Suun diagnostiikka tänään ja tulevaisuudessa – tervetuloa Apollonia Symposiumiin 19.–20.3.2021

Apollonia Symposium 19.–20.3.2021 tarjoaa tietopaketin suun diagnostiikan uusista menetelmistä, ajankohtaisesta tutkimuksesta ja tulevaisuuden näkymistä. Tapahtuma järjestetään tänä vuonna webinaarina.

Symposiumin luennoilla syvennytään esimerkiksi seuraaviin aiheisiin: Mitä genetiikka tarjoaa suun diagnostiikkaan? Miten karieksen hoidontarvetta arvioidaan tai miten etsitään syytä pahan hajuiseen hengitykseen? Miten hammaslääkäri voisi hyödyntää tekoälyä työssään?

Tapahtuman koko luento-ohjelman löydät täältä: https://www.apollonia.fi/koulutus/apollonia-symposium-2021/

Tapahtuman yhteydessä järjestetään myös alan tuotteita ja palveluja esittelevä näyttely.

Symposiumin aattona to 18.3. klo 17–18.30 on mahdollista seurata myös ajankohtaista opiskelijoiden hyvinvointiseminaaria, jossa pohditaan riittävyyttä ja opiskelijoiden jaksamista. Puhujina ovat Lorenz Backman ja Helsingin yliopiston opintopsykologi Tiina Tuominen.

Median edustajat ovat tervetulleita kuuntelemaan luentoja ja tutustumaan näyttelyyn. Toimittajat voivat ilmoittautua tapahtumaan lähettämällä sähköpostia Annika Nissiselle: annika.nissinen@apollonia.fi. Ilmoittautuneille lähetetään osallistumislinkki webinaariin.

Tervetuloa!

Viestinnän asiantuntija Annika Nissinen, annika.nissinen@apollonia.fi, p. 040 779 6435

Osoitelähde: Terveystoimittajat ry ja STT

Suomen Hammaslääkäriseura Apollonia on 1892 perustettu tieteellinen yhdistys. Apollonia järjestää riippumattomaan tietoon perustuvaa täydennyskoulutusta, tukee hammaslääketieteellistä tutkimusta ja välittää tutkimustietoa suunterveydestä www.apollonia.fi

Purentaelimistön toimintahäiriöiden Käypä hoito -suositus päivitetty: Potilaalla on tärkeä rooli purentaelimistön vaivojen hoidossa16.4.2021 08:00:00 EEST | Tiedote

Purentaelimistön toimintahäiriöt ja kivut (Temporomandibular Disorders, TMD) ovat hammassäryn jälkeen toiseksi yleisimpiä kasvojen alueen kiputiloja, joiden takia hakeudutaan hoitoon. Potilaat pystyvät usein itse helpottamaan TMD-oireita karsimalla kuormittavia elämäntapoja ja noudattamalla hammaslääkärin yksilöllisiä omahoito-ohjeita. Päivitetty TMD:n Käypä hoito -suositus tarjoaa myös hammaslääkäreille uusia, näyttöön perustuvia diagnostisia työkaluja, jotka tukevat yksilöllisen hoidon suunnittelua.

Lääkärijärjestöt: Ilmastokriisi on terveyskriisi, joka koskee myös suomalaisia7.1.2021 09:57:26 EET | Tiedote

Suomalaiset lääkärijärjestöt vetoavat päättäjiin ilmasto- ja kestävyystoimien vauhdittamiseksi. Ilmastonmuutos on 2000-luvun vakavin uhka ihmisten terveydelle, ja ilmastonmuutoksen terveysvaikutukset näkyvät jo Suomessakin. Vektorivälitteiset taudit, helleaaltojen terveyshaitat ja liukastumiset ovat lisääntyneet. Luonnon ja ihmisen välisen suhteen vaurioitumisen uskotaan lisäävän myös pandemioiden riskiä.