Teknologiayritys Reaktor laajentaa Tampereelle

Suomen houkuttelevimmaksi työnantajaksi useasti nimetty teknologiayritys Reaktor avaa Tampereelle toimipisteen. Yritys uskoo Pirkanmaan alueella olevan runsaasti IT-alan osaamista, jota sen asiakkaat Suomessa ja kansainvälisesti etsivät. Reaktor tuo Tampereelle mukanaan liudan kansainvälisiä huippuasiakkuuksia. Tampereella rekrytoidaan alkuvaiheessa erittäin kokeneita ohjelmistokehittäjiä.

"Tampereelle rekrytoitavilla reaktorilaisilla tulee olemaan iso vaikutus siihen, minkälaisia projekteja uudessa toimistossa tehdään ja millainen työyhteisö ja toimistokulttuuri Tampereelle rakentuu", kertoo Reaktorin liiketoimintajohtaja Silja Närhi.

Itseohjautuvasta työkulttuuristaan tunnetun Reaktorin uusi toimisto keskittyy alkuvaiheessa suurten tamperelaisten asiakkaiden palvelemiseen ja kansainvälisten projektien toteuttamiseen yhdessä Reaktorin kansainvälisen osaajaverkoston kanssa.

Reaktorin asiakkaita ovat muun muassa urheiluvaatejätti adidas, Amazonin omistama verkkokauppa Zappos, mediayhtiö HBO sekä autonjakopalvelua kehittävä Lynk & Co. Neljä kertaa Suomen parhaaksi ja kerran Euroopan parhaaksi työpaikaksi nimetty teknologiayritys Reaktor on viime vuosina kasvanut nopealla tahdilla sekä Suomessa että ulkomailla. Noin 540 asiantuntijan yritys on avannut toimistot Helsingin lisäksi Amsterdamiin, New Yorkiin, Dubaihin, Tokioon ja Turkuun.

”Reaktoria on kyselty Tampereen suunnalle jo pitkään paitsi asiakkaidemme, myös alan tekijöiden toimesta. Tampereella on hyvät IT-alan koulutusmahdollisuudet ja paljon osaavia tekijöitä, joten se on syystäkin yksi Suomen teknologiapääkaupungeista. Vaikka meillä on jo valmiiksi jonkin verran tamperelaisia asiakkaita, olemme odottaneet oikeaa hetkeä Tampereen avaukselle. Kansainvälinen kysyntä osaamisellemme on alkuvuoden aikana moninkertaistunut, minkä vuoksi juuri nyt on oikea hetki laajentaa Tampereelle”, sanoo Reaktorin liiketoimintajohtaja Silja Närhi ja jatkaa: “Laajennuimme vastikään myös Turkuun ja meillä on todella hyviä kokemuksia siitä, miten yhdistämme paikallisen osaamisen kansainväliseen tuotekehitykseen. Haluamme yhdistää parhaat osaajat ja projektit, mikä on myös henkilöstömme selkeä tahto.”

Yliopistonrinteen Technopolikseen avattava Reaktor Tampere muodostaa oma itsenäisen liiketoimintayksikkönsä. Närhen mukaan toimiston tulevaisuuden fokus ja asiakkuudet riippuvat sen työntekijöistä. Ensivaiheessa Reaktor haluaa rekrytoida erittäin kokeneita ohjelmistokehittäjiä.

”Itseohjautuvassa yrityksessä uuden toimiston avausta ei tehdä siten, että hallitus tai johtoryhmä päättää strategisesta avauksesta ja antaa johtajatasolle mandaatin sen toteuttamisesta. Tampereen toimiston suunnittelussa ja avaamispäätöksessä on auttanut koko Reaktorin Suomen henkilöstö. Tampereelle rekrytoitaville työntekijöille tulee myös kaikki vapaus ja vastuuluoda uudesta toimistostamme omanlaisensa. Heillä tulee siksi olemaan iso vaikutus siihen, millaisia projekteja teemme sekä millainen työyhteisö ja toimistokulttuuri Tampereelle rakentuu. Reaktor on työntekijöidensä omistama ja siksi meille on erityisen tärkeää pitää huoli tekijöistämme ja heidän tulevaisuudestaan pitkällä aikajänteellä", jatkaa Silja Närhi.

Reaktor on Helsingissä vuonna 2000 perustettu, työntekijöidensä omistama hybridiyritys, joka yhdistää liiketoimintakonsultoinnin ja luovan alan palvelut väkevään teknologiseen huippuosaamiseen. Reaktorin tekeminen pohjautuu liiketoiminnan, ihmisen, kulttuurin ja digitaalisuuden ymmärtämiselle. Nopeasti kasvaneella yrityksellä on toimistot Helsingissä, Amsterdamissa, New Yorkissa, Tampereella, Tokiossa, Turussa ja Dubaissa. Reaktor työllistää noin 540 asiantuntijaa ja sen liikevaihto vuonna 2018 oli 79,2 MEUR. @reaktornow

Silja Närhi, liiketoimintajohtaja, Reaktor
0445211365, silja.narhi@reaktor.com

Janne Härkönen, johtava teknologiakonsultti, Reaktor Tampere
0504611511, janne.harkonen@reaktor.com

Heidi Mäkinen on uusi Master of Wine17.9.2019 15:57:01 EESTTiedote

Heidi Mäkinen on neljäntenä suomalaisena suorittanut viinialan kansainvälisesti arvostetuimman Master of Wine -tutkinnon. Kyseessä on korkein ja vaikeimmin saavutettava gastronomiaan liittyvä ammattitutkinto, jonka on suorittanut koulutuslinjan aloittamisvuodesta 1953 lähtien kaikkiaan vain 390 ihmistä 30 maasta. Heidi Mäkinen saa MW-todistuksensa marraskuussa järjestettävässä valmistujaistilaisuudessa yhdessä 13 muun vuonna 2019 tutkinnon suorittaneen viinialan huippuammattilaisen kanssa.

Jävla-hävikkitomaattikastike vastustaa ruokahävikkiä ja koulukiusaamista26.8.2019 15:25:54 EESTTiedote

Maustekastikkeita Lappeenrannassa valmistava Jävla Sås Bolag tuo markkinoille erikoiserän Suomen ensimmäistä hävikkitomaateista valmistettua ruoanlaittokastiketta. Yksilöllinen Jävla Tomaattikastike valmistetaan suomalaisista vähittäiskauppaan kelpaamattomista, standardien vastaisista tomaateista. Jävla-hävikkitomaattikastike muistuttaa konkreettisesti paitsi ruokahävikin vähentämisen tärkeydestä, ottaa yhdenvertaisuutta korostaessaan myös vahvasti kantaa koulukiusaamista vastaan. Kastikkeen tuotto lahjoitetaan Mannerheimin lastensuojeluliitolle koulukiusaamisen vastaiseen työhön.

Helsingin ydinkeskustaan uusi brasserie ja pub Alexanderplats26.8.2019 09:32:14 EESTTiedote

Etelähelsinkiläisen ravintolasuosikin Maxillin ravintoloitsija Alexander Gullichsen avaa syyskuun lopulla Helsingin ydinkeskustaan uuden Alexanderplats-ravintolan. Yksityisessä omistuksessa oleva laadukas ja valoisa brasserie sijaitsee täysin uudessa ravintolatilassa Eteläesplanadilla, palvellen asiakkaitaan kaikkina viikonpäivinä myöhäiseen iltaan saakka. Alexanderplatsin myötä ravintola-alalle tekee paluun Gullichsenin 90-luvulla perustamasta legendaarisesta ravintola Safkasta tuttu Sampo Kantele, joka on uutuusravintolan osakas ja keittiöpäällikkö.

Katumuusikoilta toivottiin ja saatiin rockia17.8.2019 22:28:45 EESTTiedote

Ennätysmäärä musiikinharrastajia ja muusikoita kerääntyi lauantaina Helsingin ydinkeskustaan soittamaan rockia. Rock kuuluu kaduille -tapahtumaan oli ilmoittautunut kymmenittäin yhtyeitä ja yksittäistä soittajia, jotka olivat harjoitelleet muiden rock-biisien lisäksi Metallican Enter Sandman -hitin ja esittivät sitä yhdessä ja erikseen paitsi kitaroilla, myös haitarilla, viuluilla, selloilla, bassolla ja useilla muilla soittimilla.

Reaktor ja Flow Festival istuttavat lähes 12 000 puuta juomapanteilla kerätyillä lahjoituksilla13.8.2019 14:11:49 EESTTiedote

Strategia-, design- ja teknologiayritys Reaktorin kampanjassa tarjottiin kaikille festivaalivieraille helppo ja yksinkertainen keino osallistua ilmastonmuutoksen torjuntaan. Reaktor kehitti ratkaisun, jossa festivaalikävijät pystyivät automatisoiduilla palautuspisteillä lahjoittamaan juomapanttinsa Suomen Luonnonsuojeluliiton metsitysprojektiin Madagascarille. Yhdellä euron pantilla istutetaan yksi puu, joka elinaikanaan sitoo ilmakehästä yhden hiilidioksiditonnin.