Suomalaisia hankkeita mukana demokratiaa ja eurooppalaisia arvoja edistävässä Innovation in Politics -kilpailussa

Innovation in Politics -kilpailu järjestetään ensimmäistä kertaa Suomessa tänä vuonna. Kilpailusta vastaa Innovation in Politics Institute ja Suomessa kilpailua edustaa Mailand Communications.

Innovation in Politics Institute (IPI) on yksityisin lahjoitusvaroin Wienissä perustettu puolueista riippumaton organisaatio, joka toimii 14 Euroopan maassa. Sen maakohtaiset edustajat ovat politiikan ja viestinnän asiantuntijoita, kuten ajatuspajoja, yliopistoja, tutkimuslaitoksia ja viestintätoimistoja. Mailand Communications on Innovation in Politics Instituten Suomen-edustaja 1.1.2019 lähtien.

Innovation in Politics Awards -kilpailussa palkitaan innovatiivisia yhteiskunnallisia hankkeita kahdeksassa kategoriassa: elämän laatu, vapaus, hyvinvointi, ekologisuus, sivistys, demokratia, ihmisoikeudet ja yhteisöllisyys.

Palkittujen töiden tulee olla uraauurtavia ja innovatiivisia. Sen lisäksi arvioidaan miten ne vahvistavat yhtenäisyyttä ja luottamusta yhteiskunnassa, osallistavat ihmisiä sekä ovat kestäviä ja taloudellisesti toteuttamiskelpoisia.

Kilpailutöiden jättöaika jatkuu 15.7. saakka. Palkinnot jaetaan gaalajuhlassa Berliinissä 4.12.2019.

Kilpailuun voi ilmoittautua verkkosivuilla:

tai https://innovationinpolitics.eu/en/project-nominate

tai hakea paikkaa tuomarina https://innovationinpolitics.eu/en/juror-submit

– Vuoden 2019 Innovation in Politics Awards -kilpailussa tullaan näkemään edustava joukko suomalaisia osallistujia sekä kilpailijoina että tuomareina. Tiedossa on jo useita julkisen sektorin sekä julkisen ja yksityisten toimijoiden sekä järjestöjen yhteishankkeita. Mailandille kilpailun edustaminen Suomessa on erittäin luontevaa, sillä tuemme demokraattista yhteiskuntaa ja eurooppalaisia arvoja kaikessa työssämme, Mailandin toimitusjohtaja Alpo Räinä kertoo.

Innovation in Politics Institute on riippumaton verkosto, joka edistää demokratiaa ja eurooppalaisia arvoja. Sen toiminta on käynnistetty 2017 lahjoitusvaroilla. Lahjoittajia ovat muun muassa Kahane Foundation, B&C PrivatStiftung, Wienin kaupunki ja Industrieverein (Federation of Austrian Industies). Innovation in Politics Awards on vuosittainen kilpailu, jossa palkitaan parhaita poliittisia projekteja ja ohjelmia Euroopassa.

www.innovationinpolitics.eu

Alpo Räinä