Sokos Hotelleille Vuoden hotellibrändi -tunnustus kansainvälisessä brändikisassa.
Tämän vuoden palkintogaala järjestettiin 3.11. kuninkaallisissa puitteissa Lontoon Kensingtonin palatsissa, jossa Sokos Hotellien palkinnon vastaanottivat SOK:n matkailu- ja ravitsemiskaupan kaupallinen johtaja Nina Nieminen sekä konsepti- ja kehitysjohtaja Jaana Matikainen.
Brand of the Year -tittelin voittajat valitaan yleisöäänestyksen, kuluttajatutkimuksen ja tuomareiden arvioinnin pohjalta. Palkinnot jaetaan maittain, maanosittain ja maailmanlaajuisesti. Tänä vuonna ehdokkaina oli yhteensä 3500 brändiä 45 maasta, 206 palkittiin. Sokos Hotels palkittiin kansallisella tasolla ja on ainoa tunnustuksen saanut suomalainen hotellibrändi.
Asiakkaiden onnellistaminen brändinrakennuksen ytimessä
”Tunnustus tuntuu todella arvokkaalta. Sokos Hotels -brändiä on rakennettu niin markkinoinnin, viestinnän, palvelumuotoilun kuin laadun varmistamisen keinoin pitkäjänteisesti jo kohta 50 vuotta. Sokos Hotels -brändi näkyy kuitenkin parhaiten henkilökunnassamme, sillä brändi on yhtä kuin siellä työskentelevät ihmiset. Onnellistamismissiomme myötä henkilökuntamme tuottaa unohtumattomia asiakaskokemuksia vieraillemme joka päivä”, kertoo markkinointijohtaja Outi Vitie ylpeänä.
Sokos Hotelleissa onnellistamisen ydintä on asiakkaiden toiveiden täyttäminen ja odotusten ylittäminen. Henkilökuntaa myös palkitaan onnellistamisteoista kuukausittain.
Suomen vastuullisin hotelliketju
”Asiakkaamme kokevat suomalaisen hotelliketjun luotettavana, vastuullisena ja turvallisena. Seikkoja, joita nykyisessä maailmantilanteessa ja pandemian jälkimainingeissa arvostetaan erityisen paljon”, Outi Vitie kuvailee.
Vastuullisuustyö on Sokos Hotelleissa jatkuvaa tekemistä. Muun muassa ruokahävikin vähentämiseen on panostettu vuosia ja energiatehokkuutta parannettu koko ajan. Ketju on tarjonnut vuodesta 2021 lähtien asiakkailleen mahdollisuuden hyvittää yöpymisensä hiilijalanjälki. Lisäksi se on sitoutunut S-ryhmän tavoitteeseen olla hiilinegatiivinen yritys vuoteen 2025 mennessä. Kaikilla Sokos Hotelleilla on Green Key -ympäristötunnus.
”Niin nyt saatu Brand of the Year -palkinto kuin useat vuosien varrella saamamme kotimaiset tunnustukset kannustavat meitä jatkamaan hyvää ja vastuullista työtä henkilökuntamme ja asiakkaidemme eteen”, Vitie jatkaa.
Sokos Hotels on valittu Suomen arvostetuimmaksi (Brändien arvostus 2022, Kauppalehti ja Taloustutkimus), Suomen luotetuimmaksi (Valitut Palat) ja Suomen vastuullisimmaksi (Sustainable Brand Index) hotelliketjuksi jo useana vuonna peräkkäin.
Lisätietoja: Outi Vitie, markkinointijohtaja, Sokos Hotels, outi.vitie@sok.fi, puh. 010 768 2733
Sokos Hotels -ketjun brändinrakentamisen kulmakivet
Vuosi 1974: Sokos Hotels -ketju perustettiin. Ketjuttamisella pyrittiin ennen kaikkea markkinoinnin tehostamiseen ja tasalaatuisiin palveluihin.
1980-luku: S-Etukortti lanseerattiin. Omistaja-asiakkaille haluttiin tarjota kaikissa S-ryhmän toimipaikoissa, myös hotelleissa, parhaat edut ja hinnat.
2000-luvun alku: Lapsiasiakkaat saivat oman hotellikaverin, Onni Oravan.
2010-luku: Sosiaalinen media ja vaikuttajaviestintä muuttivat matkailumarkkinointia. Palvelusta tuli kaikkein tärkein kilpailukeino.
2012–2013: Suuri brändiuudistus. Sokos Hotels -ketju jakaantui eri hotellityyppeihin ollakseen yksilöllinen monille. Asiakkaat saavat nyt valita majoittuvatko elämäniloisessa Break-, yksilöllisessä Solo- vai sydämellisesti suomalaisessa Original-hotellissa. Vuonna 2022 syntyi neljäs hotellityyppi Heymo by Sokos Hotels.
Vuosi 2018: Missioksi asiakkaiden onnellistaminen.Henkilökunnalle annettiin vastuu ja vapaus onnellistaa asiakkaita. Onnellistaminen on nostanut ketjun asiakastyytyväisyyden huipputasolle ja vaikuttanut myös työtyytyväisyyteen merkittävästi.
Voittoa tavoittelematon The World Branding Forum -järjestö on keskittynyt brändistandardien kehittämiseen. The World Branding Awards on järjestön tärkein kilpailu. https://awards.brandingforum.org
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Outi Vitie, markkinointijohtaja, Sokos Hotels
Puh. 010 768 2733, s-posti outi.vitie@sok.fi
Outi VitiemarkkinointijohtajaSokos Hotels
outi.vitie@sok.fiKuvat
Tietoja julkaisijasta
Sokos Hotels
Sokos Hotels on 46 hotellista koostuva suomalainen hotelliketju. Ketjun neljä eri hotellityyppiä tarjoavat yksilöllisen hotellikokemuksen jokaiselle. Original-hotellit tunnetaan sydämellisestä palvelustaan ja keskeisistä sijainneistaan, Break-hotellit tarjoavat rentouttavaa irtiottoa arjesta ja uniikkien Solo-hotellien korkea laatu näkyy niin palvelussa kuin hotellien puitteissakin. Uusimmassa hotellityypissä, Heymossa maksat vain siitä, mitä kulloinkin tarvitset. Ensimmäinen Heymo-hotelli avautui keväällä 2022 Espooseen.
Sokos Hotels on valittu Suomen vastuullisimmaksi, arvostetuimmaksi ja luotetuimmaksi hotelliketjuksi monena vuotena peräkkäin, myös vuonna 2022. Ketjun hotelleja on Suomessa ja Tallinnassa, Virossa. Kaikilla Sokos Hotelleilla on Green Key -ympäristötunnus.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Suomen erikoisimmalla maratonilla kerätään juhlavuoden ennätyspottia pienille potilaille14.5.2024 08:24:24 EEST | Tiedote
Tampereen Solo Sokos Hotel Tornissa juostava Moro Maraton järjestetään kahdeksatta kertaa. Suomen lyhyimmällä mutta korkeimmalla maratonilla tavoitellaan tänä vuonna tornihotellin syntymäpäivien kunniaksi ennätyksellistä hyväntekeväisyyspottia Tampereen yliopistollisen sairaalan lapsipotilaille.
Kuljetusrobotti on moderni maitokärry – S-ryhmän ruoan verkkokaupan robokuljetus laajenee yli 100 myymälään vuoden loppuun mennessä14.5.2024 08:20:28 EEST | Tiedote
Päästöttömät robokuljetukset ovat vakiinnuttaneet asemansa ensimmäisen toimintavuotensa aikana ja valloittavat tulevaisuudessa uusia alueita. Itsenäisesti kulkevat ja sähköllä toimivat Starship Technologiesin robotit ovat tähän mennessä kuljettaneet Suomessa yli 150 000 tilausta. Tyypillinen tilaaja on lapsiperhe, jolle robotti kuljettaa maitoa, banaaneja ja jauhelihaa.
Prisma julkaisee täysin uuden ulkoilubrändin - mukana muun muassa kuksa, värikkäitä kuorivaatteita ja risukeitin13.5.2024 08:50:00 EEST | Tiedote
Prisman omien tuotemerkkien valikoima täydentyy 13. toukokuuta, kun hypermarketketju ja Suomen suosituin muotikauppa lanseeraa oman ulkoiluun ja retkeilyyn keskittyvän Luode12-ulkoilubrändin. Kaikissa Prisma-myymälöissä ja Prisma.fi-verkkokaupassa myyntiin tulevan Luode12-tuoteperheen ensimmäiseen mallistoon sisältyy muun muassa teknisiä vaatteita, retkeilyvarusteita sekä tämän kesän pakko-ostos: punkeilta suojaavat sukat.
Juhlabuffettien suosio kasvaa vauhdilla – ABC:n ja Pizza & Buffan juhlavat noutopöydät katetaan vuosittain jo yli 160 000 ruokailijalle8.5.2024 09:39:28 EEST | Tiedote
ABC:n ravintoloissa ja Pizza & Buffa -ketjussa valmistaudutaan parhaillaan äitienpäivään, jolloin ravintoloissa on tarjolla Suomen suosituimmat juhlabuffetit. Kohtuuhintaisen juhlaruokailun suosiossa on nähtävissä selkeää kasvua.
S-ryhmän uusin tuulivoimainvestointi pystytysvaiheessa Eurajoen Luvialla6.5.2024 10:00:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän uusin tuulipuisto rakentuu parhaillaan Eurajoen Luvialla. Tuulipuiston 13 voimalaa valmistuvat tuotantokuntoon vuoden 2024 aikana. Uusin tuulipuisto on jatkumoa osuuskauppojen pitkäjänteisille investoinneille oman uusiutuvan sähköntuotannon lisäämiseksi. Tuulivoimaloiden erikoiskuljetukset aiheuttavat toukokuussa alueen liikenteelle poikkeusjärjestelyjä.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme