Turun kauppakamarin yhteyspäällikkö Olli Hakala on Vuoden kauppakamarilainen 2022

Vuoden kauppakamarilaisena palkittiin yhteyspäällikkö Olli Hakala Turun kauppakamarista. Tunnustus jaettiin 8.–9. syyskuuta järjestetyillä kauppakamaripäivillä, jonne kokoontuivat kauppakamarilaiset ympäri Suomen.

Yhteyspäällikkö Olli Hakala on Vuoden kauppakamarilainen 2022

Turun kauppakamarissa vuodesta 2020 työskennellyttä Hakalaa kehuttiin perusteluissa työyhteisön sydämelliseksi ongelmanratkaisijaksi, joka kykenee hoitamaan asiat tyynesti myös kovan paineen alla.

”Äänestyksen vastauksista välittyi Ollin ilmiömäinen yhteistyökykyisyys ja kyky toimia rauhallisesti haastavissa ja stressinsietokykyä vaativissa tilanteissa. Olliin luotetaan kuin kallioon ja hänen toimintatapojaan arvostetaan työyhteisössä. Häntä kuvaillaan luottotekijäksi, jolla on sydän ja huumorintaju paikallaan”, Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Juho Romakkaniemi sanoi palkintoa jakaessaan.

Hakala kiittää tunnustuksesta ja on otettu saamastaan huomiosta varsinkin, kun se tulee koko Suomen kauppakamariyhteisöltä.

”Omaa työtäni helpottaa kovasti se, että ympärilläni on rautaisia ammattilaisia”, kiittelee puolestaan Hakala.

Vuoden kauppakamarina palkittiin samassa tilaisuudessa Oulun kauppakamari.

Yhteyspäällikkö Olli Hakala on Vuoden kauppakamarilainen 2022

Turun kauppakamari kartoitti jäsenyritystensä viestintätarpeita: Viestinnän ja markkinoinnin tärkeys tiedostetaan alueella hyvin10.11.2022 00:01:00 EET | Tiedote

Turun kauppakamari kartoitti ensimmäistä kertaa jäsenyritystensä viestinnän ja markkinointiviestinnän nykytilaa ja tulevaisuutta. Markkinointi- ja viestintävaliokunnan toteuttamaan kyselyyn vastasi 113 varsinaissuomalaista yritysjohtajaa. Yritysten vastauksissa korostuivat erityisesti viestinnän suunnitelmallisuuden, osaamisen ja taloudellisten resurssien puute.

Varsinais-Suomen alueen yrityksistä yli 70 prosenttia hyödyntäisi oppisopimuskoulutusta, jos sitä tuettaisiin taloudellisesti enemmän  2.11.2022 06:00:00 EET | Tiedote

Embargo 2.11. kello 06 // Liki 73 prosenttia Turun kauppakamarin jäsenyrityksistä voisi hyödyntää enemmän oppisopimuskoulutusta, mikäli sitä tuettaisiin taloudellisesti nykyistä paremmin. Kauppakamarien mukaan oppisopimuskoulutuksen haasteena on alkuvaiheen palkkauskustannusten suuruus suhteessa saatuun tuottavuushyötyyn. Keskuskauppakamari esittää, että seuraavalla hallituskaudella yritysten palkkauskustannuksia kevennetään oppisopimuskoulutuksen alkuvaiheessa ja kasvatetaan tätä kautta oppisopimuskoulutuspaikkojen määrää erityisesti nuorille.

Valtaosa yrityksistä haluaa luopua maahanmuuton saatavuusharkinnasta20.10.2022 06:00:00 EEST | Tiedote

Embargo 20.10. kello 06.00 // Turun kauppakamarin jäsenyrityksistä lähes puolet (44,9 %) ilmoittaa, että nykyisestä saatavuusharkinnasta luopuminen helpottaisi ulkomaalaisten työntekijöiden rekrytointia. Noin 17 prosenttia varsinaissuomalaisista vastaajista arvioi, että saatavuusharkinta on vaikeuttanut tai estänyt ulkomaalaisen työntekijän rekrytoinnin. Keskuskauppakamari esittää saatavuusharkinnasta luopumista mahdollisimman pian, ja toivoo, että viimeistään seuraavassa hallitusohjelmassa tämä on asetettava tavoitteeksi ja toteutettava. Kyselyyn vastasi Turun kauppakamarin 188 jäsenyritystä Varsinais-Suomen alueelta.