Teknologiayritys Reaktor laajentaa Tampereelle

Suomen houkuttelevimmaksi työnantajaksi useasti nimetty teknologiayritys Reaktor avaa Tampereelle toimipisteen. Yritys uskoo Pirkanmaan alueella olevan runsaasti IT-alan osaamista, jota sen asiakkaat Suomessa ja kansainvälisesti etsivät. Reaktor tuo Tampereelle mukanaan liudan kansainvälisiä huippuasiakkuuksia. Tampereella rekrytoidaan alkuvaiheessa erittäin kokeneita ohjelmistokehittäjiä.

"Tampereelle rekrytoitavilla reaktorilaisilla tulee olemaan iso vaikutus siihen, minkälaisia projekteja uudessa toimistossa tehdään ja millainen työyhteisö ja toimistokulttuuri Tampereelle rakentuu", kertoo Reaktorin liiketoimintajohtaja Silja Närhi.

Itseohjautuvasta työkulttuuristaan tunnetun Reaktorin uusi toimisto keskittyy alkuvaiheessa suurten tamperelaisten asiakkaiden palvelemiseen ja kansainvälisten projektien toteuttamiseen yhdessä Reaktorin kansainvälisen osaajaverkoston kanssa.

Reaktorin asiakkaita ovat muun muassa urheiluvaatejätti adidas, Amazonin omistama verkkokauppa Zappos, mediayhtiö HBO sekä autonjakopalvelua kehittävä Lynk & Co. Neljä kertaa Suomen parhaaksi ja kerran Euroopan parhaaksi työpaikaksi nimetty teknologiayritys Reaktor on viime vuosina kasvanut nopealla tahdilla sekä Suomessa että ulkomailla. Noin 540 asiantuntijan yritys on avannut toimistot Helsingin lisäksi Amsterdamiin, New Yorkiin, Dubaihin, Tokioon ja Turkuun.

”Reaktoria on kyselty Tampereen suunnalle jo pitkään paitsi asiakkaidemme, myös alan tekijöiden toimesta. Tampereella on hyvät IT-alan koulutusmahdollisuudet ja paljon osaavia tekijöitä, joten se on syystäkin yksi Suomen teknologiapääkaupungeista. Vaikka meillä on jo valmiiksi jonkin verran tamperelaisia asiakkaita, olemme odottaneet oikeaa hetkeä Tampereen avaukselle. Kansainvälinen kysyntä osaamisellemme on alkuvuoden aikana moninkertaistunut, minkä vuoksi juuri nyt on oikea hetki laajentaa Tampereelle”, sanoo Reaktorin liiketoimintajohtaja Silja Närhi ja jatkaa: “Laajennuimme vastikään myös Turkuun ja meillä on todella hyviä kokemuksia siitä, miten yhdistämme paikallisen osaamisen kansainväliseen tuotekehitykseen. Haluamme yhdistää parhaat osaajat ja projektit, mikä on myös henkilöstömme selkeä tahto.”

Yliopistonrinteen Technopolikseen avattava Reaktor Tampere muodostaa oma itsenäisen liiketoimintayksikkönsä. Närhen mukaan toimiston tulevaisuuden fokus ja asiakkuudet riippuvat sen työntekijöistä. Ensivaiheessa Reaktor haluaa rekrytoida erittäin kokeneita ohjelmistokehittäjiä.

”Itseohjautuvassa yrityksessä uuden toimiston avausta ei tehdä siten, että hallitus tai johtoryhmä päättää strategisesta avauksesta ja antaa johtajatasolle mandaatin sen toteuttamisesta. Tampereen toimiston suunnittelussa ja avaamispäätöksessä on auttanut koko Reaktorin Suomen henkilöstö. Tampereelle rekrytoitaville työntekijöille tulee myös kaikki vapaus ja vastuuluoda uudesta toimistostamme omanlaisensa. Heillä tulee siksi olemaan iso vaikutus siihen, millaisia projekteja teemme sekä millainen työyhteisö ja toimistokulttuuri Tampereelle rakentuu. Reaktor on työntekijöidensä omistama ja siksi meille on erityisen tärkeää pitää huoli tekijöistämme ja heidän tulevaisuudestaan pitkällä aikajänteellä", jatkaa Silja Närhi.

Reaktor on Helsingissä vuonna 2000 perustettu, työntekijöidensä omistama hybridiyritys, joka yhdistää liiketoimintakonsultoinnin ja luovan alan palvelut väkevään teknologiseen huippuosaamiseen. Reaktorin tekeminen pohjautuu liiketoiminnan, ihmisen, kulttuurin ja digitaalisuuden ymmärtämiselle. Nopeasti kasvaneella yrityksellä on toimistot Helsingissä, Amsterdamissa, New Yorkissa, Tampereella, Tokiossa, Turussa ja Dubaissa. Reaktor työllistää noin 540 asiantuntijaa ja sen liikevaihto vuonna 2018 oli 79,2 MEUR. @reaktornow

Silja Närhi, liiketoimintajohtaja, Reaktor
0445211365, silja.narhi@reaktor.com

Janne Härkönen, johtava teknologiakonsultti, Reaktor Tampere
0504611511, janne.harkonen@reaktor.com

Yksinpurjehtija Tapio Lehtinen saapuu takaisin Helsinkiin torstaina24.6.2019 13:25:12 EESTTiedote

Helsinkiläinen yksinpurjehtija Tapio Lehtinen suoritti maailman haastavimman purjehduskilpailun Golden Globe Racen 322 päivän purjehtimisella. Haasteista huolimatta sisukas suomalaiskapteeni oli lopulta yksi viidestä maaliin selvinneestä purjehtijasta, saapuen kilpailun lähtö- ja päätesatamaan Ranskan Les Sables d’Olonneen 19. toukokuuta. Lehtinen on nyt purjehtimassa takaisin kotiinsa Helsinkiin. Hänen odotetaan saapuvan Kauppatorin edustalle torstaina 27.6. ja tekevän kaupungintalolle perinteisen lipputervehdyksen noin kello 15.30.

Hampurilaismestarit tänä viikonloppuna Helsingissä11.6.2019 12:07:38 EESTTiedote

Burger Lovers -festivaali kokoaa 14.-16. kesäkuuta Helsinkiin Suomen parhaita ja arvostetuimpia hampurilaisravintoloita ja burgereihin erikoistuneita keittiömestareita. Kampin Narinkkatorilla järjestettävän ruokatapahtuman kipinä syttyi intohimoisten burgerinystävien halusta vahvistaa Suomen hampurilaiskulttuuria ja antaa kaikille mahdollisuus tutustua hampurilaisten monipuolisuuteen ruokavaliosta riippumatta.

ISS Palvelut modernisoi ravintolapalveluidensa omavalvonnan Fredmanin kanssa11.6.2019 07:50:00 EESTTiedote

Suomen suurimpiin yksityisiin työnantajin kuuluva ISS Palvelut on valinnut kotimaisen Fredman Food Tech -palvelukokonaisuuden varmistamaan ravintolapalveluidensa omavalvonnan ja keittiön johtamisprosessit. Palvelusopimuksen myötä yli sadan ravintolan omavalvontamenetelmät digitalisoidaan ruokaturvallisuuden takaamiseksi ja henkilökunnan työn helpottamiseksi. Fredmanin palvelun asennus ja henkilökunnan valmennus niiden käyttöön tullaan saattamaan valmiiksi vuoden 2019 loppuun mennessä.

Marttiini teki Sastalle 50-vuotisjuhlapuukon21.5.2019 09:50:00 EESTTiedote

Luonnonystäviä jo 50 vuoden ajan pukenut suomalainen erävaatemerkki Sasta esittelee juhlavuotenaan viisi muiden kotimaisten laatumerkkien kanssa suunniteltua ja valmistettua yhteistuotetta. Juhlamalliston tavoitteena on muistuttaa kuluttajia kotimaisen suunnittelun ja tuoteosaamisen jatkuvuuden tärkeydestä sekä tukea vastuullisia suomalaisia toimijoita. Ensimmäinen yhteistyö oli Coston kanssa tehty sarkalippis ja kesän kynnyksellä juhlavuoden valikoima täydentyy Marttiinin Sasta-juhlapuukolla.