Suvi Hintsanen has been appointed Varma’s Senior Vice-President of Client Services

Suvi Hintsanen (M.Sc. Econ.) has been appointed Varma’s Senior Vice-President of Client Services.

Suvi Hintsanen will take up the post at the beginning of 2019. She will be a member of Varma’s Executive Group and will report to President and CEO Risto Murto.

“Suvi Hintsanen has a solid background and extensive experience in developing client relations. This background will support Varma’s goals of further developing customer service and workability management together with our clients,” says Risto Murto.

Hintsanen joins Varma from OP Financial Group, where she is the head of payments and daily banking services. Her career includes various management positions in business, development and marketing.

Varma’s Client Services function is currently headed by President and CEO Risto Murto.

Further information:
Katri Viippola, Senior Vice-President, HR, Communications, and Corporate Responsibility, tel. +358 400 129 500 or firstname.lastname@varma.fi

Varma Mutual Pension Insurance Company is a responsible and solvent investor. The company is responsible for the statutory earnings-related pension cover of some 890,000 people in the private sector. Premiums written totalled EUR 4.9 billion in 2017 and pension payments stood at EUR 5.5 billion. Varma’s investment portfolio amounted to EUR 46.4 billion at the end of June 2018.

Efficiency at record level, the last quarter pushed investment return into the negative15.2.2019 09:39:27Tiedote

The unstable performance of global equity markets in the final quarter of the year pushed Varma’s investment returns for the full year into negative territory. At year-end, the market value of Varma’s investments stood at EUR 44.0 (45.4) billion. Efficiency improved further to an all-time record high. Varma used 60% (67%) of the insurance contributions meant for operating expenses.

Effektiviteten på rekordnivå, svagt sista kvartal resulterade i negativ avkastning15.2.2019 09:31:12Tiedote

Osäkerheten på den globala aktiemarknaden under årets sista kvartal drog ned avkastningen på Varmas placeringar för hela året på minus. Marknadsvärdet på Varmas placeringar vid årets slut var 44,0 (45,4) miljarder euro. Effektiviteten förbättrades ytterligare och var bättre än någonsin. Varma använde 60 % (67 %) av de försäkringsavgifter som var avsedda för driftskostnader.

Varma valitsi Haahtelan vuoden 2019 rakentajakumppaniksi14.2.2019 15:48:10Tiedote

Varma palkitsi vuoden 2019 rakentajakumppanina Haahtela-yhtiöt. Haahtela palkittiin erityisesti Helsingin Kalasatamaan toteutettavan Kalasataman Kampuksen hyvin sujuneesta rakennusprojektista ja niin rakennuttajan kuin asiakkaankin välisen yhteistyön rakentamisesta. – Kalasataman Kampuksen toteutus on Haahtelan toimesta hoidettu sujuvasti ja laadukkaasti. Haahtelan käyttämä malli on sopinut hankkeeseen ja yhteistyö niin rakennuttajan, tulevan pääkäyttäjän kuin muidenkin osallisten kesken on ollut toimivaa, kertoo Varman kiinteistökehitysjohtaja Sari Raunio. – Yhteistyö on mahdollistanut tavoitteisiin pääsemisen myös suuressa ja paljon haasteita sisältävässä Kalasataman Kampus -hankkeessa. Hankkeen alusta lähtien yhteistyö Varman kanssa on tuntunut todelliselta kumppanuudelta, sanoo Haahtela-rakennuttaminen Oy:n toimitusjohtaja Eero Kiljunen. Kalasataman Kampus valmistuu kokonaisuudessaan 2019 lopussa Redin kauppakeskuksen ja Kalasataman metroaseman viereen. Kiinteistön vuokrattava pint