Suomalaisille kolme mitalisijaa European Franchising Awardsissa

Henkilöstöpalveluyritys Eezy palkittiin Euroopan toiseksi parhaana franchisingketjuna European Franchising Awards -tapahtumassa. Lisäksi suomalaiset yritykset saivat tapahtumassa kaksi kolmatta sijaa.

Suomalaiset franchisingalan yritykset menestyivät maanantai-iltana Brysselissä järjestetyssä European Franchise Awards -tapahtumassa. Henkilöstöpalveluyritys Eezy sijoittui toiseksi sarjassa Franchisor of the Year eli Vuoden Franchisingketju. Euroopan parhaana palkittiin espanjalainen ravintolaketju 100 Montaditos.

Suomi sai tapahtumassa myös kaksi muuta mitalisisijaa. Franchisee of the Year eli Vuoden Franchisingyritys -sarjassa kolmanneksi sijoittui Kiinteistömaailma-ketjuun kuuluva Amuletti Asunnot Oy, jossa toimivat Maria Pusa, Janne Kumpulainen, Antti Haataja ja Jesse Nylund. Kotipizza oli puolestaan kolmantena Special Award for Resilience -sarjassa, jossa palkittiin erityisen hyvin koronapandemiasta selvinneitä ketjuja.

European Franchise Awards -tapahtuma järjestettiin nyt ensimmäistä kertaa. Mukana oli yrityksiä kymmenestä Euroopan maasta.

”Menestys kilpailussa, jossa ovat mukana koko mantereen parhaat ketjut, kertoo siitä, miten ammattitaitoista ja menestyvää suomalainen franchisingyrittäjyys on. Franchisingista on tullut tärkeä osa suomalaista yrityskenttää. Taloudellisen epävarmuuden aikoina sen merkitys korostuu entisestään”, sanoo Suomen Franchising-Yhdistyksen toiminnanjohtaja Juha Vastamäki.

Toiminnanjohtaja Juha Vastamäki,
Suomen Franchising-Yhdistys