Vaasan tuo syksyyn kolme merkittävää ja vaikuttavaa leipäuutuutta

Leipomoyhtiö Vaasanin syksyn leipäuutuudet vastaavat kuluttajien kasvaneeseen kysyntään, tietoisuuteen ja toiveisiin. Uutuusleivistä Vaasan 5 kuidun palat on varsinainen kuitupommi nostaen vatsan hyvinvoinnille tärkeän kuitupitoisuuden uusiin lukemiin. Vaasan Moilas Free From Pehmeät Rieskapalat on kehitetty gluteenitonta ruokavaliota noudattaville. Uudet Vaasan Pikkupaahto Graham ja Monivilja –paahtoleivät tarjoavat helpotusta kuluttajien ruokahävikinhallintaan.

Vaasanin syksyn leipäuutuudet tuovat täsmäratkaisuja paitsi useiden kuluttajien toiveisiin, myös heidän kohtaamiinsa ruokahaasteiseen. Kuidun merkitys hyvinvoinnille on myös kansallisen Leipäviikon pääteema. Samaan aikaan, 7-13.9., vietetään myös Hävikkiviikkoa, jonka tärkeään viestiin Vaasan vastaa uusilla, pienillä paahtoleipäpakkauksilla. Vaasan Moilas Free From Pehmeät Rieskapalat on tuoreleipähyllyn gluteeniton uutuus, jonka Vaasan on kehittänyt yhteistyössä Suomen johtavan gluteenittomien erityisruokavaliotuotteiden toimijan Moilas-leipomon kanssa.

Vaasan 5 kuidun palat

Kuiduilla on merkittäviä vaikutuksia terveyteemme ja hyvinvointiimme vatsan hyvinvoinnin kautta, joten niiden saannista tulee pitää huolta. Vaasanin 5 kuidun palat –uutuusleipä nostaa vaalean täysjyväleivän kuitupitoisuuden 11 %:iin, mikä tekee siitä helpon ja maukkaan kuidun lähteen.

”Leipä on ylivoimaisesti tärkein kuidun lähde suomalaisten ruokavaliossa ja myös vaalea leipä voi sisältää runsaasti kuitua. Vain yksi pala uutta viiden kuidun leipää sisältää 5,6 grammaa kuitua, joka on viidennes kuidun päivittäisestä vähimmäissaantisuosituksesta (25g)”, kertoo Vaasanin tuotevalikoimasta vastaava Mikko Kaijansinkko ja jatkaa:”Uusi viiden kuidun leipämme on kehitetty maku edellä. Viljoja leivässä on neljää ja kuituja siihen tuovat lisäksi myös siemenet, hedelmät, marjat ja kasvikset.”

Vaasan Moilas Free From Pehmeät Rieskapalat

Leipomoyhtiöt Vaasan ja Moilas aloittivat viime vuonna tuotekehitys- ja leivontayhteistyön, jonka tuloksena leipämarkkinoille saapui tammikuussa uusi gluteeniton tuoreleipävalikoima. Tuotteiden vastaanotto ja suosio osoittivat, että kahden oman alansa johtavan leipomoyhtiön yhteistyössä gluteenitonta leivontaa onnistuttiin kehittämään entistä herkullisemmaksi ja terveellisemmäksi. Hyvin alkanutta menestystarinaa jatkaa nyt tuore Free From Pehmeät Rieskapalat, joka on makunsa ja koostumuksensa puolesta ainutlaatuinen leipä.

”Kahden saman alan toimijan yhteistyö osoitti parhaat puolensa ja saimme yhdessä kehitettyä aivan uuden, gluteenittoman tuoreleipäperheen. Erityisruokavalioiden kohderyhmä janoaa jatkuvasti monipuolisempaa tarjontaa, joten ensimmäisen lanseerauksen menestyksen innoittamana ryhdyimme heti luomaan uutta. Uudet Free From -rieskapalat sopivat niin keliaakikoille, vehnän välttelijöille kuin sekasyöjillekin”, kertoo Moilas Oy:n kaupallinen johtaja Marko Hammar.

Vaasan Moilas Free From -leivät löytyvät kaikkien kauppojen tuorehyllystä.

Vaasan Pikkupaahto Graham ja Vaasan Pikkupaahto Monivilja

Vaasan on pitkään tehnyt systemaattista työtä leipähävikin vähentämiseksi omissa leipomoissaan ja kannustanut myös kauppaa ja kotitalouksia kiinnittämään huomiota tärkeään asiaan. Kuluttajat ovat toivoneet Vaasanilta lisää pieniä pakkauskokoja oman leipähävikkinsä hallinnan helpottamiseksi ja siksi Vaasan tuo nyt kauppoihin pienet versiot suosituista Isopaahto-leivistään. Vaasan Pikkupaahdot sopivat pienempiin kotitalouksiin, isosta mausta tinkimättä. Säilöntäaineettomat Pikkupaahto Graham sisältää 4,2 % kuitua ja Pikkupaahto Monivilja 4,8 % kuitua. Pikkupaahtojen pakkauskoot ovat 250 g ja 260 g.

Vaasan Oy on suomalainen leipomoalan yritys, joka työllistää Suomessa noin 600 henkilöä. Yhtiön historia ulottuu aina vuoteen 1849, mikä tekee meistä Suomen vanhimman valtakunnallisen leipomoalan toimijan. Leivomme suomalaisten rakastamia leipiä viidessä leipomossa eri puolilla Suomea ja tehtävänämme on vahvistaa leipomotoimialan elinvoimaisuutta Suomessa. Tunnetuimpia tuotemerkkejämme ovat Vaasan Ruispalat, Vaasan Taika ja Vaasan Kauratyynyt. Suomen lisäksi leivomme myös Baltian maissa. Omistajamme Lantmännen Unibaken kautta olemme osa ruotsalaisten maanviljelijöiden omistamaa Lantmännen-monialakonsernia, joka on yksi Euroopan suurimpia toimijoita bioenergia-, kone-, maatalous- ja elintarviketoimialalla. Liikevaihtomme vuonna 2018 oli 187 miljoonaa euroa. www.vaasan.fi

Moilas Oy on Pieksämäellä sijaitseva perheyhtiö, jonka palveluksessa työskentelee reilut 110 henkilöä. Yrityksen liikevaihto on noin 17 miljoonaa euroa. Moilas Oy on myös merkittävä leipomotuotteiden vientiyritys Suomessa. Viemme tuotteitamme tällä hetkellä 16 Euroopan maahan. www.moilas.fi

Mikko Kaijansinkko, valikoimapäällikkö, Vaasan Oy,
puh. 040 7277017 tai mikko.kaijansinkko@vaasan.com

Marko Hammar, kaupallinen johtaja, Moilas Oy
puh. 040 5909031 tai marko.hammar@moilas.com

Mari Dunderfelt, viestintäjohtaja, Vaasan Oy,
p. 040 556 5721 tai mari.dunderfelt@vaasan.com

Tuotenäytteet, kuvat, muut lisätiedot: Samuel Sorainen
p. 0400 579 653 tai samuel.sorainen@wolfcom.fi

Moilas Oy on  Suomen johtava gluteenittomien erityisruokavaliotuotteiden toimija.
Moilas Oy on Suomen johtava gluteenittomien erityisruokavaliotuotteiden toimija.
Vaasan Pikkupaahdot sopivat isosta mausta tinkimättä pienempiin kotitalouksiin. Säilöntäaineeton Pikkupaahto Graham sisältää 4,2 % kuitua.
Vaasan Pikkupaahdot sopivat isosta mausta tinkimättä pienempiin kotitalouksiin. Säilöntäaineeton Pikkupaahto Monivilja sisältää 4,8 % kuitua.

Kuunneltavalle kirjallisuudelle uuden ajan kustantamo Audiomaa15.9.2020 08:50:00 EESTTiedote

Kirjallisuuden ja sisällön ammattilaiset Tuomas Kyrö, Aki Linnanahde ja Lippo Luukkonen perustivat kustannusyhtiön vastaamaan uuden ajan kirjallisuuden tarpeisiin. Audiomaa on riippumaton kirjallisuusalan toimija, joka erikoistuu kuunneltavaan kirjallisuuteen ja muuhun laajaa yleisöä kiinnostavaan ajankohtaiseen audiosisältöön. Uuden kustannusyhtiön julkaisemien sisältöjen pääjakelukanavina toimivat ensisijaisesti äänikirjojen tilauspalvelut. Audiomaan tarkoituksena on tuoda suomalaiseen kirjallisuuteen uudenlaista lisäarvoa paitsi laadukkaista sisällöistä nauttivalle yleisölle, myös kirjailijoille ja muille tarinankertojille.

Hans Välimäki ja Arto Rastas palaavat perinteisen ranskalaisen keittiön pariin13.8.2020 08:58:00 EESTTiedote

Keittiömestarit Hans Välimäki ja Arto Rastas tiimeineen avaavat Helsingin ydinkeskustaan 1. lokakuuta uuden Bardot-ravintolan. Perinteisestä ranskalaisesta keittiöstä ammentava ja klassista keittotaitoa esittelevä ravintola tulee erikoistumaan kaloihin, äyriäisiin ja kasviksiin. Bardotin kuvaillaan olevan bistro ja brasserie, mikä ranskalaisen tradition mukaan lupaa epämuodollista ja eläväistä kortteliravintolatunnelmaa, hyvän ruoan ja juoman liittoa sekä mannermaisen sydämellistä palvelua lounaasta illalliseen viikon jokaisena päivänä. Osoitteeseen Kluuvikatu 1 avautuva ravintolauutuus käsittää myös baarin ja katuterassin.

Toni Vilander mukaan Ferrarien myyntiin Suomessa ja Virossa10.8.2020 14:34:57 EESTTiedote

Ferrarin kilpailuhistorian pitkäaikaisin kisakuljettaja Toni Vilander on sopinut suomalaisen Luxury Collection Automobiles -automaahantuojan kanssa kansainväliseksi kasvavan yhtiön osakkuudesta. Ferrari keskittää samalla myyntiään ja huoltoaan Suomessa Luxury Collectionille, jonka Ferrari-myynti on viime vuosina kasvanut merkittävästi. Lempäälän autotalon kehittämisen lisäksi yhtiö laajentaa toimintansa myös Viroon. Uusi autoliike avataan Tallinnassa perjantaina 14. elokuuta.

Helsinkiläisviskeille kolme mitalia alkoholijuomien MM-kisoissa7.8.2020 10:37:10 EESTTiedote

Suomen kansainvälisesti palkituin käsityötislaamo The Helsinki Distilling Company nappasi Kalasataman Teurastamolla tislatuilla Muteman Rye-, Helsinki Rye Malt Rum Finish- ja Rye Malt Islay Malt Finish -viskeilleen yhden hopeamitalin ja kaksi pronssia alansa arvostetuimmassa kansainvälisessä kilpailussa. Helsinkiläistislaamo osallistui International Wine and Spirits Competition -kisaan viskeillään nyt ensimmäistä kertaa ja kaikki kolme kisaan ilmoitettua helsinkiläisviskiä menestyivät kisaluokissaan erinomaisesti.

Suomalainen Mobal auttaa yrityksiä erottautumaan ja pysymään kartalla17.7.2020 11:57:12 EESTTiedote

Googlen karttapohjalta ja hakukoneesta löytyvät ketju- ja kivijalkayritysten toimipisteiden yritysprofiilit ovat nousseet kuluttajien suosituimmaksi tiedonlähteeksi etsittäessä palveluita läheltä. Ilmaiset Google my business -sivut keräävät kuluttajilta jo enemmän näyttöjä, kävijöitä ja suoria kontakteja kuin yritysten perinteiset kotisivut tai sosiaalisen median kanavat. Helsinkiläinen Mobal on erityisesti Googlen yritysprofiilien kehittämiseen ja ylläpitoon erikoistunut asiantuntijayritys, joka auttaa niin pienyrittäjiä kuin suuria ketjujakin pysymään ja löytymään kartalta.

Helsinkiläinen ruisviski palkittiin Saksassa parhaana kansainvälisenä viskinä9.7.2020 15:00:29 EESTTiedote

Suomalainen The Helsinki Distilling Company on voittanut Helsingissä tislatulle ruisviskilleen kultaa arvostetussa Meininger's International Spirits -kilpailussa Saksassa. Kansainväliset viskit -kategorian voitto on helsinkiläistislaamolle tärkeä apu Saksan kilpaillulla alkoholimarkkinalla menestymiseen. Toinenkin suomalainen käsityötislaamo saavutti kilpailussa menestystä, kun Pyynikin Distilling Company voitti kategoriansa ginillään. Myös Altian Koskenkorva Vodka palkittiin.