Maksuturva Group Oy

Svea Ekonomi vahvistaa kyvykkyyttään verkkokauppa-alalla ostamalla suomalaisen maksulaitoksen Maksuturvan

Svea Ekonomi AB (Svea) on tehnyt sopimuksen Maksuturva Group Oy:n ja Maksuturva ICT Services Oy:n (yhdessä Maksuturva) osakkeiden ostamisesta. Ruotsin Solnassa pääkonttoria pitävä Svea ostaa 90 prosenttia Maksuturvan osakkeista yrityksen sijoittajilta ja yritysjohdolta. 10 prosenttia osakkeista jää Espoossa pääkonttoria pitävän Maksuturvan yritysjohdon omistukseen. Yrityskauppa edellyttää Suomen Finanssivalvonnan hyväksyntää.

Kauppa yhdistää johtavan pohjoiseurooppalaisen rahoituspalveluiden toimittajan sekä yhden Suomen johtavista verkkokauppa-alan maksujenvälittäjistä. Kaupan myötä Svea ryhtyy tarjoamaan Maksuturvan älykkäitä ratkaisuja koko Svean asiakaskunnalle. Lisäksi Maksuturvan palvelualustan kautta Svean rahoituspalveluiden tarjontaa voidaan laajentaa.

“Maksuturva on luonnollinen lisä Svean konserniin”, sanoo Svean toimitusjohtaja Lennart Ågren. “Verkkokauppa-alan kasvu jatkuu liiketoiminta-alueillamme Euroopassa. Maksuturva on tehnyt meihin vaikutuksen älykkäillä lisäarvopalveluillaan, jotka helpottavat kuluttajan arkea sekä tehostavat kauppiaan toimintaa. Tulevaisuudessa ominaisuudet, kuten sujuva palautusten ja reklamaatioiden hallinta sekä räätälöitävät maksupalvelut, takaavat erinomaisen palvelukokemuksen sekä kuluttajalle että kauppiaalle.”

”Nopeasti kehittyvillä maksamisen markkinoilla yhdistyminen kansainvälisen rahoituspalvelutarjoajan kanssa on meille strategisesti erinomainen ratkaisu”, sanoo Maksuturvan toimitusjohtaja Mikael Smeds. “Tämä järjestely vauhdittaa tavoitettamme tarjota älykkäitä maksuratkaisuja laajemmin Pohjoismaissa ja Pohjois-Euroopassa. Olemme tunteneet Svea Ekonomin jo usean vuoden ajan ja olemme innostuneita siitä, että tulemme olemaan osa tätä tulosjohteista yritystä.”

Lisätietoja:

Lennart Ågren, toimitusjohtaja, Svea Ekonomi
lennart.agren@sveaekonomi.se

Mikael Smeds, toimitusjohtaja, Maksuturva
mikael.smeds@maksuturva.fi

Maksuturva Group Oy
Keilaranta 5

09 321 3300, info@maksuturva.fihttp://www.maksuturva.fi

Svea Ekonomi on tarjonnut rahoitus- ja hallinnollisia palveluita jo vuodesta 1981 lähtien ja tänä päivänä yritys on johtava toimija Pohjois Euroopassa. Palvelutarjontaamme kuuluu yritysrahoitus, perinnän ja reskontran- sekä taloushallinnon palveluita. Svea Ekonomi-  konserni toimii Ruotsin Finanssivalvonnan alaisuudessa ja yrityksellä on toimistoja kahdeksassa eri maassa, sekä yhteistyökumppaneita ympäri maailmaa. Lisätietoa sivulta www.svea.com

Maksuturva, perustettu vuonna 2007, Finanssivalvonnan alaisuudessa toimiva älykkääseen maksamiseen erikoistunut, kansainvälisesti toimiva maksulaitos ja PCI DSS -sertifioitu maksupalveluntarjoaja. Yhtiön asiakkaisiin lukeutuvat mm. Zalando, Olympiakomitea, Reima, Atria, Neste ja Kotipizza. Maksupalveluiden teknisestä toteutuksesta vastaa oma erillinen ICT-palveluyhtiö, Maksuturva ICT Services Oy, yhdessä sertifioitujen palveluntarjoajien kanssa. www.maksuturva.fi

Lue lisää julkaisijalta Maksuturva Group Oy

Mobiilimaksamisen kasvu jatkuu – Maksuturva Group Oy ja Pivo yhteistyöhön17.7.2018 10:44Tiedote

LEHDISTÖTIEDOTE 17.7.2018. Mobiilimaksaminen on yleistynyt suomalaisessa verkkokaupassa vauhdilla: jo lähes kolmasosa verkko-ostoista tehdään mobiilisti. Suomi on ollut jäljessä mobiilimaksamisessa, mutta kehitys on lähiaikoina ollut positiivista, kun yhä useammat toimijat ovat huomanneet mobiilimaksamisen suosion kasvun. Maksamisen ratkaisujen edelläkävijänä tunnettu Maksuturva Group Oy on solminut yhteistyö- ja jakelusopimuksen OP Ryhmään kuuluvan Pivo Wallet Oy:n kanssa.

Mobile Payments Rise in Popularity – Maksuturva Group and Pivo have started a collaboration17.7.2018 10:44Tiedote

PRESS RELEASE 17.7.2018. Mobile payments continue to rise in popularity in Finland: almost a third of all online purchases are made with a mobile device. Mobile payments have not been as popular in Finland as what they are in the Nordics overall, but a significant positive trend can be seen as more and more actors have noticed the rise in popularity for mobile payments. Maksuturva Group Ltd, known as a pioneer when it comes to payment solutions, has made a collaboration and distribution agreement with OP Group’s Pivo Wallet.

Mobilbetalningarnas popularitet fortsätter att öka – Maksuturva Group Ab och Pivo har inlett samarbete17.7.2018 10:43Tiedote

PRESSMEDDELANDE 17.7.2018. Antalet mobilbetalningar ökar på näthandelsbranschen i Finland med en markant takt: redan närmare en tredjedel av uppköpen online görs via mobilen. I övriga Norden har antalet mobilbetalningar ökat kraftigt redan under en längre tid - nu har utvecklingen också nått Finland, då allt fler aktörer märkt det växande intresset för mobilbetalningar. Pionjären för betalningslösningar, Maksuturva Group Ab, har nu gjort ett samarbets- och distributionskontrakt med OP-gruppens Pivo Wallet Ab.

Svea Ekonomi stärker sin kompetens på e-handelsbranschen genom att förvärva det finländska betalningsinstitutet Maksuturva14.5.2018 12:35Tiedote

Svea Ekonomi AB (Svea), med huvudkontor i Solna, Sverige, har ingått avtal om att förvärva 90 % av aktierna i Maksuturva Group Ab och Maksuturva ICT Services Ab (tillsammans Maksuturva), av investerare och företagsledningen. De resterande 10 % av aktierna i Maksuturva, med huvudkontor i Esbo, Finland, kommer fortsättningsvis att ägas av ledningen. Förvärvet bör godkännas av Finansinspektionen i Finland.

Svea Ekonomi strengthens its e-commerce capability by acquiring Maksuturva, a Finnish payment institution14.5.2018 12:35Tiedote

Svea Ekonomi AB (Svea), with headquarters in Solna, Sweden, has entered into an agreement to acquire 90% of the shares of Maksuturva Group Oy and Maksuturva ICT Services Oy (together Maksuturva), with headquarters in Espoo, Finland, from investors and management. 10% of the shares will continue to be held by Maksuturva’s management. The acquisition is pending approval by the Finnish Financial Supervisory Authority.