Suomalaistaiteilija Jonna Kinan palkintonäyttely avataan Lontoossa keskiviikkona 7.3.2018

Taiteilija Jonna Kinan SOMNIVM -näyttely avautuu yleisölle keskiviikkona 7.3.2018 Beaconsfield Vauxhall Galleryssa Lontoossa. Näyttely toteutetaan Suomen Lontoon-instituutin tuella.

Jonna Kinan SOMNIVM -näyttely avautuu yleisölle Lontoossa

Kiehtova teoskokonaisuus vie mukanaan Italian marmorikaivoksille, joita taiteilija Kina kuvasi kuluneen talven aikana. Veistoksellisia ja elokuvallisia elementtejä yhdistäen Kina tarkastelee luonnon ja kulttuurin välistä suhdetta.

Jonna Kina on ensimmäisen BELOW ZERO -taidepalkinnon voittaja. Residenssijakson ja näyttelymahdollisuuden Lontoossa sisältävä palkinto on suunnattu suomalaisille, tai Suomessa asuville nykytaiteilijoille. Palkinto jaettiin ensimmäistä kertaa vuoden 2017 lopussa Suomen Lontoon instituutin ja Beaconsfield -gallerian toimesta.

Jonna Kina on lappeenrantalaislähtöinen (s.1984) lahjakas kuva- ja mediataiteilija. Hänen teoksiaan on ollut esillä lukuisissa näyttelyissä eri puolilla maailmaa, muun muassa Helsingin taidemuseossa ja Musée de l'Elyséessä Sveitsissä.

Suomen Lontoon instituutin johtaja Pauliina Ståhlberg sanoo: “On mahtavaa tarjota suomalaiselle taiteilijalle mahdollisuus työskennellä Lontoossa”.

Näyttelyn avajaiset ovat keskiviikkona 7.3.2018 klo 18.30 - 20.30.

Näyttely on avoinna keskiviikosta sunnuntaihin klo 11 - 17 22.4.2018 saakka.

Beaconsfield Gallery Vauxhall,22 Newport Street, London SE11 6AY.

Suomen Lontoon instituutti on Lontoossa sijaitseva yksityinen, voittoa tavoittelematon säätiö. Instituutin tehtävä on tunnistaa yhteiskunnan uudistamiseen vaikuttavia tekijöitä Suomessa, Isossa-Britanniassa ja Irlannissa sekä tukea myönteistä yhteiskunnallista muutosta. Instituutti työskentelee tutkijoiden, taiteilijoiden, asiantuntijoiden ja päättäjien kanssa sekä edistää kulttuuri- ja yhteiskuntatutkimuksen alan toimijoiden verkostoitumista.

Jonna Kinan SOMNIVM -näyttely avautuu yleisölle Lontoossa

Suomen Lontoon instituuttiUnit 1, 3 York Way