WolfcomWolfcom

Tanskan kruununprinssi saapuu syyskuussa Suomeen, vierailee Helsingissä ja Turussa 13.-14.9.

Tanska ja Suomi juhlistavat diplomaattisten suhteidensa 100. vuotta, minkä kunniaksi Hänen kuninkaallinen korkeutensa Tanskan kruununprinssi saapuu vierailulle Suomeen 13.-14. syyskuuta. Vierailun aikana kruununprinssi osallistuu Helsingin kaupungintalolla järjestettävään kestävään kaupunkisuunnittelun asiantuntijaseminaariin ja maiden lämpimiä suhteita juhlistavaan illallistilaisuuteen Finlandia-talolla, esittelee medialle tanskalaisen ruokatuotannon parhaita paloja, ja vierailee Turun telakalla.

Tänä vuonna tuli kuluneeksi 100 vuotta siitä, kun Tanska tunnusti virallisesti Suomen itsenäisyyden. Maiden väliset diplomaattiset suhteet solmittiin 18.2.1918 ja kruununprinssi kunnioittaa merkkitapahtumaa saapumalla vierailulle Suomeen. Vierailun tarkoituksena on myös korostaa kolmea osa-aluetta Tanskan ja Suomen välisissä kauppa- ja asiantuntijasuhteissa: kestävää kaupunkisuunnittelua ja ruoan tuotantoa sekä vahvaa pohjoismaista laivanrakennusosaamista. Näitä teemoja käsitellään kruununprinssin kunniaksi järjestettävissä tapahtumissa ja tapaamisissa Helsingissä ja Turussa.

Kruununprinssin vierailun virallinen ohjelma alkaa torstaina 13. syyskuuta Helsingin kaupungintalolla seminaarista, jonka aiheena on kestävä kaupunkisuunnittelu ja -rakentaminen. Kruununprinssiä isännöivät Helsingin pormestari Jan Vapaavuori, apulaispormestari Anni Sinnemäki sekä hallituksen puheenjohtaja Markku Moilanen, Ramboll Finland. Tilaisuuden jälkeen kruununprinssi lounastaa eduskunnassa puhemies Paula Risikon kanssa. Hän käy myös tutustumassa Stora Enson pääkonttoriin ja osallistuu Tanskan suurlähettilään residenssissä järjestettävään tanskalaista elintarviketuotantoa esittelevään media- ja sidosryhmätapahtumaan. Torstai-iltana kruununprinssi osallistuu vierailunsa kunniaksi järjestettävälle juhlaillalliselle Finlandia-talolla.

Perjantaina 14. syyskuuta kruununprinssi siirtyy delegaationsa kanssa Turkuun, jossa häntä emännöi kaupunginjohtaja Minna Arve. He käyvät yhdessä Meyer Turku -telakan toimitusjohtajan Jan Meyerin kanssa tutustumassa Meyerin telakan osaamiseen ja tuotantoon. Tämän jälkeen kruununprinssi vierailee Turun Forum Marinum -keskuksessa, jossa hän osallistuu tanskalais- ja turkulaisyritysten tapaamiseen. Hän myös kiinnittää Forum Marinumin pihakiveykselle vierailunsa kunniaksi muistolaatan.

Kruununprinssin Suomen-vierailun delegaatioon kuuluvat myös Tanskan ympäristö- ja ruokaministeri Jakob Ellemann-Jensen sekä yli 30 tanskalaisyritystä, jotka esittelevät vierailun aikana osaamistaan ja tarjontaansa suomalaisille yrityksille sekä julkisille ja yksityisille yhteisöille. Tanskalaiset yritykset toivat Suomeen viime vuoden aikana Tanskan noin 1,6 miljardin euron arvosta tuotteita ja palveluita.

HRH the Danish Crown Prince Arrives for a Visit to Finland

To honour the 100th anniversary of the Danish-Finnish diplomatic relations, His Royal Highness the Crown Prince arrives for a visit to Finland on 13–14 September. During the visit, The Crown Prince will participate in a seminar on sustainable urban planning in the Helsinki City Hall, an Official Dinner at the Finlandia Hall, present some of the best varieties of the Danish food production as well as visit the city of Turku and the Meyer Turku Shipyard.

Denmark officially recognised the independence of Finland 100 years ago, and the diplomatic relations between the two countries were established on 18 February 1918. The Crown Prince honours this historic event on a visit to Finland. The purpose of the visit is also to highlight three areas of trade and export relations between Denmark and Finland: Urban Solutions, New Nordic Food and Maritime Industry. These themes are being discussed at different events in Helsinki and Turku.

The official programme of the visit begins on 13 September at the Helsinki City Hall, with a seminar on sustainable urban building and development. The Crown Prince is welcomed by the Mayor of Helsinki Jan Vapaavuori, Deputy Mayor Anni Sinnemäki and Markku Moilanen, the Group Executive Director of Danish Consulting Engineers Ramboll. After the event, the Crown Prince has lunch with the Chairman of the Parliament, Paula Risikko at the House of Parliament. The Crown Prince also visits the headquarters of Stora Enso, takes part in a stakeholder and media event focused on new Nordic food at the Danish residence, and visits ‘Our Urban Livingroom’ exhibition. On Thursday night, the Crown Prince participates in an Official Dinner, held in His honour at the Finlandia Hall.

On Friday, 14 September, His Royal Highness continues with the delegation to Turku, where he will be hosted by the City Mayor Minna Arve. They will be accompanied by the Managing Director of Meyer Turku, Jan Meyer, on a visit to the Meyer Turku Shipyard to hear more about the expertise and production in the maritime industry. After this, the Crown Prince visits the Forum Marinum Maritime Centre where he meets representatives of Danish and Finnish companies, and attaches an honorary plate by the Centre. The delegation of the Crown Prince includes the Danish Minister for Environment and Food, Jakob Ellemann-Jensen, and representatives from more than 30 Danish companies presenting their know-how and supply to the Finnish companies and public and private communities. Denmark exported approximately EUR 1.6 billion worth of products and services to Finland in the past year.

Laura Kyntölä, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy
+358 45 896 6399, laura.kyntola@wolfcom.fi

Suvi Nousiainen, Tanskan suurlähetystö Suomessa
+358 9 6841 0517, suvnou@um.dk

Yli 650 suomalaista haki muotiviikkojen malliksi8.4.2019 12:59:08 EESTTiedote

Kaikille suomalaisille muotia tarjoava Sokos-tavarataloketju haki kevään muotiviikoilleen malleiksi tavallisia muodista ja esiintymisestä kiinnostuneita kuluttajia. Hakijoita huippumalli Saimi Hoyerin vetämään mallivalmennukseen ilmoittautui yli 650, joista kahdeksan nähdään viikonloppuna Oulun Sokos-tavaratalon estradilla. Hakijoiden suuri määrä ja laaja, 9-73 -vuoden ikäjakauma ilahdutti muotiviikkojen järjestäjät.

Eestlased loobuvad heliplaatidest voogedastuse kasuks29.3.2019 13:58:00 EETTiedote

Kolme suurima plaadifirma andmetel siirdub muusikatarbimine ka Eestis digitaalsetesse voogedastuskanalitesse ning see sunnib muusikuid avaldama pikkade plaatide asemel pigem singleid. Füüsiliste salvestiste ehk heliplaatide müük langeb jätkuvalt ja vähenes eelmisel aastal üle-eelmisega võrreldes 40% võrra. Digitaalsete streaming-teenuste kaudu tarbitud muusika maht kasvas 2018. aastal lausa 43%. See viitab selgele muutusele Eesti tarbijate muusikakuulamisharjumustes. Uutmoodi muusikatarbimine, mis toimub voogedastusteenuste kaudu, sunnib artiste keskenduma plaatide asemel senisest enam singlite avaldamisele.

UMA coworking-tilan ihmiskokeessa tutkittiin työympäristön merkitystä hyvinvointiin19.3.2019 11:55:46 EETTiedote

Parhaista osaajista käydään kovaa kilpailua, ja siksi yhä useampi työnantaja haluaa tarjota työntekijöilleen joustavan ja innostavan työympäristön. Technopolis vastaa kasvavaan kysyntään laajentamalla yhteisöllisten työtilojen verkostoaan, UMA Workspacea. Työympäristön vaikutusta työntekijöiden hyvinvointiin selvitettiin mittaamalla UMA Workspace -tiloissa työskentelevien henkilöiden stressi- ja palautumistasoja. Testihenkilöt kokivat vähemmän stressiä ja kokivat nukkuvansa paremmin työskenneltyään monipuolisessa työympäristössä.

Kotimainen erälegenda Sasta 50 vuotta – juhlat yhdessä suomalaisten laatumerkkien kanssa28.2.2019 09:59:48 EETTiedote

Suomalainen erävaatemerkki Sasta on pukenut laatutietoisia luonnonystäviä jo 50 vuoden ajan. Juhlavuotensa kunniaksi Sasta julkistaa viisi muiden kotimaisten laatumerkkien kanssa suunniteltua ja valmistettua yhteistuotetta, eli kollaboraatiota. Yhteistyöprojektien tavoitteena on muistuttaa kuluttajia tarveharkintaisia ostoksia tehdessään kotimaisen suunnittelun ja tuoteosaamisen jatkuvuuden tärkeydestä sekä tukea myös muita vastuullisia suomalaisia toimijoita.

Suomalainen Gamesaver valmentamaan Kiinasta jääkiekkomaata20.2.2019 09:46:20 EETTiedote

Suomalainen urheiluvideopalvelu Gamesaver on solminut aiesopimuksen jääkiekon videovalmennus- ja mediapalvelun rakentamisesta Kiinaan. Vuoden 2022 talviolympiakaupungin Zhangjiakoun virallisen kumppanin, ruotsalaisen urheilualan konseptointiin erikoistuneen Sports Republicin kanssa räätälöitävä palvelu tulee tarjoamaan kiinalaisille jääkiekkoharrastajille mm. suomalaisten jääkiekkotähtien parhaita kikkavideoita. Gamesaverin Kiinan-versio integroidaan myös Sports Republicin CoachVision-ohjelmaan palvelemaan ja kehittämään kiinalaisia jääkiekkovalmentajia.

MTV:lle vuosi 2018 oli käännekohta – liikevaihto kasvu-uralle ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen14.2.2019 20:26:28 EETTiedote

Suomen suurimmalle kaupalliselle televisioyhtiölle MTV Oy:lle 2018 oli investointien ja uudistusten vuosi. Vaikka yhtiön tulos oli edelleen tappiollinen, onnistui MTV kääntämään liikevaihdon kasvuun edellisvuodesta, ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen. Tämä käy ilmi MTV:n omistavan ruotsalaisen Bonnier Broadcastingin torstaina julkistamasta tulosraportista.