Teemu Pohjola nimitetty Polttimo- ja Viking Malt -konsernien talousjohtajaksi

Teemu Pohjola on nimitetty Polttimo- ja Viking Malt -konsernien talousjohtajaksi 3.11.2020 alkaen.

Teemu Pohjola

Aiemmin Teemu Pohjola on toiminut Huhtamäen Fiber and Foodservice -divisioonan talousjohtajana. Hänen keskeisimmät tehtävät ovat olleet yrityksen ja divisioonan strategian implementointi yhdessä muun johdon kanssa sekä globaalisti talous & IT toimintojen johtaminen vuodesta 2017. Ennen tätä Teemu on toiminut 15 vuoden ajan kansainvälisissä tehtävissä ja hän on vastannut strategisista talousjohdon tehtävistä mm. Fazer- ja Salcomp-konserneissa.

“Olemme erittäin tyytyväisiä saadessamme Teemun mukaan johtoryhmäämme” toteaa Viking Malt -konsernin toimitusjohtaja Kasper Madsen. “Hänen syvä ja laaja kokemuksensa kansainvälisestä talousjohtamisesta sekä strategian toteuttamisessa tulee olemaan meille erittäin arvokasta. Teemulla on vahvat johtajaominaisuudet ja hän tulee olemaan erinomainen lisä johtoryhmäämme”.

Teemu Pohjola kertoo “Odotan innostuneena uutta tehtävääni yrityksessä, jolla on selkeä liiketoimintamalli sekä pitkä historia. Tulee olemaan erittäin mielenkiintoista työskennellä yhdessä johtoryhmän ja tiimini kanssa yrityksen kunnianhimoisen strategian ja vision saavuttamiseksi”.

Talousjohtajan roolissaan Teemu Pohjola johtaa konsernin asiantuntijaorganisaatiota kaikissa viidessä toimintamaassa sekä vastaa IT:stä, kirjanpidosta, varainhoidosta, talous-suunnittelusta ja -analysoinnista sekä veroasioista Polttimo ja Viking Malt konserneissa. Hän toimii lisäksi Polttimon, Viking Maltin ja Sensonin hallitusten sihteerinä.

Koulutukseltaan Teemu on tradenomi Espoo-Vantaan Ammattikorkeakoulusta sekä hänellä on eMBA tutkinto Hankenilta.

Pia Valve
VP HR & Communication
Mobile +358 40 770 0090
pia.valve@vikingmalt.com

Polttimo-konserni
Polttimo-konserni on vuonna 1883 perustettu elintarvikeyritys, jonka päätuotteita ovat elintarviketeollisuuden tarpeisiin erikoistuneet raaka-aineet ja raaka-ainesovellukset. Asiakkaitamme ovat elintarvike- panimo- ja tislaamoyritykset kaikkialla maailmassa. Luomme uusia, innovatiivisia viljapohjaisia raaka-aineratkaisuja asiakkaillemme. Päätuotteemme on panimomallas, erikoismaltaat craft-panimoille ja viskitislaamoille sekä viljapohjaiset ainesosat. Polttimo-konserniin kuuluvat yritykset ovat Viking Malt Group, Pohjoismaiden johtava mallastamoyritys sekä Senson Oy, joka valmistaa mallasuutteita ja -jauhoja, viljauutteita ja entsyymejä sekä monia muita innovatiivisia elintarvikkeiden ainesosia. www.polttimo.com

Viking Malt Group
Viking Malt on Pohjois-Euroopan johtava mallasyhtiö ja maailman suurin erikoismaltaiden valmistaja. Asiakkaitamme ovat sekä suuret, kansainväliset panimot että paikalliset käsityöläispanimot -ja viskitislaamot. Perustan toimituskyvyllemme luovat omistautunut henkilöstö, korkeatasoinen mallasohra sekä kuusi tehokasta tuotantoyksikköä, joiden tuotantokapasiteetti on 600 000 tonnia mallasta vuodessa. www.vikingmalt.com

Viking Malt rakentaa uuden mallastamon Lahteen18.11.2020 11:00:44 EETTiedote

Viking Malt has decided to invest in a new production plant in Lahti18.11.2020 11:00:44 EETPress release

Viking Malt ostaa Danish Malting Groupin Carlsbergilta5.1.2016 12:00:00 EETTiedote

Lehdistötiedote 5.1.2016, julkaisuvapaa klo 12.00. Viking Malt Oy ja Carlsberg Group ovat solmineet sopimuksen 4.1.2016, jolla Carlsberg myy tytäryhtiönsä Danish Malting Group A/S:n (DMG) Viking Maltille. Osapuolet ovat sopineet samalla pitkäaikaista raaka-aineiden toimitussopimuksesta Carlsbergin panimoille. Toteutuakseen yrityskauppa edellyttää kilpailuviranomaisten hyväksyntää, johon kulunee muutamia kuukausia.

Viking Malt purchases Danish Malting Group from Carlsberg5.1.2016 12:00:00 EETPress release