Suomalainen rullalautailutähti toteutti haaveensa yöllisessä huvipuistossa

Kansainvälistä läpimurtoaan tekevä 23-vuotias Jaakko Ojanen on tänä vuonna skeitannut itsensä suuren yleisön tietoisuuteen. Skeittauksen moninkertainen Suomen mestari on päässyt näyttämään taitojaan maailmalla, mutta ehti toteuttamaan syksyllä poikkeuksellisen projektin kotikaupungissaan Tampereella. Rullalautailu Särkänniemen huvipuistossa on normaalisti kielletty, mutta Ojanen sai ainutkertaisen mahdollisuuden skeitata yhden yön ajan uusia spotteja, joihin kenellekään muulla ei ole aiemmin ollut pääsyä.

Jaakko Ojanen sai Särkänniemessä ainutkertaisen mahdollisuuden skeitata yhden yön ajan uusia spotteja, joihin kenellekään muulla ei ole aiemmin ollut pääsyä.

7-vuotiaana lajin aloittanut Jaakko Ojanen on teknisyydessään ainutlaatuinen rullalautailija, jonka temput jättävät haukkomaan happea. Vieraillessaan Särkänniemessä viime keväänä Jaakko tajusi, että alueelta löytyy monta kiehtovaa ja haastavaa spottia. Niiden skeittaaminen oli tosin mahdotonta, sillä rullalautailu Näsijärven rannalla sijaitsevassa huvipuistossa on ollut aina kiellettyä. Idea skeittivideon kuvaamisesta puistossa esiteltiin kuitenkin Särkänniemen väelle, joka koki, että koko elämänsä Tampereella asuneelle Ojaselle ja tämän pitkäaikaiselle tukijalle Red Bullille kannattaa antaa mahdollisuus poikkeuksellisen projektin toteuttamiseen.

”Särkänniemessä skeittaaminen oli jo pitkään pyörinyt mielessä. Se, että pääsee skeittaamaan yleisöltä suljetussa huvipuistossa keskellä suomalaista syysyötä, oli ainutkertaista.”, Jaakko Ojanen kertoo ja jatkaa: ”Tämä oli ensimmäinen oma projektini, joka oli täysin erilainen kuin mikään video tai leffa, jossa olen aiemmin ollut mukana. Olen tosi fiiliksissä siitä, että tämän projektin kautta pääsin toteuttamaan omaa juttuani tamperelaisille ikonisessa paikassa, joka on aiemmin ollut skeittaajille saavuttamattomissa.”

Jaakko Ojanen kulkee rullalautailun kehityksen eturintamassa julkaisemalla tasaiseen tahtiin toinen toistaan hurjempia ja luovempia videoklippejä sosiaalisen median kanavissaan; perinteisesti kovimmat temput on säästetty pitempiin leffoihin. Uudessa projektissaan hän vei miljoonia katselukertoja keränneet temppunsa ennennäkemättömään ympäristöön. Pimeä, kylmä ja kostea yö, epätavalliset spotit eikä edes nyrjähtänyt nilkka haitannut Jaakko Ojasen menoa hänen osoittaessaan jälleen kerran ainutlaatuisuutensa rullalautailijana.

Särkänniemessä syyskuussa kuvattu After Closing Hours – Jaakko Ojasen yö Särkänniemessä -filmi julkaistaan kansainvälisesti Red Bullin uutiskanavissa. Sen uskotaan tuovan lisää näkyvyyttä ja tunnettuutta niin Jaakolle, kuin myös suomalaiselle rullalautailukulttuurille, Tampereelle ja Särkänniemelle. Video ja valokuvat ovat medioiden vapaassa käytössä.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt
Miro Rousku, Country Sport Manager, Red Bull Finland Oy
+358 503678054 miro.rousku@fi.redbull.com
Samuel Sorainen, Wolfcom Oy, +358 400 5798653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Susa Valviosta MTV:n markkinointijohtaja6.7.2018 08:31Tiedote

MTV Oy:n mainosrahoitteisen liiketoiminnan markkinointijohtajaksi ja kyseisen liiketoimintaryhmän johtoryhmän jäseneksi on nimitetty 13.8.2018 alkaen Susa Valvio. Valvion vastuulla on jatkossa myös MTV Oy:n yritysviestintä. Valvio siirtyy MTV:lle IBM Suomen markkinointi- ja viestintäjohtajan tehtävästä. Yli 15 vuotta IBM:llä työskennellyt Susa Valvio tuo televisioyhtiöön lisää vahvaa mainostajan ja kuluttajan tuntemusta sekä dataohjautuvan sisällön mahdollisuuksien ymmärrystä. Valvion visiona on vahvistaa MTV:n markkinajohtajan asemaa kasvattamalla kanavan luomista ilmiöistä entistä parempia mahdollisuuksia myös mainostajille.

Suomalaispurjehtija Tapio Lehtinen maailman haastavimmalle purjehdukselle huippukunnossa30.6.2018 13:59Tiedote

Tapio Lehtinen, 60, osallistuu maailman ensimmäisten purjehtijoiden joukossa äärimmäisen haastavaan Golden Globe Race -purjehduskilpailuun. Ranskan Les Sables d’Olonnen satamasta sunnuntaina 1. heinäkuuta starttaava kisa on yksinpurjehdus maapallon ympäri ilman pysähdyksiä tai modernia teknologiaa edustavia apuvälineitä. Kilpailu on järjestetty kerran aikaisemmin, vuosina 1968-1969, jolloin kilpailijoita lähti matkaan yhdeksän, vain yhden saapuessa maaliin. Tapio Lehtinen on valmistautunut kisan tuomien äärimmäisten rasitusten kestämiseen Suomen johtavien urheilulääketieteen ammattilaisten valmennuksessa.

Suomen ensimmäinen MSC:n kestävän kalastuksen sertifikaatti Itämeren silakan ja kilohailin kalastukselle28.6.2018 09:00Tiedote

Silakan ja kilohailin ammattimainen trooli- ja rysäkalastus on ensimmäisenä Suomessa saavuttanut kansainvälisen MSC:n kestävän kalastuksen sertifikaatin. Kalastustoiminta sai hyvät arvosanat kaikilla kolmella MSC:n kestävän kalastuksen osa-alueella. Sertifioinnin johdosta noin 95 % Suomen merialueen saalista täyttää kestävän kalastuksen kriteerit. WWF Suomi onnittelee Suomen Ammattikalastajaliittoa projektin valmistumisesta.

BOY MEETS GIRL® -vaatebrändi Suomeen myös sateenkaaren väreissä27.6.2018 11:44Tiedote

Prisman Minut itseni kanssa -kampanja tuo Helsinki Pride -viikolle rohkeasti kantaaottavan Boy meets Girl® -vaatemerkin. Merkin luoja Stacy Igel saapui Suomeen esittelemään suositusta Pride-mallistostaan Suomen markkinoille suunnitellut t-paidat, jotka jatkavat näkemyksellisen vaatebrändin tasa-arvoa ja rakkautta korostavaa teemaa. Kansainvälisesti Boy meets Girl on edustettuna muotiin erikoistuneissa luksusliikkeissä ja -tavarataloissa, kuten esimerkiksi Macy’s-tavarataloketjussa. Suomessa merkkiä myy yksinoikeudella Prisma.

Tomi Einonen nimitetty MTV:n uutistoiminnan johtoon21.6.2018 09:45Tiedote

Lähes 20-vuotisen uran MTV:n uutistoiminnassa tehnyt Tomi Einonen, 48, on nimitetty MTV Uutisten vastaavaksi päätoimittajaksi ja Mediahub Oy:n toimitusjohtajaksi. Einonen on hoitanut tehtävää virkaatekevänä sen jälkeen, kun Merja Ylä-Anttilan kerrottiin huhtikuussa siirtyvän syksyllä Ylen uudeksi toimitusjohtajaksi. Tomi Einosen visioissa on kehittää uutispalvelu vastaamaan yhä nopeammin digitalisoituvan uutiskulutuksen tarpeita ja samalla huolehtia Suomen arvostetuimpiin kuuluvan uutisbrändin suosion ja laadun jatkuvuudesta.