Varma sijoittui toiseksi Vastuullisin kesäduuni -kilpailun suurten sarjassa

Vastuullinen kesäduuni -kampanja palkitsi tänään Suomen parhaat kesätyöpaikat. Varma sijoittui toiselle sijalle suurten yritysten sarjassa. Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa työnantajat kehittävät kesätyöprosessejaan tutkimustiedon pohjalta ja verkoston hyviä käytäntöjä peilaten. Varma haluaa omalla toiminnallaan tukea nuorten pääsyä työelämään ja erityisesti oman alan ensimmäiseen työpaikkaan.

Varma sijoittui toiselle sijalle Vastuullisin kesäduuni -kilpailun suurten yritysten sarjassa. Kampanjassa mukana olleet työnantajat sitoutuivat kuuteen vastuullisen kesätyön periaatteeseen, joita olivat hyvä hakijakokemus, mielekäs työ, perehdytys ja ohjaaminen, oikeudenmukaisuus ja tasapuolisuus, kohtuullinen palkka, kirjallinen työsopimus ja todistus. Kilpailun tulokset perustuvat kuuden hyvän kesätyön periaatteen toteutumiseen.

IROResearchin tekemässä tutkimuksessa Varma sai kesätyökokemuksesta kaikista edellä mainituista teemoista asteikolla 1-4 keskiarvon 3.77. Varman kokonaistyytyväisyys oli erittäin korkea ja suoritus oli tasaisen hyvää kaikilla kesätyökokemuksen osa-alueilla.

Kesäduuni on nuorelle tärkeä askel työelämään

Varma on ollut mukana Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa useamman vuoden ajan. Kampanjan tärkeiden periaatteiden lisäksi, Varma on nostanut omaksi päätavoitteekseen tarjota kesätyöpaikkoja erityisesti niille hakijoille, jotka hakevat ensimmäistä oman alansa työpaikkaa. Valintaprosessin ensimmäinen vaihe tehtiin ryhmähaastatteluina, joissa sadalle nuorelle tarjottiin haastattelukokemus ja annettiin henkilökohtainen palaute.

– Meistä jokainen muistaa miten hienolta tuntui saada ensimmäinen oma palkka ja miten merkittävä askel se oli itsenäistymiselle. Siksi on tärkeää vahvistaa nuorten itsetuntoa ja auttaa heitä kiinni työelämään. Ovet seuraavaan työpaikkaan aukeavat paljon helpommin, kun CV:stä löytyy edes se yksi työkokemus omalta alalta, kertoo Varman HR-, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Katri Viippola.

Varmassa kesätyöntekijöille järjestetään laaja perehdytys omaan työhön ja sen lisäksi erilaisia tutustumistilaisuuksia Varman eri toimintoihin. Työeläkeyhtiön työkulttuuria on kehitetty järjestelmällisesti jo useamman vuoden ajan ja sen tulokset näkyvät koko henkilökunnan yleisenä tyytyväisyytenä. Syksyn päätöstilaisuudessa kesätyöntekijät kertoivatkin arvostavansa Varmassa erityisesti hyvää työilmapiiriä ja -yhteisöä, nykyaikaisuutta sekä tasavertaisuutta.

– Sijoittuminen tässä kilpailussa ilahduttaa meitä todella paljon ja vahvistaa aiemmin kesätyöntekijöiltämme saamaamme viestiä. Pystyimme tarjoamaan onnistuneen ja mielekkään työkokemuksen, jonka oppeja nämä nuoret kantavat mukanaan työelämän seuraavissa vaiheissa. Samalla olemme saaneet nuorilta energiaa ja uutta oppia, mikä vahvistaa myös vakinaisen henkilöstömme osaamista ja hyvinvointia, iloitsee Viippola.

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla 900 000 henkilön työeläketurvasta.Vuonna 2017 Varman maksutulo oli 4,9 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 5,5 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli syyskuun 2018 lopussa 46,9 miljardia euroa.

Ennakkokutsu Varman puolivuositulosinfoon 21.8.202014.7.2020 12:19:05 EESTKutsu

Hyvä taloustoimittaja, Varma julkistaa puolivuosituloksensa 2020 perjantaina 21.8.2020 klo 9.00-10.00 mediatilaisuudessa. Tilaisuus järjestetään Varman toimistolla osoitteessa Salmisaarenranta 11, Helsinki sekä samanaikaisesti etäyhteydellä. Merkitsethän päivän jo nyt kalenteriin. Toimitusjohtaja Risto Murto esittelee tilaisuudessa Varman puolivuosituloksen ja kertoo talouden näkymistä, ja sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Reima Rytsölä kertoo Varman sijoitussalkun kehittymisestä ja markkinanäkymistä koronapandemian mullistamassa sijoitusympäristössä. Puheenvuorojen jälkeen on aikaa mediakohtaisten haastattelujen tekemiseen. Voit ilmoittautua jo tilaisuuteen Voit jo nyt ilmoittautua tilaisuuteen viestintäpäällikkö Suvi Vesteriselle, suvi.p.vesterinen@varma.fi, puh. 040 555 8029 (tavoitettavissa 24.7. saakka ja 4.8. alkaen). Kerrothan ilmoittautumisen yhteydessä, oletko osallistumassa tilaisuuteen paikan päällä Varman toimistolla vai etäyhteydellä. Lähetämme uuden kutsun lähemp

Drawing inspiration from the forest, Spring wins architectural competition for Katajanokan Laituri24.6.2020 14:02:01 EESTPress release

Proposal Spring by Anttinen Oiva Arkkitehdit Oy has won the architectural competition for timber office premises planned in Katajanokka. The carbon neutral building, named Katajanokan Laituri and owned by Varma, will house Stora Enso’s head office, a hotel and other business facilities. In its selection of the winner, the jury emphasised, among other things, the versatile uses offered to citizens in the building.

Metsästä innoitusta ammentava Spring voitti Katajanokan Laiturin arkkitehtuurikilpailun24.6.2020 14:00:08 EESTTiedote

Katajanokalle suunnitteilla olevasta puisesta toimitilasta järjestetyn arkkitehtuurikilpailun on voittanut Anttinen Oiva Arkkitehdit Oy:n työ Spring. Katajanokan Laituriksi nimettyyn ja Varman omistamaan hiilineutraaliin rakennukseen tulee Stora Enson pääkonttori, hotelli sekä muita toimitiloja. Voittajan valinnassa painotetiin muun muassa rakennuksen kaupunkilaisille tarjoamia hyviä käyttömahdollisuuksia.

Työn murros edellyttää uudenlaisia keinoja työkyvyttömyysriskin hallintaan22.6.2020 07:36:27 EESTTiedote

Työelämässä on tapahtunut paljon myönteistä kehitystä, mutta samalla tutkimukset antavat huolestuttavia signaaleja työkyvyn haasteista. Sairauspoissaolot ovat lisääntyneet, mielenterveyden ongelmat kasvaneet ja työkyvyttömyyseläkkeiden määrä on kääntynyt kasvuun. Varman Tietoa työkyvystä -raporttisarjan ensimmäinen osa Työn murros ja työkyky – näkökulmia ja välineitä työkykyjohtamisen tueksi kokoaa yhteen työkykyyn ja työkyvyttömyy­teen liittyvää tutkimustietoa sekä tarjoaa myös uusia käytännön työvälineitä työkyvyn edistämisen asiantuntijoille.