Team Rynkeby – God Morgon peruu tämän vuoden pyöräilymatkan Pariisiin

Koronaviruksen vuoksi hyväntekeväisyyspyöräilyjoukkue Team Rynkeby – God Morgon on päättänyt perua vuotuisen pyöräilymatkansa Pariisiin.

2 150 pyöräilijää ja 550 huoltohenkilöä 12 maasta olisivat suunnitelmien mukaan pyöräilleet Pariisiin 4.-11. heinäkuuta 2020 osana Team Rynkeby -hyväntekeväisyyspyöräilyjoukkuetta.

Tour de Paris -pyöräilymatka vakavista sairauksista kärsivien lasten hyväksi joudutaan kuitenkin perumaan.

Team Rynkeby -säätiön hallitus päätti tästä yksimielisesti perjantaina iltapäivällä pitämässään kokouksessa. Päätös tehtiin, koska Euroopan koronatartuntojen tilannetta ei vieläkään kyetä ennustamaan, Team Rynkeby -säätiön hallituksen puheenjohtaja Peter Frank Andersen sanoo.

- Olemme koko ajan keskittyneet matkan toteuttamiseen, jos se olisi terveydellisesti puolustettavissa. Mutta koska tartuntojen leviäminen Euroopassa aiheuttaa epävarmuutta, emme enää usko, että kesän pyöräilyretken järjestäminen olisi puolustettavissa, hän sanoo ja jatkaa:

- Tärkeintä on estää tartuntojen leviäminen. Lisäksi ajattelemme pyöräilijöiden turvallisuutta maanteillä. Euroopan terveysviranomaisten ohjeistuksen vuoksi pyöräilijät eivät voi harjoitella tarpeeksi ryhmäpyöräilyä, emmekä siksi voi taata heidän turvallisuuttaan. Emme sitä paitsi saa tarpeellisia lupia rajojen ylittämiseen, emmekä saa lupia liikkua Pariisiin johtavilla teillä, Peter Frank Andersen sanoo.

Odotamme ilolla vuotta 2021

Team Rynkeby -osallistujien valmistautuminen ei ole kuitenkaan ollut täysin turhaa. Kaikille osallistujille tarjotaan mahdollisuus osallistua ensi vuoden tapahtumaan.

- Tiedämme hyvin, että moni pyöräilijä pettyy, mutta yritämme toteuttaa joitain paikallisia tapahtumia myöhemmin tänä vuonna, jotta pyöräilijät pääsisivät tuulettamaan keltaisia paitojaan ja juhlimaan sitä suurta työtä, jota he ovat tehneet kerätäkseen rahaa vakavasti sairaiden lasten hyväksi. Toivomme tietysti, että todella moni pyöräilijä jatkaa työtään, ja me odotamme ilolla seuraavan vuoden matkaa, Team Rynkeby ‑säätiön johtaja Carl Erik Dalbøge sanoo.

Koronatilanne vaikuttaa luonnollisestikin Team Rynkebyn keräystulokseen, huolimatta osallistujien tekemästä suuresta työstä varojen keräämiseksi hyväntekeväisyyteen.

- Pahinta tässä tilanteessa on se, että emme voi kerätä toivomaamme rahasummaa. Koronatilanteen vuoksi olemme joutuneet lopettamaan lukuisia rahankeruutoimia kevään aikana, ja siitä syystä tulemme keräämään vähemmän rahaa kuin aikaisempina vuosina.

- Puhumme kuitenkin yhä kaksinumeroisesta miljoonasummasta, ja näinä vaikeina aikoina kaikki sponsorit ja osallistujat voivat olla siitä hyvin, hyvin ylpeitä, Carl Erik Dalbøge sanoo.

Team Rynkeby on pyöräillyt Pariisiin joka ikinen vuosi vuodesta 2002 alkaen ja kerännyt rahaa vakavasti sairaiden lasten hyväksi, ja tämän vuoden peruutus on projektin historian ensimmäinen.

Vuosien mittaan Team Rynkeby on kerännyt yli 56 miljoonaa euroa vakavasti sairaiden lasten hyväksi – pelkästään viime vuonna keräsimme lähes 11 miljoonaa euroa.

Lisätietoja antaa:

Kirsi Pärssinen, Team Rynkeby – God Morgon Finland, Country Manager,

kip@team-rynkeby.com, 050 351 4711.

ARTESAANIRUOAN SM-KILPAILUT RASEKOSSA SYKSYLLÄ 2020, MATHANTVERK FM VID RASEKO HÖSTEN 202020.5.2020 10:20:50 EESTTiedote

Raseko Raision seudun koulutuskuntayhtymä järjestää yhteistyössä Suomen artesaaniruoka ry:n kanssa artesaaniruoan SM-kilpailut ja seminaarikokonaisuuden 14. – 16.10.2020 Raisiossa Rasekon kampusalueella. Kilpailut järjestetään viidettä kertaa. Tänä vuonna erityisteemana on saariston ruokamatkailu. Artesaaniruoka SM-kilpailun ohessa on luvassa mm. mielenkiintoisia ruoka-aiheisia seminaareja, Lähiruokamarkkinat, uutuustuotteiden maistatuksia ja kohtaamisia ruoasta kiinnostuneiden kanssa.

Ennätysmäärä yrityksiä Team Rynkebyn mukana tukemassa vakavasti sairaita lapsia – Suomen Team Rynkeby – God Morgon polkee heinäkuussa Pariisiin jo kahdeksatta kertaa24.2.2020 08:48:00 EETTiedote

Eurooppalaiset Team Rynkeby –hyväntekeväisyysjoukkueet onnistuivat jälleen tekemään varainkeruuennätyksen vakavasti sairaiden lasten hyväksi. Kaikkiaan 1 541 yrityksen ja yhteisön logot painetaan Team Rynkeby -joukkueiden ajoasuihin merkiksi tuestaan vakavasti sairaille lapsille. Joukkueita on yhteensä 57, mukana ovat kaikki pohjoismaat sekä Saksa ja Sveitsi.

Naantalin Kirjahyrrä vakiinnuttamassa asemansa19.11.2019 08:11:00 EETTiedote

Lasten ja nuorten kirjallisuusfestivaali Kirjahyrrä toteutettiin nyt jo neljännen kerran Naantalissa 14.-16.11.2019. Festivaaliin sisältyi toistakymmentä ohjelmanumeroa, joissa tunnetut lasten- ja nuortenkirjailijat tapasivat lukijoitaan, kertoivat kirjojensa taustoista ja työstään ammattikirjailijoina. Festivaalilla järjestettiin myös sanataiteen ohjaajien toimesta sadutusta, kirjoittamista ja tarinankerrontaa harjoittavia työpajoja lapsille sekä nähtiin teatteriesityksiä.

Naantalin Kirjahyrrä vakiinnuttamassa asemansa29.10.2019 08:13:00 EETTiedote