Suomalaisen Lixanin järjestelmä osui markkinarakoon – käyttäjämäärät kasvavat kohisten

Suomalainen start-up-yritys on osunut kultasuoneen tuoreella järjestelmällään. Lixani Oy on ensimmäisenä kehittänyt toiminnanohjauksen sovelluksen, joka toimii reaaliaikaisesti ja mobiilisti eri alustoilla. Uudentyyppiselle ratkaisulle on ollut selkeä tilaus: käyttäjämäärät ovat kasvaneet vauhdilla parissa vuodessa.
Toimitusjohtaja Janne Paaso messuilla kertomassa palvelusta

Yrityksen nimeä kantava Lixani-toiminnanohjausjärjestelmä on alle kahdessa vuodessa saanut kymmenientuhansien ammattilaisten käyttäjäkunnan. Nykyisellään Lixania käytetään jo 6000 yrityksessä ja asiakasmäärien nousu jatkuu reippaana.

Mobiilina toimiva, modulaarinen Lixani on rakennettu helpottamaan projekti- ja työajansuunnittelua, seurantaa ja raportointia sekä automatisoi tiedonhallinnan perustoimenpiteitä.

Järjestelmän kehittäjän Janne Paason mukaan varsinkin rakennusteollisuuden projektihallinta alihankintaketjuineen aiheutti yrityksille harmaita hiuksia seurannan, raportoinnin ja viranomaisilmoitusten kannalta.

Lisäksi vuonna 2014 voimaantullut rakentamisen tiedonantovelvollisuuslaki lisäsi tiedon hallinnan töitä, sillä se velvoittaa yritykset ilmoittamaan urakkatietoja sekä omat ja alihankkijoiden työntekijät viikoittain verottajan tietokantaan.

Tätä prosessia jouhevoittamaan on kehitetty palvelu nimeltä Ilmoitusvelvollisuus.fi, joka toimii joko itsenäisesti tai integroituna osana Lixani sovellusta.

Lixania ja sen osasovelluksia käyttävät tällä hetkellä erikokoiset yritykset pörssiyhtiöistä pieniin toiminimiin. Sovelluksella voi hallita eri raportointiin, myyntiin, markkinointiin, tuotantoon, laadunhallintaan ja laskutukseen liittyviä prosesseja suunnittelusta raportointiin.

Käyttäjämäärien kasvaessa ja asiakkailta tulleiden toivomusten perusteella sovellusta kehitetään jatkuvasti. Seuraava päivitys ja uuden lisäpalvelun lanseeraus tapahtuu vuoden 2016 lopulla.

Osana kehitystyötä Lixani Oy panostaa myös markkinointiviestintään ja keskittää kaiken suunnittelun ja toteutuksen Zeroten Oy:lle.

Janne Paaso
janne.paaso@lixani.com
Frederik Johanson
frederik.johanson@lixani.com

Toimitusjohtaja Janne Paaso messuilla kertomassa palvelusta

Zeroten Oy on vuonna 2013 perustettu mainos- ja viestintätoimisto. Se on mukana kirkastamassa asiakasyritystensä visioita ja luo strategioita sekä suunnitelmia ja viestii niistä eri kanavien kautta.