Tervetuloa tutustumaan Medisiina D -rakennukseen 3.10.2018

Medisiina D kokoaa saman alan toimijat yhteisiin tiloihin – vain putkipostin etäisyydelle toisistaan. Tämä mahdollistaa entistä tiiviimmän yhteistyön ja monenlaiset synergiaedut. Tilat on suunniteltu monikäyttöisiksi ja joustaviksi.

Kaikilla kolmella toimijalla on omia tiloja, joiden lisäksi yhteiskäytössä on esimerkiksi info-, ravintola-, opetus- ja kokoustilat sekä osa laboratoriotiloista. Välinehuoltoon liittyvät tilat on keskitetty yhteen yksikköön aikaisemmista 15 toimipisteestä. Yhteiskäyttöisyys pienentää tilan ja resurssien tarvetta sekä tuo kustannussäästöjä. Kaikki käyttäjäryhmät olivat aktiivisesti mukana suunnittelussa, ja jokainen ryhmä toi mukanaan toiveensa erityisvaatimuksista.

Yhtäältä opetus ja työelämä ja toisaalta tutkimus ja kehitys sekä operatiivinen toiminta ovat Medisiina D:ssä jatkuvassa vuorovaikutuksessa. Rakennuksessa työskentelee päivittäin noin 600 ja opiskelee noin 1 500 henkilöä.

Medisiina D:n ravintola on tulevaisuuden ruokamaailma. Ravintola Flavoriassa Turun yliopiston funktionaalisten elintarvikkeiden kehittämiskeskus ja Sodexo tutkivat yhdessä, millaiset tekijät vaikuttavat ihmisten ruokavalintoihin. Asiakkailla on myös mahdollisuus saada palautetta omasta syömisestään uudenlaisen sovelluksen ja älykkäiden ruokalinjastojen avulla. Tutkimusravintola ja moniaistitila Aistikattila aloittavat toimintansa vuoden vaihteessa.

Arkkitehtisuunnittelusta vastasi Schauman Arkkitehdit Oy, ja pääurakoitsijana toimi NCC Suomi Oy.

Tervetuloa tutustumaan Medisiina D -rakennukseen:

Aika: keskiviikkona 3.10. klo 9.30–11.30

Paikka: Kokoushuone Reseptori, Medisiina D, 8. krs, Kiinamyllynkatu 10, Turku

Aamiaistarjoilu

Projektin esittely, keskustelua

Paikalla ovat:

dekaani Pentti Huovinen, Turun yliopisto

vastuualuejohtaja, ylilääkäri Antti Hakanen, Varsinais-Suomen sairaanhoitopiiri

koulutusjohtaja Anne Isotalo, Turun ammattikorkeakoulu

rakennuttamisen johtaja Aki Havia, Suomen Yliopistokiinteistöt Oy

pääsuunnittelija, toimitusjohtaja Janne Helin, Schauman Arkkitehdit Oy

Tutustumiskierros talossa

Median edustajat ovat tervetulleita myös Medisiina D -rakennuksen avajaistilaisuuteen 3.10. klo 14 alkaen.

Ilmoittautumiset ja tiedot mahdollisista erityisruokavalioista viimeistään 2.10.2018: anita.rinne@sykoy.fi

Lämpimästi tervetuloa!

Mauno Sievänen

TYKS / VSSHP: vastuualuejohtaja, ylilääkäri Antti Hakanen, puh. 050 400 8382, antti.hakanen@tyks.fi