VENEET ESILLÄ 2017, NAANTALISSA 1.-3.9.2017

Suomen suurin käytettyjen veneiden myyntinäyttely Naantalissa Naantalin vierasvenesatamassa järjestetään syyskuun ensimmäisenä viikonloppuna Suomen suurin käytettyjen veneiden myyntinäyttely; Veneet Esillä 2017. Näytillä on sekä yksityisten että yritysten käytettyjä veneitä kaikissa kokoluokissa. Veneet Esillä -myyntinäyttely järjestetään nyt kymmenennen kerran Naantalissa.

-Näyttelyalue uudistuu tänä vuonna siten, että veneet sijoitetaan Naantalin Vierasvenesataman päälaituriin, lähelle uutta vierassataman palvelurakennusta. Ilmoittautumisia näyttelyyn on tullut tasaiseen tahtiin ja yllättävän kaukaakin. Tämä johtuu varmasti siitä, että Veneet Esillä näyttelyssä on kauppa käynyt todella hyvin aikaisempina vuosina, kertoo näyttelyn toimitusjohtaja Tuomas Levanto.

Näyttelylaiturin läheisyyteen tulee venealan yrittäjien maaosastoja, joten Veneet Esillä -tapahtuma laajenee nyt ensimmäistä kertaa myös ranta-alueille. Maaosastot sijoittuvat Vierasvenesataman palvelurakennuksen läheisyyteen.

- Syksy on venealalla vilkasta aikaa kun veneiden huollot ja talvitelakointi lähestyy. Tämän vuoksi maa-alueille on ollut kysyntää ja tästä tulee varmasti hieno veneilytapahtuma. Veneen ostaminen puolestaan kesän loppupuolella on monellakin tapaa järkevää, hintataso on silloin maltillinen ja veneen noston yhteydessä voi tarkistaa pohjan ja vetolaitteet huolellisesti, Levanto kertoo.

-Veneet Esillä -näyttelyssä on perinteisesti ollut esillä veneitä kaikista koko- ja hintaluokista. Edullisimmat veneet tulevat tälläkin kertaa olemaan alle 10 tuhannen euron paatteja ja isoimmat veneet reilusti yli 100 tuhannen jahteja. Ja mikä parasta, näyttelyveneillä voi lähteä koeajolle tapahtuman aikana, Levanto toteaa.

Naantalissa järjestetään syyskuun ensimmäisenä viikonloppuna myös K50 -festarit Kaivohuoneella ja Kirkkopuistossa, joten luvassa on vilkas Naantalin kesän päätösviikonloppu. Veneet Esillä -myyntinäyttelyyn yleisöllä on vapaa sisäänpääsy.

Veneet Esillä 2017 –myyntinäyttely Naantalin vierasvenesatamassa 1.-3.9.2017

Myyntinäyttelyn järjestää Naantalin Venemessut

Lisätiedot: Tuomas Levanto, toimitusjohtaja, 0400 385 522.  Ville Vuorio, tiedottaja, 0400 932 235

Internet: www.veneetesilla.fi

sähköposti: info@naantalinvenemessut.fi

Lux Gratiae valaisee Naantalia kattauksella musiikkia, kuvataidetta, runoa, teatteria ja liikuntaa10.10.2017 07:00Tiedote

Lux Gratiae tuo jo kuudetta kertaa Naantalin ja saariston syksyyn monipuolista kulttuuriohjelmaa jokaiseen makuun 27.-29.10.2017. Ohjelmassa on tuttuun tapaan upeita konsertteja sekä tunnettujen taiteilijoiden että nuoren nousevan muusikkopolven esittämänä, runon, kuvan ja äänen taikaa, kuitenkaan uutta ja ennen kokematonta unohtamatta. Lux Gratiae vie Sinut mm. elämysmatkalle Naantalin birgittalaishistoriaan ja kävellen tehtävälle pyhiinvaellukselle Naantalista Rymättylään. Saaristo ja saaristolaisuus korostuvat uudessa Meriteatterin esityksessä, joka tällä kertaa nähdään Rymättylän kirkossa. Miten saaristo on puolestaan läsnä Suomen juhlavuoden teemaan rakennetussa kuvataidenäyttelyssä? Näistä tapahtumista kutsumme Sinut kuulemaan lisää torstaina 12.10.2017 klo 10-11 Birgitta-saliin (Kristoffer-salin aula), Opintie 2, Naantali. Kahvituksen järjestämistä varten pyydämme ilmoittautumista sähköpostilla viimeistään 10.10. osoitteeseen sivistystoimisto@naantali.fi Ystävällisin terveisin,

Kirjahyrrän Lastenkirjallisuus festivaali marraskuussa Naantalissa21.9.2017 12:24Tiedote

Jo kolmatta, ja nyt ensimmäistä kertaa marraskuussa järjestettävä lastenkirjallisuusfestivaali Kirjahyrrä pyörii Naantalissa 9.-11.11. Festivaali tarjoaa monipuolisen kattauksen lastenkirjallisuuteen liittyviä esityksiä, työpajoja, kirjailijavierailuja, sekä paljon muuta ohjelmaa niin lapsille kuin aikuisillekin. Tapahtuman järjestää Naantalin Kirjahyrrä ry, ja sen suojelijana toimii tasavallan presidentin puoliso Jenni Haukio.

Kummituskierrokset herättävät Louhisaaren kartanon henkiin syyskuisina lauantai-iltoina12.9.2017 21:11Tiedote

Louhisaaren kartanolinnan ovet aukeavat kahtena syyskuisena lauantai-iltana uuden, fiktiivisen kummituskierroksen merkeissä. Kierroksia järjestetään lauantaina 23. ja 30.9. klo 19. Vanha kartano tarjoaa upeat puitteet jännittäville kummitustarinoille, joita riittää kartanon pitkän historian ajalta runsaasti. Kierroksen ikäraja 12 v. Opastetulla kierroksella tutustutaan kartanolinnan synkkään menneisyyteen sekä mielenkiintoisiin ihmiskohtaloihin, huumoria unohtamatta.   Louhisaaren kartanon kummituskierrokset ovat herättäneet jo ennakkoon paljon mielenkiintoa. Teemalliset kauhukierrokset ovat aina yhtä kiehtovia ja uutuuskierroksien tarkoituksena onkin osittain myös houkutella museokohteeseen kävijöitä, jotka eivät sinne välttämättä muuten lähtisi. Kierros on toteutettu yhteistyössä Kansallismuseon, Louhisaaren kartanon, Lounaisrannikon oppaiden, Naantalin Teatterin sekä Visit Naantalin kanssa. Liput ovat myynnissä Visit Naantalin verkkokaupassa (www.visitnaantali.com) tai puhelimitse 0