OmaKamu ry

Tennisliitto ja OmaKamu yhteistyöhön

Suomen Tennisliitto ja OmaKamu aloittavat yhteistyön, jossa nostetaan esille liikunnan positiivisia vaikutuksia lasten ja nuorten hyvinvointiin.

OmaKamu-toiminnassa on alkuvaiheesta lähtien ollut mukana miesten maajoukkuekapteeni Jarkko Nieminen ja vuodesta 2019 lähtien myös naisten maajoukkuekapteeni Emma Laine. Keskellä OmaKamun toiminnanjohtaja Pekka Puukko. Kuva: Juha Laitalainen

OmaKamu on organisoinut vapaaehtoistoimintaa vuodesta 2013 lähtien. OmaKamu-toiminnassa luotettavat aikuiset ovat kavereina tukea tarvitseville lapsille. Tennisliiton ja OmaKamun yhteistyössä korostetaan vastuullisuutta ja liikunnan positiivisia vaikutuksia. Osana yhteistyötä järjestetään rentoja liikunnallisia tapahtumia lapsille ja aikuisille. OmaKamu nähdään myös esimerkiksi syksyn Suomi–Intia Davis Cup -maaottelussa esittelemässä toimintaansa.

– Olemme todella iloisia, että pääsemme tekemään syvemmin yhteistyötä OmaKamu ry:n kanssa. Olemme tehneet yksittäisiä tapahtumayhteistöitä jo aiemmin, mutta nyt pääsemme suunnittelemaan ja toteuttamaan myös laajempia kokonaisuuksia lasten ja nuorten toiminnan parissa. Yhteistyömme linkittyy vahvasti vastuullisuusohjelmaamme. Haluamme mahdollistaa liikunnan ja tenniksen elämyksiä niin lapsille ja nuorille kuin aikuisillekin, kommentoi Tennisliiton toimitusjohtaja Teemu Purho.

– Liikunnalla on lapsen sosiaaliseen ja fyysiseen kehitykseen suuri merkitys. Jarkko Niemisen tultua mukaan OmaKamu-toimintaan oli luonnollista, että tenniksestä tuli liikuntamuoto, johon olemme voineet lapsia ja vapaaehtoisiamme tutustuttaa, kertoo OmaKamun toiminnanjohtaja Pekka Puukko.

– Käytännössä yhteistyömme Tennisliiton kanssa alkoi jo yli vuosi sitten. Alusta alkaen yhteistyö on tuntunut erittäin helpolta ja aidosti toimintaamme tukevalta. Olemme erittäin iloisia, että voimme yhteistyösopimuksen kautta tehdä yhteistyötä entistä suunnitelmallisemmin ja tavoitteellisemmin lasten hyvinvoinnin parantamiseksi, Puukko jatkaa.

OmaKamu-toiminnassa on alkuvaiheesta lähtien ollut mukana miesten maajoukkuekapteeni Jarkko Nieminen ja vuodesta 2019 lähtien myös naisten maajoukkuekapteeni Emma Laine. Kaksikko oli mukana OmaKamun 2020 lokakuussa järjestämässä tapahtumassa, josta voit lukea lisää täältä.

– OmaKamu-toiminta on todella yksilöllistä ja siinä parhaimmillaan saavutetaan koko elämän mittainen luottamussuhde, Jarkko Nieminen sanoo.

Teemu Purho, toimitusjohtaja, Suomen Tennisliitto
teemu.purho(at)tennis.fi, +358 40 523 1797

Pekka Puukko, toiminnanjohtaja, OmaKamu ry
pekka.puukko(at)omakamu.fi, +358 50 543 8383

Kuvat

OmaKamu ry
Marjaniementie 74 (Iiris-keskus)

0505438383http://omakamu.fi

OmaKamu ry on vuonna 2013 perustettu kansalaisjärjestö, jonka tavoitteena on lisätä lasten ja nuorten hyvinvointia. Koulutamme ja ohjaamme vapaaehtoisia aikuisia toimimaan lasten pitkäaikaisina kavereina eli Kamuina. Innostamme ja autamme myös muita järjestöjä ja organisaatioita toimimaan toimintamallimme mukaisesti niin, että OmaKamu-toimintaa olisi tarjolla ympäri Suomea. Tällä hetkellä toiminnan piirissä on yli sata lasta pääkaupunkiseudulla, Hämeenlinnassa ja Lahdessa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi