua ja nimensä mukaisesti se esitteli kaikkien kuorolaisten omat soolo-singlet. Esityksen näki yhteensä noin 10000 ihmistä.

Uuden albumin julkaisupäivä: 13.11.2019

Semmarit kuvattuna kiertueella Kaliforniassa vuonna 2018.
Semmarit starttaa 30-vuotisjuhlakiertueelleen marraskuun alussa.
Semmarit Capitol-studiossa Los Angelesissa vuonna 2018.
Semmarit keikalla Los Angelesin El Rey -klubilla vuonna 2018.

press@bubblypink.fihttps://bubblypink.fi

Perustaja-toimitusjohtaja Jutta Vetter on pitkän linjan viestinnän ammattilainen, joka on erikoistunut musiikkiteollisuuteen. Hänellä on johtamansa kansainvälisen Vetter Communications Oy -viestintätoimiston myötä vankka ymmärrys yritysmaailmasta, ja vuosien työkokemus muun muassa levy-yhtiöstä ja ohjelmatoimistosta.