Turun Messukeskus Oy/Turun Messu- ja KongressikeskusTurun Messukeskus Oy/Turun Messu- ja Kongressikeskus

Turun Talouspäivät - Säästä & Sijoita puheenvuorot kiinnostivat!

Turun Talouspäivät - Säästä & Sijoita järjestettiin koronavälivuoden jälkeen Turun Messukeskuksen kanssa yhteistyössä 22.–23.10. Kahden päivän aikana tapahtumassa pidettiin kolmella lavalla yhteensä yli 30 puheenvuoroa.

Tapahtuman puheenvuoroja oli mahdollisuus seurata myös suorana striimilähetyksenä. Tallenteet tulevat katsottaviksi ensi viikon aikana ja lisätietoja osoitteessa www.turuntalouspaivat.fi.

Perjantain ensimmäinen puhujavieras oli Elinkeinoelämän Valtuuskunnan johtaja Emilia Kunnas, joka innosti kuulijoita sijoittamaan ja erityisesti naisia kehittämään yritystoimintaa pörssiin saakka. Lisäksi perjantaina esimerkiksi Turun kauppakorkeakoulun professori Jouko Vilmunen intoutui puhumaan kattavasti taloudesta. Vilmunen mm. totesi, että usein tarvitaan kriisi, jotta asioita saadaan isommassa mittakaavassa muutettua.

Lauantain talouspoliittiseen paneeliin osallistui kansanedustajia kaikista suurimmista puolueista: Esko Kiviranta (kesk.), Aki Lindén (sd.), Vilhelm Junnila (ps.), Antti Häkkänen (kok.) ja europarlamentaarikko Ville Niinistö keskustelivat Suomen talouden näkymistä koronan jälkeen. Panelistit olisivat intoutuneet hyvässä hengessä argumentoimaan taloudesta ja sen kohentamisesta alkuperäistä kysymystä laajemminkin, mutta paneelin vetäjänä toiminut Turun Sanomien Kirsi Turkki ohjasi tottuneesti keskustelun takaisin raiteilleen.

Turun Talouspäivät - Säästä & Sijoita tarjosi sisältöä myös säästämistä ja sijoittamista aloittaville, kun Pörssisäätiön Pörssilähettiläät esiintyivät molempina päivinä ja Henri Hujala (Budjettihiiri) piti innostavan ja kehutun puheenvuoron lauantaina.

Yhtenä puheenvuorojen teemana oli lisäksi asuntosijoittaminen ja mm. Turun kaupungin apulaispormestari Ville Valkonen kertoi Turun kaupunkikehitysnäkymistä.

Turun Talouspäivien projektinjohtaja Stina Siikonen on tyytyväinen viikonlopun kulkuun: “Koronan varjossa vuoden tauon jälkeen herätelty tapahtuma keräsi erityisesti lauantaina mukavan puheensorinan näytteilleasettajien osastoille.”

”Kaikkiin puheenvuoroihin jakautui kuulijoita ja livestriimin kautta tavoitimme vielä kokonaan toisen yleisön. Kaiken kaikkiaan tapahtuman tunnelma oli mukava ja uskon, että pääsemme tästä hyvin kasvamaan taas kohti ensi vuoden tapahtumaa”, Siikonen toteaa.

stina.siikonen@koolle.fi

anniina.jokinen@turunmessukeskus.fi

Vaihde (02) 337 111https://www.turunmessukeskus.fi

Osaava Nainen 2021 yhdistää hyvinvointia edistävät tuotteet ja palvelut saman katon alle21.10.2021 15:56:32 EEST | Tiedote

Osaava Nainen -messut järjestetään 30.–31.10.2021 Turun Messukeskuksessa. Tapahtuman lavoille nousevat esimerkiksi Diili-voittaja ja tapahtuma-alan yrittäjä Sointu Borg, markkinoinnin ja viihdeteollisuuden alojen yrittäjä Anne Kukkohovi sekä lääkäri, yrittäjä ja kirjailija Emilia Vuorisalmi. Tervetuloa nauttimaan messuista, jossa yhdistyy terveys, kauneus, itsensä kehittäminen ja tieto!

Turun Talouspäivät 2021 – Säästä & Sijoita on kaksipäiväinen tapahtuma omasta taloudesta ja sijoittamisesta kiinnostuneille14.10.2021 10:59:34 EEST | Tiedote

Turun Talouspäivät – Säästä & Sijoita järjestetään Turun Messukeskuksessa 22.–23.10.2021. Puhujina tapahtumassa ovat mm. EVA:n Emilia Kullas, Nasdaq OMX Helsingin Minna Korpi, Pörssisäätiön Sari Lounasmeri, kansanedustaja Antti Häkkänen, europarlamentaarikko Ville Niinistö ja Turun apulaispormestari Ville Valkonen. Tervetuloa tapahtumaan, joka tarjoaa laadukasta ja helposti lähestyttävää sisältöä niin sijoittamisesta kiinnostuneille kuin kokeneemmille piensijoittajille!

Turun Kirjamessut ja Turun Ruoka- ja Viinimessut kokosivat yhteen kirjallisuuden, musiikin ja ruoan ystävät pitkän tauon jälkeen3.10.2021 19:17:43 EEST | Tiedote

Pitkään ja hartaasti odotetut Turun Kirjamessut sekä Turun Ruoka- ja Viinimessut vietettiin Turun Messukeskuksessa 1.–3.10.2021. Messuilla vieraili kolmen päivän aikana yhteensä yli 11 500 kävijää. ”Suuri kiitos kaikille yhteistyökumppaneille, esiintyjille ja ennen kaikkea kävijöille mukanaolostanne! Yhdessä teimme näistä kirjamessuista elämykselliset ja ikimuistoiset”, iloitsee Turun Kirjamessujen ohjelmajohtaja Jenni Haukio.

Turun Ruoka- ja Viinimessut järjestetään jälleen 1.–3.10.202129.9.2021 16:35:22 EEST | Tiedote

Tapahtuma yhdistää herkullisen ruoan ja juoman sekä kohtaamiset alan ihmisten ja harrastajien välillä. Turun Ruoka- ja Viinimessut järjestetään Turun Messukeskuksessa samaan aikaan Turun Kirjamessujen kanssa ja yksi lippu käy molempiin tapahtumiin. Atria-ruokalavalla tavataan mm. tunnettuja kokkeja ja ruokakirjailijoita. Lisäksi lauantaista sunnuntaihin Atria-ruokalavalla taiotaan Atrian lihaherkkuja sadonkorjuuteemalla, joten kannattaa tulla ottamaan vinkit talteen!

Turun Kirjamessut avaa vihdoin ovet kirjojen ja musiikin ystäville tulevana viikonloppuna 1.–3.10.202129.9.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Turun Kirjamessujen poikkitaiteellisena pääteemana on tänä vuonna musiikki & auditiivinen kulttuuri ja ajankohtaisteemoina tiedon murros ja hyvinvoinnin taito. Suomen vanhimmassa, jo vuodesta 1990 lähtien järjestetyssä kirjamessutapahtumassa on noin 600 esiintyjää, 300 yksittäistä ohjelmaa ja yli 100 näytteilleasettajaa. Kyseessä on Suomen ensimmäinen suuri kirjallisuustapahtuma pitkän koronarajoituskauden jälkeen. Messukohtaamiset toteutetaan terveysturvallisuutta kattavasti huomioiden.