Suomen Team Rynkeby – God Morgon keräsi ennätyssumman syöpään sairastuneiden lasten hyväksi

Hyväntekeväisyyspyöräilyjoukkue Team Rynkeby – God Morgon Finland on ylittänyt ensi kerran historiansa aikana yli miljoonan euron keräyssumman. Vapaaehtoisista koostuva pyöräilyjoukkue lahjoitti kauden aikana keräämänsä 1 107 327 euroa syöpään sairastuneiden lasten ja nuorten hyväksi.

Team Rynkeby – God Morgon Finlandin pyöräilijät ja huolto Finnlinesilla matkalla Saksaan, josta seitsemän päivän pyöräilyurakka Pariisiin alkaa

Lähes vuoden kestänyt varainhankinta huipentui Oulussa 28.9 järjestettyyn lahjoitusgaalaan, jossa Team Rynkeby – God Morgon Finland ojensi lahjoitusshekit Suomen Lasten Syöpäsäätiö sr:n ja Sylva ry:n edustajille.

”Liikkumalla tehdään hyvää muille ja omalle hyvinvoinnille. Sen lisäksi yhdessä tekeminen on se juttu, joka saa sadat vapaaehtoiset sitoutumaan projektiin ja keräämään varoja vakavasti sairaiden lasten hyväksi. Aivan uskomatonta, että saimme näin paljon yrityksiä, yhteisöjä ja yksityisiä lahjoittajia mukaan. Puhumattakaan Koulujuoksusta, jossa kymmenet tuhannet pienet koululaiset Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa juoksivat vakavasti sairaiden lasten hyväksi,” sanoo Kirsi Pärssinen, Team Rynkeby – God Morgon Finlandin maajohtaja.

Lahjoituksesta ohjataan 70% (775 129 euroa) Aamu Säätiölle lasten syövän tutkimukseen sekä hoitojen kehittämiseen ja 30% (332 198 euroa) Sylva ry:lle syöpää sairastavien lasten, nuorten ja heidän perheidensä psykososiaaliseen tukemiseen.

Ensimmäinen suomalaisjoukkue osallistui pyöräilyyn kesällä 2013 ja päättyneellä kaudella mukana oli jo seitsemän joukkuetta eri puolilta Suomea. Näiden vuosien aikana Suomen Team Rynkeby – God Morgon -joukkueet ovat keränneet syöpää sairastavien lasten hyväksi yli 3,3 miljoonaa euroa .

Hyväntekeväisyyspyöräilyn juuret ovat Tanskassa, jossa Rynkeby Foodsin työntekijä päätti vuonna 2002 parantaa elintapojaan ja pyöräillä Pariisiin. Tapahtuma on vuosien kuluessa laajentunut kaikkiin pohjoismaihin ja päättyvällä kaudella ensi kertaa myös Saksaan.

Vuosi vuodelta kasvaneet keräyssummat ovat ratkaisevan tärkeitä monille vakavasti sairaita lapsia auttaville järjestöille. Pyöräilijät maksavat kaikki kustannuksensa itse ja projektin hallinnollisista kuluista vastaavat Rynkeby Foods A/S, God Morgon ja Hohes C.

Lokakuussa alkavalla uudella kaudella suomalaisjoukkueiden määrä kasvaa Vantaan joukkueen myötä kahdeksaan. Koko vuoden kestävä varainkeruu ja kunnonkohotus huipentuu heinäkuun ensimmäisellä viikolla, kun pyöräilijät polkevat 1200 kilometrin matkan Pariisiin. Kokemus on osallistujille ikimuistoinen; se tuo monille elinikäisiä ystäviä, antaa tunteen itsensä voittamisesta ja siitä, että on saanut olla mukana jossain poikkeuksellisen tärkeässä.

Lisätietoja:

maajohtaja Kirsi Pärssinen, p. 050 351 4711 tai kip@team-rynkeby.com

Espoon joukkue ajoi porottavassa helteessä halki Pohjois-Saksan.
Kuumaa on, mutta vesi virkistää!

YLI KAKSISATAA PYÖRÄILIJÄÄ POLKEE HEINÄ-ELOKUUSSA SUOMEN MAAKUNNISSA MILJOONAPOTTIA SYÖPÄSAIRAIDEN LASTEN HYVÄKSI29.6.2020 07:50:00 EESTTiedote

Hyväntekeväisyyspyöräily Team Rynkeby – God Morgonin joukkueet ajavat tänä vuonna ympäri Suomen maakuntia kerätäkseen varoja syöpäsairaiden lasten hyväksi. Perinteisesti joukkueet ovat ajaneet Suomesta Pariisiin, mutta tänä vuonna koronaviruksen aiheuttaman pandemian takia Suomen eri kaupunkien joukkueet polkevat omat “Tour de Finlandinsa”. Kaikki kahdeksan joukkuetta kiertävät itse suunnittelemansa reitin, jonka varrella tuetaan paikallisia matkailu- ja ravintolayrittäjiä. Pyöräilijöitä Suomessa on liki kolmesataa, joista suurin osa osallistuu myös kotimaan kierroksille.

ARTESAANIRUOAN SM-KILPAILUT RASEKOSSA SYKSYLLÄ 2020, MATHANTVERK FM VID RASEKO HÖSTEN 202020.5.2020 10:20:50 EESTTiedote

Raseko Raision seudun koulutuskuntayhtymä järjestää yhteistyössä Suomen artesaaniruoka ry:n kanssa artesaaniruoan SM-kilpailut ja seminaarikokonaisuuden 14. – 16.10.2020 Raisiossa Rasekon kampusalueella. Kilpailut järjestetään viidettä kertaa. Tänä vuonna erityisteemana on saariston ruokamatkailu. Artesaaniruoka SM-kilpailun ohessa on luvassa mm. mielenkiintoisia ruoka-aiheisia seminaareja, Lähiruokamarkkinat, uutuustuotteiden maistatuksia ja kohtaamisia ruoasta kiinnostuneiden kanssa.

Ennätysmäärä yrityksiä Team Rynkebyn mukana tukemassa vakavasti sairaita lapsia – Suomen Team Rynkeby – God Morgon polkee heinäkuussa Pariisiin jo kahdeksatta kertaa24.2.2020 08:48:00 EETTiedote

Eurooppalaiset Team Rynkeby –hyväntekeväisyysjoukkueet onnistuivat jälleen tekemään varainkeruuennätyksen vakavasti sairaiden lasten hyväksi. Kaikkiaan 1 541 yrityksen ja yhteisön logot painetaan Team Rynkeby -joukkueiden ajoasuihin merkiksi tuestaan vakavasti sairaille lapsille. Joukkueita on yhteensä 57, mukana ovat kaikki pohjoismaat sekä Saksa ja Sveitsi.