Suomalainen Lääkärikeskus Aava Hämeenlinnaan – paikalliset lääkärit mukana

Toimintaansa laajentava perheyritys Aava aloittaa kesäkuussa Tavastilan kauppakeskuksessa. Täyden palvelun lääkärikeskukseen siirtyy noin 30 hämeenlinnalaisille jo entuudestaan tuttua lääkäriä.
Perheyritys Aava aloittaa kesäkuussa lääkärikeskustoiminnot Hämeenlinnan Tavastilan kauppakeskuksessa vastaavan lääkärin Nina Mattssonin johdolla. Kuva: Heikki Löflund, Raatikuva Oy

Aava Hämeenlinna avaa ovensa kesäkuussa 2020 täysin uusiksi remontoiduissa tiloissa Tavastilan kauppakeskuksessa, osoitteessa Eteläkatu 14. Hyvien kulkuyhteyksien risteyksessä sijaitsevassa Tavastilassa on myös mm. apteekki ja Lidl. Aava Hämeenlinnaan tulee laajat yleis- ja erikoislääkäripalvelut, laboratorio ja röntgen sekä kattava työterveyshuolto.

"Olemme suomalainen perheyritys, jonka tehtävänä on ylläpitää ja uudistaa kotimaista terveydenhuoltoa. On ollut ilo nähdä, että arvopohjamme merkitsee myös lääkäreille niin paljon, että voimme avata Hämeenlinnassa vankan paikallisen osaamisen voimin”, kertoo Lääkärikeskus Aavan liiketoimintajohtaja Tommi Qvick ja jatkaa: ”Olemme saaneet lukuisia yhteydenottoja paitsi terveydenhuollon ammattilaisilta sekä työterveyshuollon asiakkailta. He ovat toivoneet, että ainoa täysin kotimainen lääkärikeskus avaisi toimipisteen myös Hämeenlinnaan. Asiakkaiden on helppo tulla uuteen paikkaan tuttujen lääkärien luokse.”

Perinteisen vastaanoton lisäksi Aava panostaa älykkääseen etähoitoon, jota tarjotaan työterveysasiakkaille ja yksityisasiakkaille silloin, kun käynti toimipisteessä ei ole tarpeen tai asiakkaalle mahdollista. Luotsi-etähoitopalvelun kautta asiakas saa terveydenhoitajan, työterveyslääkärin sekä yleislääketieteen erikoislääkärin palvelut paikasta riippumatta. Helposti saavutettava palvelu on tehokas sekä joustava, ja sen kautta voi hoitaa jopa 70 % työterveyden kohtaamisista. Etäpalvelu tuo työnantajalle merkittävät säästöt henkilökunnan terveydenhoitokuluihin.

”Etähoidon suosio on jatkuvassa kasvussa ja koronaepidemian aiheuttama poikkeustilanne lisää etähoidon kysyntää ja tarvetta entisestään”, kertoo Qvick.

Vastaavaksi lääkäriksi kaupunkilaisille tuttu Nina Mattsson

Aava Hämeenlinnan vastaavana lääkärinä aloittaa naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri Nina Mattsson. Hän siirtyy Aavalle Hämeen Lääkärikulmasta.

”Olen lähes 20 vuoden ajan pitänyt sairaalatyöni ohella vastaanottoa perheomisteisessa Hämeen Lääkärikulmassa. Toivoin voivani jatkaa työtäni kotimaisessa perheyhtiössä, joten päätös siirtyä Aavaan oli helppo. Minuun vetosivat Aavan lämminhenkinen johtamiskulttuuri ja pitkän tähtäimen suunnittelu myös paikallisella tasolla. Täysin uuteen, vielä rakenteilla olevaan lääkärikeskukseen tulee erittäin monipuoliset palvelut niin yksityisille kuin työterveyshuollonkin asiakkaille. Uskon että pystymme näinä vaikeina aikoina palvelemaan kantahämäläisiä inhimillisellä otteella”, kertoo Nina Mattsson.

Tommi Qvick, liiketoimintajohtaja, Lääkärikeskus Aava, puh. 040 358 0556
Nina Mattsson, naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri, vastuulääkäri Aava Hämeenlinna, puh. 040 733 8307

"Täysin uuteen, vielä rakenteilla olevaan Aava Hämeenlinna - lääkärikeskukseen tulee erittäin monipuoliset palvelut niin yksityisille kuin työterveyshuollonkin asiakkaille", kertoo vastaavana lääkärinä aloittava Nina Mattsson. Kuva: Heikki Löflund, Raatikuva Oy
Nina Mattsson, Lääkärikeskus Aava. Kuva: Heikki Löflund, Raatikuva Oy
Nina Mattsson Lääkärikeskus Aava Hämeenlinna. Kuva: Heikki Löflund, Raatikuva Oy

Lääkärikeskus Aava on vuonna 1964 perustettu suomalainen perheyritys. Jokainen veroeuronsa kotimaahan jättävällä Aavalla on 17 toimipistettä, työterveyden etähoitopalvelu Luotsi, Aava Virta -hyvinvointiyksikkö sekä kattavat yhteistyöverkostot läpi Suomen. Aavassa työskentelee noin 400 henkilöstön jäsentä ja 800 lääkäriä ja asiantuntijaa. Aava on osa Ahon perheen omistamaa Aho Groupia. Konserniin kuuluvat myös lasten ja nuorten lääkäriasema Pikkujätti, syöpäsairaala Docrates, Uudenmaan Seniorikodit sekä Rukan ja Pyhän laskettelukeskukset. Aava on avannut tänä vuonna toimipisteet Ouluun ja Jyväskylään, ja tulee avaamaan Hämeenlinnan lisäksi uudet lääkärikeskukset myös Turkuun ja Tampereelle.