Veneala toivoo Naantalin Venemessujen järjestämistä

Hankalasta koronatilanteesta huolimatta Naantalin Venemessujen organisaatio työskentelee sen eteen, että toukokuun viimeisenä viikonloppuna messuveneet olisivat jälleen esillä Naantalin rannassa. -Venealalle tulevasta keväästä on tulossa haasteellinen, kun perinteiset sisähalleissa tapahtuvat messut on peruttu. Kevään messut ovat aina olleet alalle tärkeä kanava asiakkuuksien hankinnassa ja kaupantekemisessä. Moni kauppias toivookin nyt, että Naantalissa messut saataisiin kuitenkin järjestettyä koronasta huolimatta. Usko tähän on vahva, koska ulkoilmatapahtuma voisi olla mahdollista järjestää turvallisesti näissäkin olosuhteissa, miettii messujen toimitusjohtaja Tuomas Levanto.

Järjestäjien mukaan valmisteluja on tehty tiiviisti yhteistyössä AVI:n kanssa ja tavoitteena on löytää ratkaisut tapahtuman mahdollistamiseen. Levannon mukaan Naantalin Venemessujen tapahtuma-alue on väljä ja esimerkiksi laitureilla yleisömäärää voidaan tarvittaessa rajoittaa niin, että turvavälejä pystytään noudattamaan.

-Olemme saaneet näytteilleasettajiltakin vinkkejä ja ideoita siitä, miten he voisivat osaltaan auttaa tapahtuman järjestelyissä.

Hygieniaan, maskeihin, turvaväleihin yms. ollaan nyt valmiit panostamaan todella paljon, jotta messut voitaisiin järjestää. On ilo huomata, että tällainen iso haaste yhdistää alaa ja ongelmat halutaan ratkaista yhdessä, Levanto kertoo.

-Mikäli Venemessut Naantalissa saadaan järjestettyä, näyttäisi niistä tulevan kaikkien aikojen suurimmat. Kiinnostusta tapahtumaa kohtaan on paljon ja olemme jo nyt valmistautuneet laajentamaan näyttelyaluetta sekä varanneet aikaisempaan verrattuna yhden ylimääräisen laiturin näyttelyveneitä varten, Levanto toteaa.

Naantalin Venemessut järjestetään 28.-30.5.2021

Liitteenä karttakuva 2021 -messualueesta sekä yleiskuva messuilta 2019. Kuvat vapaasti käytössä.

Lisätiedot:

Tuomas Levanto, toimitusjohtaja, 040 413 4143 Ville Vuorio, tiedottaja, 0400 932 235 www.naantalinvenemessut.fi

Varsinais-Suomen ja Satakunnan matkailuorganisaatioiden yhteinen digitaalinen varausalusta valmiina julkaistavaksi14.6.2021 14:00:00 EEST | Tiedote

Syksyllä 2020 alkanut hanke on edennyt odotetusti. Yleisölle ja alueen yrittäjille hanke konkretisoituu digitaalisen varaus- ja myyntialustan käyttöönotolla. Yhteinen haaveilusta myyntiin mahdollistava digitaalinen varausalustan pilotti, Elämysgroupin Koko Travel Planner julkaistaan 14.6. Varausalusta löytyy www.finnisharchipelagoroutes.fi ja sosiaalisen median kanavat @finnisharchipelagoroutes.

Tervetuloa Smakuilemaan Naantaliin jälleen 28.6.-10.7.20214.6.2021 07:50:00 EEST | Tiedote

Smaku-ruokatapahtuma järjestetään jo kolmatta kertaa Naantalissa ja mukana on tänä vuonna seitsemän upeaa paikallista ravintolaa ja kahvilaa. Smakussa voi kierrellä omassa tahdissa maistelemassa Naantalin ravintoloiden ja kahviloiden Smaku-annoksia 5 ja 7 euron annoshintaan. Kukin mukana olevista ravintoloista ja kahviloista toteuttaa Smakua varten omaleimaisen maisteluversion vähintään yhdestä alku-, pää- tai jälkiruoka-annoksesta.

Save the date ruokatoimittajille - tervetuloa mukaan maistuvaan kesäpäivään ja Smaku-matkalle Naantaliin tiistaina 1.6.20216.5.2021 08:05:00 EEST | Kutsu

Smaku -ruokatapahtuma järjestettiin Naantalissa ensimmäisen kerran vuonna 2019. Tämän vuoden Smaku Naantali järjestetään ravintoloissa ja kahviloissa 28.6.-10.7.2021. Smaku-tapahtumassa kierrellään maistelemassa paikallisten ravintoloiden ja kahviloiden herkullisia maisteluannoksia kahden viikon ajan ja tutustua paikallisiin yrittäjävetoisiin ravintoloihin omaan tahtiin yhdessä ystävien kanssa.

Det gemensamma och länsöverskridande projektet Finnish Archipelago 2025 – hållbar tillväxt genom digitalt produkturval samordnas i samarbete av Visit Pori, Visit Rauma, Yrityssalo, Kimitoöns kommun, Pargas stad, Visit Turku och Visit Naantali, med den sist nämnda som projektadministratör. Det deltagande områdets ihopräknade turismintäkt för år 2018 var en miljard euro och den sysselsättande effekten som turismen genererar 5470 årsverken för samma år.