Vilkas Group Oy

”Suomelle kirimahdollisuus, Ruotsi pahasti edellä”: Verkkokauppiaiden viennille Pohjoismaihin uutta vauhtia huipputalojen yhteistyöstä

Jaa
PostNord ja verkkokauppatoimittaja Vilkas aloittavat yhteistyön, joka voi olla Suomelle kansallisesti merkittävä. ”Suomalaisten verkkokauppojen vienti Ruotsiin on lapsenkengissä verrattuna Ruotsin Suomen-vientiin. PostNordin tuottama data on avain markkinaloikkaan”, pohtii Vilkkaan toimitusjohtaja Markku Korkiakoski. ”Näemme tilanteen kaikissa Pohjoismaissa. Suomalainen verkkokauppias voi siis katsoa eteenpäin ja suunnitella tien menestykseensä paljon paremmin”, kertoo PostNord Oy:n toimitusjohtaja Johanna Starck.
Suomalaiset verkkokauppiaat saavat uutta vauhtia Pohjoismaiden markkinoille PostNordin datan tarjoamalla paremmalla asiakasymmärryksellä. Kuva: PostNord.
Suomalaiset verkkokauppiaat saavat uutta vauhtia Pohjoismaiden markkinoille PostNordin datan tarjoamalla paremmalla asiakasymmärryksellä. Kuva: PostNord.

Lehdistötiedote 2.2.2023

PostNord on Pohjoismaiden johtava logistiikka- ja viestintäratkaisujen toimittaja. Ruotsissa ja Tanskassa PostNord on itse ”Posti”, Norjassa merkittävä kuljetusyritys. Suomessa PostNord on kasvanut nopeasti niin kuluttajien kuljetus- ja noutopalvelujen tarjoajana kuin verkkokauppiaidenkin työn sujuvoittajana. Potentiaali on siis suuri, kun PostNord aloittaa entistä laajemman yhteistyön Suomen johtavan verkkokauppatoimittaja Vilkas Groupin kanssa.

”Nyt lanseerattava integraatio PostNordin ja Vilkkaan kesken on monin tavoin erittäin tärkeä. Me pystymme tarjoamaan PostNordille kasvua oman laajan asiakaspintamme kautta. PostNord taas on pohjoismaisittain ykkösluokan vaikuttajana koko suomalaiselle verkkokaupalle mahtava mahdollisuus. Ennen kaikkea tietysti asiakkaiden on entistä helpompi tehdä hyviä ja loppuun asti sujuvia verkko-ostoksia”, kiittää Vilkkaan toimitusjohtaja Markku Korkiakoski.

PostNord Oy:n toimitusjohtaja Johanna Starck katsoo koko Pohjoismaiden verkkokauppaa aitiopaikalta. PostNordille kertyvä data voi olla suomalaisenkin verkkokauppiaan kasvun tutka.

”Näemme tilanteen kaikissa Pohjoismaissa. Meille kertyy datamme perusteella syvällinen ja reaaliaikainen ymmärrys kuluttajien verkkokauppa- ja ostokäyttäytymisestä. Suomalainen verkkokauppias voi siis katsoa eteenpäin ja suunnitella tien menestykseensä paljon paremmin. Kun esimerkiksi markkinointinsa ja logistiikkansa suunnittelee juuri asiakkaiden jatkuvasti kehittyvien toiveiden mukaisesti, saa verkkokauppias vientiinsä aivan uutta puhtia”, arvioi Starck.

Data avain kansalliseen markkinaloikkaan

Korkiakoski pitää näkymää Suomelle jopa kansallisesti merkittävänä.

”Suomalaisten verkkokauppojen vienti Ruotsiin on lapsenkengissä verrattuna Ruotsin Suomen-vientiin. PostNordin tuottama data on avain markkinaloikkaan. Suomessa osataan tuottaa laadukkaita tuotteita, joille voisi olla nykyistä paljon laajempi kysyntä. Pohjoismaat ovat tietenkin sekä tuttuuden että logistisen läheisyyden takia erityisen potentiaalinen markkina. Tässä olisi Suomelle kirimahdollisuus, Ruotsi on pahasti edellä”, kannustaa Vilkkaan Korkiakoski.

Starck muistuttaa, että PostNord on vahva myös laajemmin EU-markkinoilla.

”Pohjoismaat ovat tietysti kotipesämme, mutta tarjoamme hyvän tuen muuallekin Eurooppaan sekä itse että erinomaisten kumppanuuksiemme kautta. Voi siis harkita vientimarkkinoita laajemminkin!”

Menestys kotimaassa hyvä pohja viennillekin

PostNordin verkkokaupasta ja kansainvälistymisestä vastaava johtaja Linda Nyberg painottaa, ettei myöskään kotimaan markkinoita ja vientiä kannata pohtia erikseen.

”Vientiinkään panostettaessa ei pidä unohtaa Suomea! Meillä on Suomen laajin verkosto ulkoautomaatteja. Tarjoamme ympäri vuorokauden palvelevat Lähiboksit, usein suoraan omilla kotikaduilla! On aivan selvää, että onnistuminen logistisissa valinnoissa on keskeinen menestystekijä myös kotimaan myynnissä. Ja kun kotimaassa onnistuu yhdessä kanssamme, niin samalla vahvistuvat lihakset myös kansainvälistymiseen. Meiltä löytyy apu moneen”, lupaa Nyberg.

Lisätietoja:

Markku Korkiakoski, toimitusjohtaja, Vilkas Group Oy, 0400 434 244, markku@vilkas.fi

Linda Nyberg, Head of Ecommerce and International Solutions, PostNord Oy, 045 7750 5119, linda.nyberg@PostNord.com

Avainsanat

Kuvat

Suomalaiset verkkokauppiaat saavat uutta vauhtia Pohjoismaiden markkinoille PostNordin datan tarjoamalla paremmalla asiakasymmärryksellä. Kuva: PostNord.
Suomalaiset verkkokauppiaat saavat uutta vauhtia Pohjoismaiden markkinoille PostNordin datan tarjoamalla paremmalla asiakasymmärryksellä. Kuva: PostNord.
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Vilkas Group Oy
Vilkas Group Oy
Finlaysoninkuja 19
33210 Tampere

0400434244https://www.vilkas.fi/

Vilkas on Suomen johtava verkkokauppatoimittaja ja sopiva kumppani kaiken kokoisille verkkokauppiaille. 2000 asiakastamme ovat laaja skaala pienyrittäjistä suuryrityksiin. Verkkokauppaindeksin mukaan asiakkaidemme vuosittainen kasvuvauhti on yli kymmenen prosenttia.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Vilkas Group Oy

Ilmainen AI-agenttiarmeija sukeltavaa verkkokauppaa pelastamaan: ”Tekoäly-murros on make or break” – Verkkokauppa romahti 33 %24.1.2024 09:34:05 EET | Tiedote

Suomalaisesta verkkokaupasta on sulanut kolmannes, kertoo uunituore verkkokaupan tilaa reaaliaikaisesti seuraava Verkkokauppaindeksi. ”Kuluttajien ostovoiman kuihtuminen osuu erityisesti verkon erikoiskauppaan, mutta pahin kolaus näkyy silti verkon B2B-myynnissä”, kertoo indeksiä tuottavan Vilkas Group Oy:n toimitusjohtaja Markku Korkiakoski. ”Nyt on kauppiaiden aika toimia, sillä tekoälyn hyödyntäminen ratkaisee pian menestyksen. Tarjoamme itse kauppiaiden avuksi nipun AI-agentteja, emmekä peri niistä maksua.”

”Johtavat brändit jo kiinnostuneita” – Uusi tekoälysovellus mullistaa verkkokaupan asiakaspalvelun, asialla Suomen verkkokaupan pioneeri7.11.2023 10:10:00 EET | Tiedote

Suomen johtava kotimainen verkkokauppatoimittaja Vilkas Group on avannut uuden rintaman verkkokaupan asiakaspalvelussa. ”Nimenomaan asiakaspalveluun kehittämämme SMART-tekoäly käyttää edistynyttä luonnollisen kielen prosessointia ja on merkittävästi kehittyneempi kuin yleisesti käytössä botit”, painottaa Vilkas Groupin toimitusjohtaja Markku Korkiakoski. ”SMART on parantanut jo pilottivaiheessa verkkokauppojen asiakastyytyväisyyttä ja tarjoaa suuret liiketoimintahyödyt”, kertoo Korkiakoski.

Verkkokaupan myynti romahti 39 prosenttia – ”Pohjakosketuksesta pomppu kohti joulua!”: Ostovoiman nousu lupaa käännettä parempaan17.10.2023 10:05:49 EEST | Tiedote

Uunituore verkkokauppaindeksi kertoo häkellyttävästä pudotuksesta verkkokaupassa. ”Lähes 40 prosentin pudotus verkkokauppaan on ennennäkemättömän valtava”, kuvaa muutosta indeksiä tuottavan Vilkas Groupin toimitusjohtaja Markku Korkiakoski. Korkiakosken mukaan suunta on kuitenkin kääntymässä. ”Palkansaajien ostovoima on jo paranemassa ja talous kääntymässä taantumasta kasvuun, mikä merkitsee pikaista paluuta plussalle myös verkkokaupalle. Myös indeksistämme löytyy tähän tukea”, arvioi Korkiakoski.

Verkkokauppa romahti neljänneksen: ”Kotimainen ostovoima kriisissä” – Yrittäjien Jaskari: ”Verkkomyynti kansainvälisen kaupan tueksi”19.7.2023 10:21:28 EEST | Tiedote

Suomen verkkokauppa on romahtanut 24 % toisella vuosineljänneksellä, kertoo uunituore reaaliaikainen Verkkokauppaindeksi. ”Ihmiset eivät kuluta, korot ja inflaatio ovat iskeneet sekä kuluttajiin että yrittäjiin. Valtion verotulot romahtavat”, kuvailee indeksiä tuottavan Vilkas Groupin toimitusjohtaja Markku Korkiakoski. ”Suomi kyllä pärjää, mutta nyt pitää saada ihmiset taas uskomaan ja investoimaan tulevaisuuteen. Suomella on mahdollisuus lisätä kansainvälistä myyntiä huomattavasti. Verkkokauppa on yksi mielenkiintoinen kanava kansainvälisen kaupan kasvattamiseen. Suomi voi viedä muutakin kuin teknologiaa”, painottaa Harri Jaskari, Suomen Yrittäjien johtaja ja Team Finlandin johtoryhmän jäsen.

”Ostovoiman romahdus on suuri vaara koko Suomelle, toivottavasti uusi hallitus torjuu sen” – Verkkokauppa putosi jyrkästi alkuvuonna13.4.2023 09:10:00 EEST | Tiedote

Verkkokauppa on romahtanut historiallisesti peräti 14 prosenttia vuoden ensimmäisellä neljänneksellä, kertoo uunituore verkkokauppaindeksi. ”Inflaatio ja korkeat korot ovat syöneet ihmisten ostovoimaa todella pahasti”, arvioi verkkokauppaindeksiä jo yli 25 vuotta tuottaneen Vilkas Groupin toimitusjohtaja Markku Korkiakoski. ”Myynti hidastui jo viime vuoden lopulla ja tammikuu oli selkeästi huonompi kuin vuosi sitten. Tuottavuutta pitää kehittää jatkuvasti”, painottaa Bonusapteekki.fi -verkkoapteekkia johtava Helena Jalonen.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye