”Stories of Hope and Dialogue” -seminaari kutsuu vuoropuheluun yhteiskuntarauhan puolesta

Katsomusdialogi yhdistää kolmen ammattikorkeakoulun opiskelijat eri maailmankatsomusten vuoropuheluun ja yhteistyöhön rauhan rakentamisen puolesta. Keskustelufoorumina toimii ”Stories of Hope and Dialogue” -seminaari, joka järjestetään 20.9.2017 klo 9.30 – 12 Haaga-Helia ammattikorkeakoulussa Pasilassa, Ratapihantie 13.

Seminaarissa toivon ja osallisuuden tarinoita suomalaisessa yhteiskunnassa ovat jakamassa ammattikorkeakoulun opiskelijat sekä Afganistanin Kabulista kotoisin oleva Helsingin apulaispormestari Nasima Razmyar. Suomalaisen viestinnän roolia ja merkitystä rauhanrakentajana läpi Suomen historian puolestaan avaa viestintäyrittäjä Deron Fuller IPM Communications Oy:sta (https://www.impfinland.com/).

Seminaari on luonteva mahdollisuus vahvistaa monikulttuurista ja tasa-arvoista arkea ja elämää Suomessa. Seminaari liittyy laajempaan Yhdessä eteenpäin -projektiin, jonka tarkoituksena on parantaa osallistujien katsomuslukutaitoa ja sen käyttämistä tulevaan ammattiosaamiseen ja yritysyhteistyöhön.

Pääkaupunkiseudun kolme suurta ammattikorkeakoulua Haaga-Helia, Laurea ja Metropolia haluavat edistää käytännön taitoja erilaisten uskontoja ja katsomuksia edustavien väliseen vuoropuheluun ammattikorkeakouluissa. Hankkeessa on mukana myös Helsingin seurakuntayhtymän uskontodialogitoiminta.

Seminaaria tukee Opetus- ja kulttuuriministeriö, joka käynnisti Merkityksellinen Suomessa - toimintaohjelman vihapuheen ja rasismin ehkäisemiseksi ja yhteiskunnallisen osallisuuden edistämiseksi. "Ihmisoikeuskasvatukseen ja yhdenvertaisuussuunnitteluun tulee panostaa eri organisaatioissa", todetaan Merkityksellinen Suomessa -toimintaohjelmassa.

Päivi Käri-Zein, projektipäällikkö, lehtori, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, p. 050 516 5755

Heidi Rautionmaa, pappi, Helsingin seurakuntayhtymän uskontodialogitoiminta, p. 044 041 2189

Messut vangeille ja yhdyskuntaseuraamusta suorittaville nyt toista kertaa Suomessa17.5.2018 12:37Tiedote

Helsingin Dallapénpuistossa järjestetään tiistaina 22. toukokuuta toiset rikostaustaisille suunnatut messut. Tänä vuonna myös rikostaustaisten perheet on huomioitu erityisesti messujen ohjelmassa. Vankimessujen tarkoituksena on ohjata ja tuoda tietoa palveluista, joita vangit ja muut rikostaustaiset sekä heidän läheisensä voivat käyttää rangaistuksen aikana ja sen jälkeen. Messuilla esittäytyy asumispalvelujen, oppilaitosten ja työllistymishankkeiden edustajia, päihdetyön yksiköitä, lapsi-, perhe- ja omaistyön palveluja, sekä monia muita palveluntuottajia.