Vaasan tuo syksyyn kolme merkittävää ja vaikuttavaa leipäuutuutta

Leipomoyhtiö Vaasanin syksyn leipäuutuudet vastaavat kuluttajien kasvaneeseen kysyntään, tietoisuuteen ja toiveisiin. Uutuusleivistä Vaasan 5 kuidun palat on varsinainen kuitupommi nostaen vatsan hyvinvoinnille tärkeän kuitupitoisuuden uusiin lukemiin. Vaasan Moilas Free From Pehmeät Rieskapalat on kehitetty gluteenitonta ruokavaliota noudattaville. Uudet Vaasan Pikkupaahto Graham ja Monivilja –paahtoleivät tarjoavat helpotusta kuluttajien ruokahävikinhallintaan.

Vaasanin syksyn leipäuutuudet tuovat täsmäratkaisuja paitsi useiden kuluttajien toiveisiin, myös heidän kohtaamiinsa ruokahaasteiseen. Kuidun merkitys hyvinvoinnille on myös kansallisen Leipäviikon pääteema. Samaan aikaan, 7-13.9., vietetään myös Hävikkiviikkoa, jonka tärkeään viestiin Vaasan vastaa uusilla, pienillä paahtoleipäpakkauksilla. Vaasan Moilas Free From Pehmeät Rieskapalat on tuoreleipähyllyn gluteeniton uutuus, jonka Vaasan on kehittänyt yhteistyössä Suomen johtavan gluteenittomien erityisruokavaliotuotteiden toimijan Moilas-leipomon kanssa.

Vaasan 5 kuidun palat

Kuiduilla on merkittäviä vaikutuksia terveyteemme ja hyvinvointiimme vatsan hyvinvoinnin kautta, joten niiden saannista tulee pitää huolta. Vaasanin 5 kuidun palat –uutuusleipä nostaa vaalean täysjyväleivän kuitupitoisuuden 11 %:iin, mikä tekee siitä helpon ja maukkaan kuidun lähteen.

”Leipä on ylivoimaisesti tärkein kuidun lähde suomalaisten ruokavaliossa ja myös vaalea leipä voi sisältää runsaasti kuitua. Vain yksi pala uutta viiden kuidun leipää sisältää 5,6 grammaa kuitua, joka on viidennes kuidun päivittäisestä vähimmäissaantisuosituksesta (25g)”, kertoo Vaasanin tuotevalikoimasta vastaava Mikko Kaijansinkko ja jatkaa:”Uusi viiden kuidun leipämme on kehitetty maku edellä. Viljoja leivässä on neljää ja kuituja siihen tuovat lisäksi myös siemenet, hedelmät, marjat ja kasvikset.”

Vaasan Moilas Free From Pehmeät Rieskapalat

Leipomoyhtiöt Vaasan ja Moilas aloittivat viime vuonna tuotekehitys- ja leivontayhteistyön, jonka tuloksena leipämarkkinoille saapui tammikuussa uusi gluteeniton tuoreleipävalikoima. Tuotteiden vastaanotto ja suosio osoittivat, että kahden oman alansa johtavan leipomoyhtiön yhteistyössä gluteenitonta leivontaa onnistuttiin kehittämään entistä herkullisemmaksi ja terveellisemmäksi. Hyvin alkanutta menestystarinaa jatkaa nyt tuore Free From Pehmeät Rieskapalat, joka on makunsa ja koostumuksensa puolesta ainutlaatuinen leipä.

”Kahden saman alan toimijan yhteistyö osoitti parhaat puolensa ja saimme yhdessä kehitettyä aivan uuden, gluteenittoman tuoreleipäperheen. Erityisruokavalioiden kohderyhmä janoaa jatkuvasti monipuolisempaa tarjontaa, joten ensimmäisen lanseerauksen menestyksen innoittamana ryhdyimme heti luomaan uutta. Uudet Free From -rieskapalat sopivat niin keliaakikoille, vehnän välttelijöille kuin sekasyöjillekin”, kertoo Moilas Oy:n kaupallinen johtaja Marko Hammar.

Vaasan Moilas Free From -leivät löytyvät kaikkien kauppojen tuorehyllystä.

Vaasan Pikkupaahto Graham ja Vaasan Pikkupaahto Monivilja

Vaasan on pitkään tehnyt systemaattista työtä leipähävikin vähentämiseksi omissa leipomoissaan ja kannustanut myös kauppaa ja kotitalouksia kiinnittämään huomiota tärkeään asiaan. Kuluttajat ovat toivoneet Vaasanilta lisää pieniä pakkauskokoja oman leipähävikkinsä hallinnan helpottamiseksi ja siksi Vaasan tuo nyt kauppoihin pienet versiot suosituista Isopaahto-leivistään. Vaasan Pikkupaahdot sopivat pienempiin kotitalouksiin, isosta mausta tinkimättä. Säilöntäaineettomat Pikkupaahto Graham sisältää 4,2 % kuitua ja Pikkupaahto Monivilja 4,8 % kuitua. Pikkupaahtojen pakkauskoot ovat 250 g ja 260 g.

Vaasan Oy on suomalainen leipomoalan yritys, joka työllistää Suomessa noin 600 henkilöä. Yhtiön historia ulottuu aina vuoteen 1849, mikä tekee meistä Suomen vanhimman valtakunnallisen leipomoalan toimijan. Leivomme suomalaisten rakastamia leipiä viidessä leipomossa eri puolilla Suomea ja tehtävänämme on vahvistaa leipomotoimialan elinvoimaisuutta Suomessa. Tunnetuimpia tuotemerkkejämme ovat Vaasan Ruispalat, Vaasan Taika ja Vaasan Kauratyynyt. Suomen lisäksi leivomme myös Baltian maissa. Omistajamme Lantmännen Unibaken kautta olemme osa ruotsalaisten maanviljelijöiden omistamaa Lantmännen-monialakonsernia, joka on yksi Euroopan suurimpia toimijoita bioenergia-, kone-, maatalous- ja elintarviketoimialalla. Liikevaihtomme vuonna 2018 oli 187 miljoonaa euroa. www.vaasan.fi

Moilas Oy on Pieksämäellä sijaitseva perheyhtiö, jonka palveluksessa työskentelee reilut 110 henkilöä. Yrityksen liikevaihto on noin 17 miljoonaa euroa. Moilas Oy on myös merkittävä leipomotuotteiden vientiyritys Suomessa. Viemme tuotteitamme tällä hetkellä 16 Euroopan maahan. www.moilas.fi

Mikko Kaijansinkko, valikoimapäällikkö, Vaasan Oy,
puh. 040 7277017 tai mikko.kaijansinkko@vaasan.com

Marko Hammar, kaupallinen johtaja, Moilas Oy
puh. 040 5909031 tai marko.hammar@moilas.com

Mari Dunderfelt, viestintäjohtaja, Vaasan Oy,
p. 040 556 5721 tai mari.dunderfelt@vaasan.com

Tuotenäytteet, kuvat, muut lisätiedot: Samuel Sorainen
p. 0400 579 653 tai samuel.sorainen@wolfcom.fi

Moilas Oy on  Suomen johtava gluteenittomien erityisruokavaliotuotteiden toimija.
Moilas Oy on Suomen johtava gluteenittomien erityisruokavaliotuotteiden toimija.
Vaasan Pikkupaahdot sopivat isosta mausta tinkimättä pienempiin kotitalouksiin. Säilöntäaineeton Pikkupaahto Graham sisältää 4,2 % kuitua.
Vaasan Pikkupaahdot sopivat isosta mausta tinkimättä pienempiin kotitalouksiin. Säilöntäaineeton Pikkupaahto Monivilja sisältää 4,8 % kuitua.

Viro ja Suomi saunoivat maailmanennätyksen13.9.2024 09:15:00 EEST | Tiedote

Saunakansojen yhteinen saunapäivätempaus on hyväksytty viralliseksi Guinnessin maailmanennätykseksi. Kansainvälisenä saunapäivänä 8. kesäkuuta 2024 otettiin ja julkaistiin "Eniten kuvia saunovista ihmisistä Facebookissa yhden tunnin aikana", minkä Guinness World Records on vahvistanut viralliseksi maailmanennätykseksi. Ennätystempauksen FB-ryhmässä julkaistiin saunatunnin aikana 3909 kuvaa, joista maailmanennätykseen hyväksyttiin mukaan 3602.

Getari on uusi Gin&Tonic Helsingistä11.9.2024 09:11:00 EEST | Tiedote

Gin&Tonicin ystävä löytää klassikkodrinkin nyt kaupan lonkerohyllystä, kun The Helsinki Distilling Company loi uuden Getarin. 5,5-prosenttisessa Getarissa maistuu ja tuoksuu kansainvälisesti palkittu Helsinki Dry Gin, jota tukevat luonnollisesta kiniinistä valmistettu tonicvesi ja aito sitruunamehu. Kirkas ja raikas Getari täydentää The Helsinki Distilling Companyn premium-lonkeroiden tuoteperheen nyt kuuteen makuun.

Keidas keskellä kaupunkia vaalii suomalaista saunakulttuuria10.9.2024 09:25:01 EEST | Tiedote

Uuden NH Collection Helsinki Grand Hansa -hotellin hyvinvointikeskus Usva by Terhen ammentaa suomalaisesta perinnehoitokulttuurista, pohjoisen luonnosta ja vuodenaikojen kierrosta. Rauhallinen keidas keskellä kaupunkia tarjoaa kokonaisvaltaista hyvinvointia ja henkistä tasapainoa tukevia elämyksiä. Kokonaisuuteen kuuluu elämyksellinen saunaosasto, jossa voi kokea kylmän ja kuuman terapeuttiseen vaikutukseen perustuvia rituaaleja, itse tehtäviä hoitoja ja ammattilaisten tarjoamia suomen luonnosta ja hoitoperinteistä inspiroituneita day spa -hoitoja.

Red Bull 400 -kilpailun ylivoimaiseen voittoon norjalainen Erik Resell8.9.2024 08:08:00 EEST | Tiedote

Red Bull 400 -ylämäkijuoksukilpailu järjestettiin toistaiseksi viimeistä kertaa Suomessa ja Lahden suurmäessä lauantaina 7.9. Kilpailussa nähtiin yli 1500 juoksijaa, jotka haastoivat itsensä ja Lahden legendaarisen suurmäen. Miesten kilpailun ylivoimaiseen voittoon juoksi jo kolmannen kerran norjalainen Erik Resell lähes puolen minuutin erolla toiseksi tulleeseen Joni Paliniin. Naisten sarjassa voiton nappasi ensimmäistä kertaa kisaan osallistunut lahtelainen Jenni Nieminen.

Viimeinen Red Bull 400 kisataan Lahden suurmäessä lauantaina5.9.2024 14:10:30 EEST | Tiedote

Red Bull 400 on maailman rankin sprintti, joka kilpaillaan Salpausselän suurmäessä toistaiseksi viimeistä kertaa tulevana lauantaina 7. syyskuuta. Ylämäkijuoksun armottomin tapahtuma on järjestetty Suomessa vuodesta 2014 alkaen, ja Lahden iltavalaistussa hyppyrimäessä järjestettävä 10-vuotisjuhlakilpailu onkin kotimaan lisäksi herättänyt suuren mielenkiinnon maailmalla. 1500 kisaan ilmoittautuneen joukossa on lähes 200 edustajaa 30:stä eri maasta. Lahden legendaarista betonia lähtee haastamaan myös mäkiennätyksen haltija ja Suomen Red Bull 400:n kaksinkertainen voittaja Erik Resell.