Turun Messukeskus Oy/Turun Messu- ja KongressikeskusTurun Messukeskus Oy/Turun Messu- ja Kongressikeskus

Turun Talouspäivät 2021: Säästä & Sijoita on kaksipäiväinen tapahtuma omasta taloudesta ja sijoittamisesta kiinnostuneille

Turun Talouspäivät järjestetään Turun Messukeskuksessa 22.–23.10.2021. Puhujina tapahtumassa ovat mm. EVA:n Emilia Kullas, Nasdaq OMX Helsingin Minna Korpi, Pörssisäätiön Sari Lounasmeri, kansanedustaja Antti Häkkänen, europarlamentaarikko Ville Niinistö ja Turun apulaispormestari Ville Valkonen. Tervetuloa tapahtumaan, joka tarjoaa laadukasta ja helposti lähestyttävää sisältöä niin sijoittamisesta kiinnostuneille kuin kokeneemmille piensijoittajille!

Puhujina Suomen talouselämän, talouspolitiikan ja sijoittamisen asiantuntijoita

Turun Talouspäivillä esiintymislavat ottavat haltuun Suomen talouselämän ja talouspolitiikan asiantuntijat. Perjantaina 22.10. puheenvuoron saa mm. professori Jouko Vilmunen Turun kauppakorkeakoulusta aiheenaan ” Miltä Suomen talouspolitiikka näyttää taloustieteen valossa?” Lauantaina 23.10. kansanedustaja Antti Häkkänen käy läpi Suomen talouspolitiikan haasteita 2020-luvulla ja europarlamentaarikko Ville Niinistö puhuu Euroopan talouspoliittisesta tulevaisuudesta. Lisäksi lauantaina 23.10. klo 10.45 käydään paneelikeskustelu aiheesta ”Minkälaista talouspolitiikkaa Suomi tarvitsee koronan jälkeen?” ja Turun apulaispormestari Ville Valkonen kertoo Turun kaupunkikehitysnäkymistä klo 13.00.

Asiantuntijoiden vinkit osake- ja asuntosijoittamiseen sekä oman talouden ylläpitoon

Turun Talouspäiviltä kävijä saa eväitä sekä sijoittamisen aloittamiseen että sen osaamisen kehittämiseen. Perjantaina 22.10. mm. Titaniumin sijoitusjohtaja Tarkko Laitinen puhuu aiheesta ”Mihin sijoittaa nyt ja tulevaisuudessa” ja finanssioikeuden professori Jaakko Ossa vastaa yksityissijoittajan ajankohtaisiin verokysymyksiin.

Lauantaina 23.10. ROI Financial Technologies -yhtiön Nina Nordlundin ”Polku taloudelliseen riippumattomuuteen” ja talousvalmentaja Henri Hujalan ”Miten päästä alkuun sijoittamisessa?” tarjoavat vinkkejä ja ideoita oman talouden ylläpitoon myös heille, joille sijoittamisen maailma ei välttämättä ole vielä niin tuttu. Lisäksi mm. Suomen Vuokranantajien Katja Kurkinen kertoo neuvot asuntosijoittamiseen puheenvuorossaan ”Ei rakettitiedettä - käytännön vinkkejä asuntosijoittamiseen”.

Nämä puheenvuorot ja paljon muuta Turun Talouspäivillä 22.–23.10.2021 Turun Messukeskuksessa. Katso koko ohjelma osoitteessa www.turuntalouspaivat.fi ja osta liput ennakkoon!

Medialle

Median edustajat ovat erittäin tervetulleita Turun Talouspäiville tutustumaan ja haastattelemaan puhujia! Ilmoittautumisen voi tehdä akkreditoitumalla Turun Messukeskuksen sivuilla ennakkoon tai kassalla näyttämällä lehdistökorttia.

Stina Siikonen, projektinjohtaja, stina.siikonen@koolle.fi

Vaihde (02) 337 111https://www.turunmessukeskus.fi

Turun Kirjamessut ja Turun Ruoka- ja Viinimessut kokosivat yhteen kirjallisuuden, musiikin ja ruoan ystävät pitkän tauon jälkeen3.10.2021 19:17:43 EEST | Tiedote

Pitkään ja hartaasti odotetut Turun Kirjamessut sekä Turun Ruoka- ja Viinimessut vietettiin Turun Messukeskuksessa 1.–3.10.2021. Messuilla vieraili kolmen päivän aikana yhteensä yli 11 500 kävijää. ”Suuri kiitos kaikille yhteistyökumppaneille, esiintyjille ja ennen kaikkea kävijöille mukanaolostanne! Yhdessä teimme näistä kirjamessuista elämykselliset ja ikimuistoiset”, iloitsee Turun Kirjamessujen ohjelmajohtaja Jenni Haukio.

Turun Ruoka- ja Viinimessut järjestetään jälleen 1.–3.10.202129.9.2021 16:35:22 EEST | Tiedote

Tapahtuma yhdistää herkullisen ruoan ja juoman sekä kohtaamiset alan ihmisten ja harrastajien välillä. Turun Ruoka- ja Viinimessut järjestetään Turun Messukeskuksessa samaan aikaan Turun Kirjamessujen kanssa ja yksi lippu käy molempiin tapahtumiin. Atria-ruokalavalla tavataan mm. tunnettuja kokkeja ja ruokakirjailijoita. Lisäksi lauantaista sunnuntaihin Atria-ruokalavalla taiotaan Atrian lihaherkkuja sadonkorjuuteemalla, joten kannattaa tulla ottamaan vinkit talteen!

Turun Kirjamessut avaa vihdoin ovet kirjojen ja musiikin ystäville tulevana viikonloppuna 1.–3.10.202129.9.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Turun Kirjamessujen poikkitaiteellisena pääteemana on tänä vuonna musiikki & auditiivinen kulttuuri ja ajankohtaisteemoina tiedon murros ja hyvinvoinnin taito. Suomen vanhimmassa, jo vuodesta 1990 lähtien järjestetyssä kirjamessutapahtumassa on noin 600 esiintyjää, 300 yksittäistä ohjelmaa ja yli 100 näytteilleasettajaa. Kyseessä on Suomen ensimmäinen suuri kirjallisuustapahtuma pitkän koronarajoituskauden jälkeen. Messukohtaamiset toteutetaan terveysturvallisuutta kattavasti huomioiden.

Rekrytointitapahtuma RekryExpo järjestetään Turussa 16.11.202121.9.2021 16:16:08 EEST | Tiedote

Rekrytointitapahtuma RekryExpo järjestetään Turun Messukeskuksen ja TS-Yhtymän yhteistyönä 16.11.2021 Turun Messukeskuksessa. Tapahtuma on Varsinais-Suomen suurin avoimien työpaikkojen ja työnhakijoiden kohtaamispaikka! Marraskuussa työnhakijalla on mahdollisuus tavata kymmenien eri alojen työnantajien edustajia, solmia kontakteja, sopia työhaastatteluja ja saada arvokasta tietoa tulevista rekrytoinneista. Rekrytointitapahtumassa mukana ovat jo mm. Valmet Automotive, Attendo, Aputeam ja Raseko sekä Turun AKK, Turun Ammatti-instituutti ja Turun Oppisopimustoimisto. Messukohtaamiset toteutetaan terveysturvallisuus edellä. Turun Messukeskuksella on hyvät valmiudet ja osaamista luoda messutoiminnalle turvalliset käytännön puitteet yhteistyössä messu- ja tapahtuma-alan muiden toimijoiden kanssa. Nyt jos koskaan on tarvetta rekrytointitapahtumalle Työvoiman tarve on Varsinais-Suomessa suuri. Esimerkiksi heinäkuun lopussa Varsinais-Suomen työ- ja elinkeinotoimistossa oli 26 200 työtöntä työnh