Turun kauppakamarin puheenjohtajana jatkaa Tapani Pulli

Turun kauppakamarin syyskokous valitsi Meyer Turku Oy:n varatoimitusjohtaja Tapani Pullin jatkamaan hallituksen puheenjohtajan tehtävässään. Pulli on toiminut Turun kauppakamarin hallituksen puheenjohtajana vuodesta 2020 lähtien. Ennen puheenjohtajuuttaan hän on toiminut puheenjohtajistossa vuodesta 2019 ja kauppakamarin hallituksessa vuodesta 2017.

Turun kauppakamarin puheenjohtajana jatkaa Tapani Pulli

Turun kauppakamarin ensimmäisenä varapuheenjohtajana jatkaa hallitusammattilainen, hallituksen puheenjohtaja, Syväranta Group Oy Panu Routila. Toisena varapuheenjohtajana puolestaan aloittaa nyt valittu Bayer Oy:n tuotantojohtaja Tomi Penttilä.

Turun kauppakamaria johtaa hallitus ja kolmen henkilön puheenjohtajisto. Vuoden 2023 hallituksen jäsenet valitaan valtuuston kokouksessa 9.12.

Turun kauppakamarin vahvisti syyskokouksessaan myös ensi vuoden teemansa, joka on Yhdessä kestävään kasvuun.

Turun kauppakamarin puheenjohtajana jatkaa Tapani Pulli

Kysely Varsinais-Suomen alueen elinkeinoelämälle: Enemmistö alueen yrityksistä uskoo tunnin junan vaikuttavan liiketoimintaan myönteisesti31.1.2023 00:01:00 EET | Tiedote

Embargo 31.1.2023 kello 00.01 // Enemmistö Turun kauppakamarin jäsenistä näkee tunnin junalla olevan toteutuessaan myönteisiä vaikutuksia liiketoimintaan. Joulukuussa toteutettuun kyselyyn vastanneista toimitusjohtajista 60,1 % arvioi, että tunnin juna tulee vaikuttamaan positiivisesti yrityksen liiketoimintaan. Kielteistä vaikutusta yritykselleen povaa kyselyn mukaan vain 4,6 % vastaajista. Kyselyyn vastasi lähes 200 varsinaissuomalaista toimitusjohtajaa.

Kohonneet kustannukset ja palkankorotuspaineet heikentävät yritysten kannattavuutta 20.12.2022 06:00:00 EET | Tiedote

Embargo 20.12. kello 6 // Yritysten arviot suhdannekehityksestä jatkoivat heikkenemistään joulukuussa toteutetussa kauppakamarikyselyssä. Oman toimialansa tunnelmia optimistisina pitää vain vajaa 20 prosenttia vastanneista. Syinä ovat muun muassa kohonneet kustannukset ja palkkojen korotuspaineet, jotka koettelevat yrityksiä. Yli 40 prosenttia arvioi yrityksen kannattavuuden heikkenevän ensi vuonna. Varsinais-Suomen alueella heikkenemistä ennakoi yli 45 prosenttia yrityksistä.

Lähes 90 prosenttia yrityksistä ilmoittaa sähkökatkoista aiheutuvan yritykselle haittaa 15.12.2022 07:00:00 EET | Tiedote

Embargo 15.12.2022 klo 7.00// Mahdolliset kiertävät sähkökatkokset aiheuttavat yrityksille merkittävää haittaa, selviää kauppakamarien tekemästä kyselystä. Liki 89 prosenttia Turun kauppakamarin alueen jäsenyrityksistä kertoi, että kiertävät sähkökatkokset aiheuttavat joko merkittävää tai vähintäänkin hieman haittaa. Yrityksistä 47 prosenttia on varautunut katkoksiin, mutta noin 49 prosenttia ei ole varautunut.