Varman asuntojen vuokraustoiminta Newsecille

Varman vuokra-asuntojen vuokraustoiminnasta vastaavana yhtiönä aloittaa Newsec ensi vuoden alusta. Se saa vastattavakseen Varman koko vuokra-asuntokannan eli noin 4 000 asuntoa.
Arabiankatu 4

Sopimus käsittää yhteensä 58 kohdetta, jotka sijaitsevat yhdeksällä paikkakunnalla Suomessa. Newsec vastaa jatkossa Varman omistamien vuokra-asuntojen vuokrauksesta, isännöinnistä ja asukaspalvelusta.

– Newsecin toimintatavat ovat nykyaikaisia ja sillä on halu toimia alan edelläkävijänä myös asukaskokemuksen ja isännöintipalvelujen kehittämisessä. Olemme tehneet heidän kanssaan aiemminkin yhteistyötä, mikä antaa hyvän pohjan uudelle kumppanuudelle, sanoo kiinteistökehitysjohtaja Sari Raunio.

– Newsec on kehittänyt viime vuosina voimakkaasti asuntomanageerauksen digitaalisia palveluita ja yhdessä Varman kanssa pystymme jatkamaan tätä kehitystyötä vielä entistäkin asiakasystävällisemmäksi, sanoo asuntoliiketoiminnan johtaja Risto Mustaniemi Newsecistä,

Varman tavoite on kehittää kiinteistöjä, konseptoida uusia asumismuotoja ja varmistaa, että asunnot vastaavat myös vuokralaisten tarpeisiin. Uusia asuntokohteita Varma rakennuttaa 1-2 vuosittain. Jyväskylän Lutakkoon on valmistunut juuri 46 asunnon kohde, ja Vantaan Kivistöön Topaasikujalle tulee ensi vuonna 129 uutta asuntoa.

– Uusista asunnoista rakennetaan tasokkaita, mutta yhtä lailla jatkuva asuntokannan kehittäminen on keskeinen tavoitteemme. Ajassa pysyminen on tärkeää, ja tästä yhtenä esimerkkinä on yhteisöllisyyden ja yhteiskäyttöisten tilojen määrän kasvu. Asunnot voivat olla kooltaan pienempiä, mutta kiinnostus yhteisiin tiloihin on kasvanut, Raunio sanoo.

– Sopimus Varman kanssa on meille merkittävä, sillä yhteistyö tunnetun ja arvostetun työeläkeyhtiön kanssa antaa myös meille mahdollisuuksia kehittyä toiminnassamme. Sopimuksen myötä Newsecistä tulee Suomen suurin vuokra-asuntojen manageerausyhtiö, Mustaniemi sanoo.

Lisätietoja:

Sari Raunio, kiinteistökehitysjohtaja, puh. 050 526 6886, etunimi.sukunimi@varma.fi

Risto Mustaniemi, asuntoliiketoiminnan johtaja, p 0400 410 119, etunimi.sukunimi@newsec.fi

Marjut Tervola, viestintäpäällikkö, puh. 045 673 0120, etunimi.sukunimi@varma.fi

Arabiankatu 4

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla noin 900 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2018 Varman maksutulo oli 5,1 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 5,7 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli kesäkuun 2019 lopussa 46,5 miljardia euroa.

Newsec – The Full Service Property House in Northern Europe – tarjoaa kattavasti kiinteistöarvioinnin, kiinteistöjohtamisen ja kaupankäynnin palveluita kiinteistöjen omistajille, sijoittajille kuin käyttäjille. Konserni toimii seitsemässä maassa Pohjois-Euroopassa. Newsec hallinnoi noin 45 miljardin euron kiinteistöomaisuutta Pohjoismaissa ja Baltiassa.