Veneala toivoo Naantalin Venemessujen järjestämistä

Hankalasta koronatilanteesta huolimatta Naantalin Venemessujen organisaatio työskentelee sen eteen, että toukokuun viimeisenä viikonloppuna messuveneet olisivat jälleen esillä Naantalin rannassa. -Venealalle tulevasta keväästä on tulossa haasteellinen, kun perinteiset sisähalleissa tapahtuvat messut on peruttu. Kevään messut ovat aina olleet alalle tärkeä kanava asiakkuuksien hankinnassa ja kaupantekemisessä. Moni kauppias toivookin nyt, että Naantalissa messut saataisiin kuitenkin järjestettyä koronasta huolimatta. Usko tähän on vahva, koska ulkoilmatapahtuma voisi olla mahdollista järjestää turvallisesti näissäkin olosuhteissa, miettii messujen toimitusjohtaja Tuomas Levanto.

Järjestäjien mukaan valmisteluja on tehty tiiviisti yhteistyössä AVI:n kanssa ja tavoitteena on löytää ratkaisut tapahtuman mahdollistamiseen. Levannon mukaan Naantalin Venemessujen tapahtuma-alue on väljä ja esimerkiksi laitureilla yleisömäärää voidaan tarvittaessa rajoittaa niin, että turvavälejä pystytään noudattamaan.

-Olemme saaneet näytteilleasettajiltakin vinkkejä ja ideoita siitä, miten he voisivat osaltaan auttaa tapahtuman järjestelyissä.

Hygieniaan, maskeihin, turvaväleihin yms. ollaan nyt valmiit panostamaan todella paljon, jotta messut voitaisiin järjestää. On ilo huomata, että tällainen iso haaste yhdistää alaa ja ongelmat halutaan ratkaista yhdessä, Levanto kertoo.

-Mikäli Venemessut Naantalissa saadaan järjestettyä, näyttäisi niistä tulevan kaikkien aikojen suurimmat. Kiinnostusta tapahtumaa kohtaan on paljon ja olemme jo nyt valmistautuneet laajentamaan näyttelyaluetta sekä varanneet aikaisempaan verrattuna yhden ylimääräisen laiturin näyttelyveneitä varten, Levanto toteaa.

Naantalin Venemessut järjestetään 28.-30.5.2021

Liitteenä karttakuva 2021 -messualueesta sekä yleiskuva messuilta 2019. Kuvat vapaasti käytössä.

Lisätiedot:

Tuomas Levanto, toimitusjohtaja, 040 413 4143 Ville Vuorio, tiedottaja, 0400 932 235 www.naantalinvenemessut.fi

Det gemensamma och länsöverskridande projektet Finnish Archipelago 2025 – hållbar tillväxt genom digitalt produkturval samordnas i samarbete av Visit Pori, Visit Rauma, Yrityssalo, Kimitoöns kommun, Pargas stad, Visit Turku och Visit Naantali, med den sist nämnda som projektadministratör. Det deltagande områdets ihopräknade turismintäkt för år 2018 var en miljard euro och den sysselsättande effekten som turismen genererar 5470 årsverken för samma år.

Varsinais-Suomen ja Satakunnan matkailuorganisaatioiden kaupallinen digihanke; Yhteinen Finnish Archipelago 2025. Digitaalisella matkailutuotteistolla kestävää kasvua19.10.2020 13:00:00 EESTTiedote

Ylimaakunnallisen yhteishankkeen muodostavat Finnish Archipelago-konsortio, johon kuuluu Visit Pori, Visit Rauma, Yrityssalo, Kemiönsaaren kunta, Paraisten kaupunki, Visit Turku ja Visit Naantali, joka on hankkeen hallinnoija. Osallistuvien alueiden yhteenlaskettu matkailutulo oli 1 mrd.€ ja työllistävä vaikutus 5470 htv.

Artesaaniruoan mestaruutta Raisiossa tavoittelee 66 yritystä 130 tuotteella6.10.2020 13:19:10 EESTTiedote

Raisiossa lokakuun 14. – 16. päivä järjestettävään Artesaaniruoka SM 2020 -kilpailuun on ilmoittautunut 66 yritystä yli 130 tuotteella. – Kilpailu järjestetään nyt viidennen kerran ja tällä kertaa osallistujia on kaikkialta Suomesta, iloitsee Suomen Artesaaniruoka ry:n puheenjohtaja Eija Lamsijärvi. – Kaikki tuotteet ovat käyneet läpi esikarsintaseulan, jossa on tarkastettu, että ne täyttävät artesaaniruoan kriteerit. Niitä ovat mm. se, että tuote on valmistettu paikallisista raaka-aineista ilman keinotekoisia aromeja tai säilöntä- ja väriaineita. Samalla on myös varmisteltu, että tekijän kädenjälki näkyy tuotantoketjussa, Lamsijärvi jatkaa.