Toimittaja, tarvitsetko tietoa koronan vaikutuksista yrityksiin? Suomen Yrittäjät auttaa

Koronakriisi vaikuttaa ennennäkemättömällä tavalla yrityksiin. Suomen Yrittäjien asiantuntijat ratkovat jatkuvasti yrittäjien ongelmia. He ovat myös median käytettävissä.

Yrittäjät ovat jatkuvasti yhteydessä Suomen Yrittäjiin koronakriisistä. Yrittäjien johto ja asiantuntijat ovat siis erittäin hyvin perillä siitä, miten korona vaikuttaa yrityksiin ja miten ongelmia kannattaa ratkaista.

Tässä alla esimerkkejä Suomen Yrittäjien johdon ja asiantuntijoiden vastuualueista. Heitä kannattaa seurata myös Twitterissä, he osallistuvat siellä koronakeskusteluun.

Jos et ole varma, kenelle aiheesi kuuluu tai et saa haastateltavaa kiinni, ota yhteyttä viestintäpäällikkö Eeva Ketveleen, p. 050 320 4849. Hän auttaa myös löytämään haastateltavia yrittäjiä eri puolilta Suomea.

Kokonaiskuva yritysten tilanteesta

toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen, p. 040 504 1944, mikael.pentikainen@yrittajat.fi, @jmpentikainen

Verotus, rahoitus, suhdannenäkymät

pääekonomisti Mika Kuismanen, p. 0503560705, mika.kuismanen@yrittajat.fi, @MikaKuismanen

ekonomisti Petri Malinen, p. 050 434 5952, petri.malinen@yrittajat.fi, @MalinenPetri

Vaikutus alueilla, yksinyrittäjät, yhteistyö kuntien kanssa

varatoimitusjohtaja Anssi Kujala, p. 0400 567 925, anssi.kujala@yrittajat.fi, @Anssi_Kujala

elinkeino- ja kilpailuasioiden päällikkö Satu Grekin, p. 050 550 3488, satu.grekin@yrittajat.fi, @GrekinSatu

toimialapäällikkö Mika Hämeenniemi, p. 050 372 4804, mika.hameenniemi@yrittajat.fi, @mikahameenniemi (erityisesti yksinyrittäjien tilanne)

elinkeinopoliittinen asiantuntija Janika Tikkala, p. 046 923 4386, janika.tikkala@yrittajat.fi, @jatikkala

Vaikutus työllisyyteen ja työmarkkinoihin

työmarkkinajohtaja Janne Makkula, p. 040 581 2472, janne.makkula@yrittajat.fi, @JanneMakkula

työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén, p. 050 502 0111, harri.hellsten@yrittajat.fi, @Harri_Hellsten

asiantuntija Albert Mäkelä, p. 040 776 0560, albert.makela@yrittajat.fi, @albertmakela

asiantuntija Atte Rytkönen, p. 040 359 1986, atte.rytkonen@yrittajat.fi, @a_rytkonen

Mitä työpaikoilla pitää ottaa huomioon? Etätyöohjeistus, jos työntekijä sairastuu, karanteeni, palkanmaksu, lomauttaminen ja yt-laki

neuvontalakimies Iivari Järvinen, p. 040 748 9464, iivari.jarvinen@yrittajat.fi,

Yrittäjän oma sairastuminen tai karanteeni

Yritysten väliset sopimukset, yrityksen ja kuluttajan väliset sopimukset (mm. vuokrat ja maksuajat), yrityksen talousvaikeudet ja mahdolliset korvaukset

lainsäädäntöasioiden päällikkö Tiina Toivonen, p. 041 528 5679, tiina.toivonen@yrittajat.fi, @ToivonenTiina

asiantuntija Karoliina Katila, p. 050 555 2433, karoliina.katila@yrittajat.fi, @KaroliinaKatila

Kaikki koronasta yrittäjälle -sivustoa päivitetään, kannattaa seurata

Kannattaa myös tutustua Kaikki koronasta yrittäjälle -sivuston. Sitä päivitetään valtiovallan päätösten ja yrittäjiltä tulleiden kysymysten karttuessa.