STTK:n suurimman yksityisen alan ammattiliiton seniorijäsenet liittyivät Eläkkeensaajien Keskusliittoon - ELÄKKEENSAAJIEN ÄÄNEN PAINOARVO KASVAA, JÄSENMÄÄRÄ NOUSI 20 000

Eläkkeensaajien Keskusliitto EKL ry:n jäsenmäärä nousi reippaasti, ollen nyt lähes 77 000, kun ammattiliitto PRO:n seniorijärjestö Ammattiliitto PRO - Seniorit ry liittyi sen jäseneksi. Sopimuksen myötä EKL:n jäsenmäärä nousi 20 000:lla.

- Eläkkeensaajien Keskusliiton jäsenmäärä on ollut reippaassa nousussa vuodesta 2006 lähtien. Nyt siihen tuli kerralla kunnon lisäys. Väitän, että aivan kuin työelämässä palkansaajilla, myös eläkkeensaajilla äänen painoarvo on pitkälti sidoksissa heidän joukkovoimaansa ja tämän liittymisen sekä sen mukanaan tuoman jäsenmäärämme lisäyksen jälkeen liittomme ääntä kuunnellaan herkemmällä korvalla tulevaisuudessa, kertoi EKL:n toiminnanjohtaja Timo Kokko.

- Halusimme tehostaa omien jäsentemme puolesta tehtävää edunvalvontaa. EKL on mielestämme osoittanut, että sillä on halua ja kykyä tehdä tätä työtä. Me taas tuomme siihen työhön nyt oman panoksemme ja näkemyksemme. Uskon vahvasti, että tuomme tähän tekemiseen lisäarvoa ja että 1+1 on tässä tapauksessa reilusti enemmän kuin 2, sanoi Ammattiliitto PRO - Seniorit ry:n puheenjohtaja Markku Pynnönen.

- Vuosittain jää maassamme työeläkkeelle useita kymmeniä tuhansia työnveteraaneja. Toivon, että palkansaajamme muistaisivat järjestäytyä myös eläkkeelle jäädessään. Eläkkeensaajien Keskusliiton ydintoimintaa on maamme eläkkeensaajien puolesta tehtävä edunvalvonta sekä henkisen ja fyysisen vireyden ylläpitäminen ja parantaminen monin eri toimintamuodoin. Toivotan kaikki maamme eläkkeensaajat tervetulleeksi mukaan toimintaamme, totesi EKL:n puheenjohtaja Matti Hellsten.

Eläkkeensaajien Keskusliitto EKL ry on yhteiskunnassamme vahva ja osaava vaikuttaja. Se toimii aktiivisesti eläkkeensaajien etuuksien turvaamiseksi. Liiton tavoitteena on edunvalvonnan lisäksi tarjota mielekkäät toimintaraamit piireilleen ja 350 alueelliselle yhdistykselle ympäri maata niin, että eläkeikäiset voivat nauttia täysipainoisesti työelämän jälkeisistä vuosistaan, elää elämänsä parasta aikaa. Täyttä elämää - hyvässä seurassa!

Ammattiliitto PRO Seniorit ry toimii eläkkeellä olevien toimihenkilöiden valtakunnallisena etujärjestönä, jonka tarkoituksena on jäsentensä sosiaalisen aseman ja eläke-etujen turvaaminen sekä yhteiskunnallisen aseman kohottaminen. Se pyrkii ylläpitämään ja edistämään jäsentensä henkistä ja fyysistä virkistys- ja harrastustoimintaa.

Lisätietoja:

puheenjohtaja Matti Hellsten, puh. 0400 501 983
toiminnanjohtaja Timo Kokko, puh. 050 441 3830

Ammattiliitto PRO Seniorit ry
puheenjohtaja Markku Pynnönen, puh. 0500 245 527

MIKÄ ON EKL? Eläkkeensaajien Keskusliitto on noin 80 000 jäsenellään maan toiseksi suurin eläkeläisjärjestö, joka elää aktiivisesti mukana eläkkeensaajan arjessa. Edunvalvontatyötä on tehty jo yli 50 vuotta. Sadat EKL:n paikallisyhdistykset tarjoavat työelämän jälkeen Sinullekin mielenkiintoista toimintaa, uusia harrastuksia ja tuttavuuksia.