Suomalainen rullalautailutähti toteutti haaveensa yöllisessä huvipuistossa

Kansainvälistä läpimurtoaan tekevä 23-vuotias Jaakko Ojanen on tänä vuonna skeitannut itsensä suuren yleisön tietoisuuteen. Skeittauksen moninkertainen Suomen mestari on päässyt näyttämään taitojaan maailmalla, mutta ehti toteuttamaan syksyllä poikkeuksellisen projektin kotikaupungissaan Tampereella. Rullalautailu Särkänniemen huvipuistossa on normaalisti kielletty, mutta Ojanen sai ainutkertaisen mahdollisuuden skeitata yhden yön ajan uusia spotteja, joihin kenellekään muulla ei ole aiemmin ollut pääsyä.

Jaakko Ojanen sai Särkänniemessä ainutkertaisen mahdollisuuden skeitata yhden yön ajan uusia spotteja, joihin kenellekään muulla ei ole aiemmin ollut pääsyä.

7-vuotiaana lajin aloittanut Jaakko Ojanen on teknisyydessään ainutlaatuinen rullalautailija, jonka temput jättävät haukkomaan happea. Vieraillessaan Särkänniemessä viime keväänä Jaakko tajusi, että alueelta löytyy monta kiehtovaa ja haastavaa spottia. Niiden skeittaaminen oli tosin mahdotonta, sillä rullalautailu Näsijärven rannalla sijaitsevassa huvipuistossa on ollut aina kiellettyä. Idea skeittivideon kuvaamisesta puistossa esiteltiin kuitenkin Särkänniemen väelle, joka koki, että koko elämänsä Tampereella asuneelle Ojaselle ja tämän pitkäaikaiselle tukijalle Red Bullille kannattaa antaa mahdollisuus poikkeuksellisen projektin toteuttamiseen.

”Särkänniemessä skeittaaminen oli jo pitkään pyörinyt mielessä. Se, että pääsee skeittaamaan yleisöltä suljetussa huvipuistossa keskellä suomalaista syysyötä, oli ainutkertaista.”, Jaakko Ojanen kertoo ja jatkaa: ”Tämä oli ensimmäinen oma projektini, joka oli täysin erilainen kuin mikään video tai leffa, jossa olen aiemmin ollut mukana. Olen tosi fiiliksissä siitä, että tämän projektin kautta pääsin toteuttamaan omaa juttuani tamperelaisille ikonisessa paikassa, joka on aiemmin ollut skeittaajille saavuttamattomissa.”

Jaakko Ojanen kulkee rullalautailun kehityksen eturintamassa julkaisemalla tasaiseen tahtiin toinen toistaan hurjempia ja luovempia videoklippejä sosiaalisen median kanavissaan; perinteisesti kovimmat temput on säästetty pitempiin leffoihin. Uudessa projektissaan hän vei miljoonia katselukertoja keränneet temppunsa ennennäkemättömään ympäristöön. Pimeä, kylmä ja kostea yö, epätavalliset spotit eikä edes nyrjähtänyt nilkka haitannut Jaakko Ojasen menoa hänen osoittaessaan jälleen kerran ainutlaatuisuutensa rullalautailijana.

Särkänniemessä syyskuussa kuvattu After Closing Hours – Jaakko Ojasen yö Särkänniemessä -filmi julkaistaan kansainvälisesti Red Bullin uutiskanavissa. Sen uskotaan tuovan lisää näkyvyyttä ja tunnettuutta niin Jaakolle, kuin myös suomalaiselle rullalautailukulttuurille, Tampereelle ja Särkänniemelle. Video ja valokuvat ovat medioiden vapaassa käytössä.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt
Miro Rousku, Country Sport Manager, Red Bull Finland Oy
+358 503678054 miro.rousku@fi.redbull.com
Samuel Sorainen, Wolfcom Oy, +358 400 5798653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Vuoden Keittiöteko -kisan finalistit valittu16.10.2018 11:15Tiedote

Ammattikeittiöiden toiminnan kehittämiseen ja ruokailijoiden ateriointielämyksen parantamiseen kannustava Vuoden Keittiöteko valitaan tänä syksynä kolmannen kerran. Kilpailussa etsitään suomalaista keittiötekoa tai -tiimiä, joka luo ravintolaan uusia toimintamalleja, teknologiaa tai palveluita, joista on hyötyä sekä aterioiden valmistajille että niiden nauttijoille. Finaaliin on valittu kymmenen keittiötekoehdokasta Lempäälästä, Helsingistä, Järvenpäästä, Orivedeltä, Porista, Forssasta ja Turusta.

Suomalainen Hellon voitti kansainvälisen palvelumuotoilukilpailun jo kolmatta kertaa12.10.2018 10:13Tiedote

Paremman ruokakauppakokemuksen lapsiperheille suunnitellut palvelumuotoilutoimisto Hellon palkittiin alansa arvostetuimmassa kilpailussa jo kolmatta kertaa pääpalkinnolla. Dublinissa torstaina 11.10. järjestetyn Service Design Global Conferencen tuomaristo valitsi Hellonin irlantilaiselle Musgrave-ruokakauppaketjulle tekemän toteutuksen viime vuoden parhaimmaksi kansainväliseksi palvelumuotoilutyöksi.

Reaktorin ja LEGOn lasten robottikoodikoulu saapuu Helsinki-Vantaan lentoasemalle11.10.2018 13:26Tiedote

Suomalainen design- ja teknologiayritys Reaktor on kehittänyt robottikoodikoulun, jonka avulla lapset voivat tutustua koodaamisen perusteisiin ja merkitykseen helpolla ja hauskalla tavalla. Syyslomaviikonloppuna Helsinki-Vantaan lentoasemalla järjestettävässä koodikoulussa lapset pääsevät Reaktorin kehittämällä applikaatiolla luomaan toimintakäskyjä kahdelle LEGO Boost -robotille. Koodikoulu on avoinna 12.–14.10. kello 14-16 lentoaseman Kainuu loungessa.

Fitzroy Investments taustoittaa päätöstään sijoittaa suomalaiseen ohjelmistoyhtiöön Tecnotreehen3.10.2018 16:47Tiedote

Lontoolainen pääomasijoittaja Fitzroy Investments Limited ja ohjelmistoyhtiö Tecnotree Oyj ovat 18.9.2018 solmineet sitovan sopimuksen Tecnotreehen tehtävästä, enintään 5 miljoonan euron pääomasijoituksesta. Sijoituksen toteutuminen edellytti, että Tecnotreen maanantaina 24.9.2018 kokoontunut ylimääräinen yhtiökokous valitsi uuteen seitsenjäseniseen hallitukseen Fitzroyn nimeämän enemmistön.