Vapaus on Jymyn terveellisempi uutuusjäätelö – jopa 70 prosenttia vähemmän kaloreita kuin tavallisessa jäätelössä

Vapaus on Jymy luomujäätelön uusi vähäkalorinen ja laadukkaista luomuraaka-aineista valmistettu artesaanijäätelö, joka sisältää peräti 70 prosenttia vähemmän kaloreita kuin tavallinen jäätelö. Sokeria ja rasvaa siinä on vain puolet normaalista.
Terveellisemmät ja vähäkaloriset Vapaus-jäätelöt ovat Jymyn kevään jätskiuutuuksia.

”Jäätelö saa makeutensa luomusteviasta ja luomuerytritolista, joka on ksylitolin kaltainen makeuttaja. Erytritolia eli karppisokeria on luonnostaan muun muassa päärynöissä ja viinirypäleissä. Vaikka se on makeaa, kaloreita siinä ei ole yhtään”, Jyrki Sukula, yksi Jymy-jäätelön perustajista kertoo.

Uusi vähäkalorinen ja -sokerinen Vapaus sisältää proteiinia huomattavasti enemmän kuin tavallinen jäätelö. Uutuusherkku sai syntynsä kuluttajien lukuisista toiveista.

”Moni Suomesta ja maailmalta kaipasi terveellistä ja maukasta jäätelöä, joka on tehty aidoista ja puhtaista raaka-aineista. Tähän toiveeseen halusimme vastata. Meidän luomujäätelöissämme ei käytetä väriaineita eikä kemiallisia lisäaineita, vaan maut ja raaka-aineet tulevat suoraan luonnosta. Vaikka Vapaus on terveellisempi jäätelö, siinä on kuitenkin vanha tuttu Jymymäinen maku.”

Gluteenitonta, laktoositonta ja vähäkalorista jäätelöä voi nauttia huolettomasti ja vapaasti vaikka joka päivä. Siitä tulee myös sen nimi, Vapaus. Terveellisempää uutuusjäätelöä löytyy nyt kaupan hyllyiltä kahta makua: vaniljaa ja minttua suklaahipuilla. Vapaus-sarjaan on suunnitteilla lisäksi ainakin vegaaninen versio.

Uudessa vegaanijäätelössä yhdistyy pistaasi ja härkäpapu

Vähäkaloristen jäätelöiden lisäksi Jymyltä toivotaan paljon vegaanisia jäätelömakuja. Jymyn tämän kevään vegaaniuutuustuote on pistaasijäätelö, joka sisältää runsaasti paahdettua pistaasia. Sen pohja on tehty nyt ensimmäistä kertaa kotimaisesta härkäpavusta.

”Kokosimme sosiaalisen median kautta vegaanien testiryhmän, jonka kanssa kehittelimme uutta makua. Halusimme kokeilla jotakin ihan uutta ja siinä onnistuimme kyllä loistavasti. Proteiinipitoinen härkäpapu tuo jäätelöön mukavasti rakennetta ja kermaisuutta.”

Pistaasin lisäksi Jymyllä on valikoimissaan kolme muuta luomuvegaanijäätelöä, joita myydään yhtä paljon kuin Jymyn maitopohjaisia jäätelöitä. Jymyn vegaanijäätelöt ovat luonnonmukaisimpia vaihtoehtoja, mitä markkinoilta löytyy.

“Sydämessämme ajattelemme aitojen asioiden ja luonnonmukaisuuden puolesta. Uskomme, että vain toimimalla puhtaasti ja eettisesti viemme maailmaa oikeaan suuntaan”, Sukula sanoo.

Jymy-jäätelöt syntyvät lähes käsityönä pienessä jäätelötehtaassa. Jäätelötehdas Suomisen Maito Oy sijaitsee Aurassa, vain muutaman kilometrin päässä luomutilalta, josta maito toimitetaan aina tuoreena ja vastalypsettynä tehtaalle. Jäätelöt valmistetaan hyvin pitkälle käsityönä.

Suomisen Maito Oy on viiden henkilön ja samalla kahden eri sukupolven yrittäjien intohimon kohteen ympärille syntynyt 2014 yritys, jossa laaja-alainen osaaminen, monipuolinen kokemus ja uudet tuoreet näkemykset synnyttävät uutta liiketoimintaa tavalla joka on kiinnostavaa sekä kotimaassa että kansainvälisesti.

FAKTA VAPAUS-JÄÄTELÖ

• Purkillisessa (500 ml) Vapaus-jäätelöä on alle 300 kilokaloria, mikä on jopa 70 prosenttia vähemmän kuin tavallisessa jäätelössä.
• Sokeria ja rasvaa on paljon vähemmän kuin tavallisessa jäätelössä. Vapaus-jäätelö makeutetaan luomustevialla ja ja luomuerytritolilla.
• Vapaus-jäätelöt ovat laktoosittomia ja gluteenittomia.
• Purkillisessa jäätelöä on 12 grammaa proteiinia.

Lisätietoja:

Jyrki Sukula, puh. 0400 464372, jyrki@sukula.com

Erkki Mikola, puh. 050 38 78 318, erkki.mikola@suomisenmaito.fi

Tuotenäytteet:
Horst Neumann, puh. 0400 507172, horst.neumann@suomisenmaito.fi

Härkäpapupohjainen pistaasijäätelö on Jymyn kevään vegaaniuutuus.