Turun kauppakamari ja Föli lahjoittavat jouluiloa 50 perheelle

Turun kauppakamari lahjoittaa 50:lle Mannerheimin Lastensuojeluliiton tukitoiminnoissa mukana olevalle perheelle lippupaketit Turun Messukeskuksessa avautuvaan Pomppulinnamaailmaan. Sisäänpääsyn lisäksi perheet saavat myös Turun seudun joukkoliikenne Fölin lahjoittamat bussimatkat Messukeskukseen ja takaisin. Lahjat ohjataan lasten iloksi MLL:n Varsinais-Suomen piirin tukihenkilötoiminnan kautta.

”Tämä suuri satsaus meidän perhekummi-, ystäväksi maahanmuuttajaäidille- sekä kaveritoiminnassa mukana oleville lapsille lämmittää sydäntäni”, kiittää MLL:n Varsinais-Suomen piirin toiminnanjohtaja Janina Andersson.

Kauppakamari ja Föli haluavat olla mukana ilahduttamassa tukea tarvitsevia lapsiperheitä, ja haastavat myös muut alueen toimijat lahjoittamaan iloa ympärilleen.

”Yritykset voivat ostaa haluamansa määrän perhelippupaketteja suoraan Turun Messukeskuksesta. Lahjat ohjataan Mannerheimin Lastensuojeluliiton Varsinais-Suomen piirin kautta lasten iloksi. Lahjoituksen tekevä yritys saa käyttöönsä nettibannerin, jonka voi lähettää yhteistyökumppaneilleen hyvän jouluntoivotuksena tai liittää vaikka nettisivuilleen”, Turun Messukeskuksen projektikoordinaattori Leena Uutela kertoo.

Sisähuvipuisto Pomppulinnamaailma avautuu Turun messukeskuksen B-halliin joulun ja vuodenvaihteen ajaksi. Pomppulinnamaailma tarjoaa liikunnallisia aktiviteetteja, jotka sopivat taaperoista aina 12-vuotiaisiin asti. Pomppulinnakokonaisuuden järjestävät yhteistyössä Turun Messukeskus ja Coinline Oy.

viestintäpäällikkö Katri Kurkela
katri.kurkela@kauppakamari.fi

Turun kauppakamari on Varsinais-Suomen alueella elinkeinoelämän edunvalvojana, kouluttajana ja asiantuntijana toimiva organisaatio. Kauppakamari on linkki yritysten ja julkisten päättäjien välillä ja sen toiminta perustuu kauppakamarilakiin ja vapaaehtoiseen jäsenyyteen. Turun kauppakamari on perustettu vuonna 1917 ja se on yksi Pohjoismaiden suurimmista kauppakamareista.

Vuoden ICT-teko on Turun ammattikorkeakoulun Kansalaisen IT-tuki7.3.2019 11:00:00 EETTiedote

Turun kauppakamarin ICT-valiokunta on päättänyt myöntää vuoden 2018 ICT-teko-palkinnon Turun ammattikorkeakoulun Kansalaisen IT-tuelle. Kansalaisen IT-tuki on maksutonta tietokoneapua tarjoava palvelu, jota pyöritetään Turun ammattikorkeakoulussa tieto- ja viestintätekniikkaa sekä tietojenkäsittelyä opiskelevien opiskelijoiden voimin. Valiokunta palkitsee vuosittain henkilön, yrityksen tai teon esimerkillisestä toiminnasta digitalisaation parissa.