Tutustu Afrikan kiehtoviin eläimiin!

Auringon noustessa kirahvi aloittaa hyräillen aamunsa Afrikan korkeimman vuoren, Kilimanjaron juurella. Kirahvilla on kauniit suuret silmät ja tuuheat ripset, mutta oletko pohtinut, miksi sillä on niin pitkä kaula? Tai miksi seepralla on raidat? Ja mikä ihme on gnu?

Tittamari Marttinen & Matti Rauvala : Afrikan kiehtovat eläimet. Kansi: Tarja Kettunen.

Tutuiksi tulevat muun muassa myös leikkisä lakkisifaka ja jännittävä puoliapina indri, joka huutelee sumussa kuin aave. Lisäksi tavataan vuoristogorilla, niilinkrokotiili ja elefantti. Entä miten käy, kun leijonanpennut karkaavat omille teilleen?

Tässä kirjassa tutustutaan Afrikan kiehtoviin eläimiin, jotka leikkivät, nauttivat elämästään ja viettävät aikaa laumansa kanssa eri puolilla Afrikkaa, pääosin Ugandassa, Tansaniassa, Botswanassa ja Keniassa sekä Madagaskarilla. Kirjan jännittävät kuvat tuovat iloa koko perheelle.

Tittamari Marttinen on kirjailija, joka on kirjoittanut teoksia sekä lapsille ja nuorille että aikuisille, yhteensä lähes sata kirjaa, ja joka on aina valmis lähtemään uudelle seikkailulle.

Matti Rauvala on rovaniemeläinen, luonnonvalokuvausta harrastava lääkäri, jota kiinnostavat erityisesti villit eläimet lähellä ja kaukana.

Teos: Afrikan kiehtovat eläimet
Kirjoittaja: Tittamari Marttinen
Kuvat: Matti Rauvala
Kansi: Tarja Kettunen
Julkaisupäivä: 4.12.2020

puh. 040 755 3319, vilja.perttola@avain.net

Avaimen kevät 202111.11.2020 10:35:23 EETTiedote

Avaimen kevään kirjoissa keskustellaan perheistä, elämänhallinnasta, työelämästä ja mokailusta, pandemioista kirjallisuudessa, rakkaudesta Berliiniin. Keväällä katsotaan myös taidetta ja kuljetaan metsissä. Lasten kirjoissa seikkailevat Varpu Erosen ja Tuukka Sandströmin Rontti-kissa sekä Nora Lehtisen ja Anne Muhosen hauska Hilma-täti. Lapsille ilmestyvät myös tietokirja metsän eläimistä ja kuvakirja kukista. Kari Kakkosen elämyksellinen tietokirja koko perheelle Dragons Out! Lohikäärmeistä, ritareista ja ohjelmistotestauksesta ilmestyy jo joulukuussa 2020. Selkokirjoina julkaistaan novelleja, lastenkirjallisuutta sekä tietokirjoja.