Tietoliikennehäiriö vaikuttaa metro- ja raitiovaunuliikenteeseen

Kaupungin palveluja on eilisestä illasta asti häirinnyt tietoliikennehäiriö, joka vaikuttaa myös metro- ja raitiovaunuliikenteeseen. Liikenteessä on odotettavissa epäsäännöllisiä vuorovälejä, ja joitakin vuoroja jää ajamatta, sillä kalusto- ja kuljettajakierron varmistavat järjestelmät ovat poissa käytöstä. Toistaiseksi häiriöt eivät ole olleet merkittäviä.

Lisäksi metron laiturinäytöt eivät näytä junan tulotietoja, ja osa HSL:n lippuautomaateista on poissa käytöstä.

Helsingin kaupunki tiedottaa, että kaupungin sähköpostit eivät tällä hetkellä toimi ja ongelmia on myös puhelinpalveluissa. Ongelma vaikuttaa laajasti kaikkiin kaupungin palveluihin.

Elisa Oyj:n mukaan vika johtuu kuitukaapelin muutostöiden yhteydessä ilmenneestä ongelmasta. Elisan arvio korjaustöiden valmistumisesta on noin klo 13.

Mikäli vian korjaaminen pitkittyy eikä kuljettajien työvuoroja päästä tänään suunnittelemaan, on metro- ja raitiovaunuliikenteessä odotettavissa ongelmia myös huomenna torstaina.

Tietoliikennehäiriön vaikutus metro- ja raitiovaunuliikenteeseen: HKL, liikennöintiyksikön johtaja Arttu Kuukankorpi, 040 505 2226