Vielä ehtii: Mitkä ovat parhaat kunnat yrittää? Yli 10 000 yrittäjää vastasi! Tiedotustilaisuus tänään klo 13

Mitkä ovat parhaat kunnat yrittää? Mitä mieltä yrittäjät ovat kunnastaan? Mikä toimii, mikä ei? Yli 10 000 yrittäjää vastasi Yrittäjien kuntabarometriin, joka julkistetaan tänään klo 13 alkavassa verkkotiedotustilaisuudessa. Tiedot ovat julkisia tilaisuuden päätytty kläo 13.45.

Yrittäjiltä kysyttiin mm. yrityspalveluista, koulutuksesta, infrastruktruurista, viestinnästä ja hankinnoista. He pistivät kunnan palveluita parhausjärjestykseen ja antoivat palautetta siitä, mitä kannattaisi parantaa, jotta yritykset pysyisivät kunnassa.

Tuloksista selviää myös, mitkä ovat Suomen parhaat kunnat yrittää.

Yrittäjägallupin tulokset esittelevät verkkotiedotustilaisuudessa Suomen Yrittäjien puheenjohtaja Jyrki Mäkynen ja varatoimitusjohtaja Anssi Kujala

Kuntaliitto teetti samanlaikaisesti kyselyn elinkeinopolitiikasta kuuntajohdolle. Nämä tulokset esittelee Kuntaliiton varatoimitusjohtaja Timo Reina.

Mitä osallistuminen vaatii?

Toteutamme tiedotustilaisuuden Log Me In Inc. -yrityksen GoToWebinar -järjestelmällä. Osallistumiseen tarvitset

1. tietokoneen tai älypuhelimen/tabletin (älypuhelimeen/tablettiin on ladattava Go To Webinar-app puhelimen sovelluskaupasta)

2. internet-yhteyden

3. äänentoistoa varten kuulokkeet tai kaiuttimet.

HUOM! Ohjelmisto ei toimi OS X 10.6 Snow Leopard -käyttöjärjestelmässä. OS X 10.7 ja sitä uudemmat ovat tuettuja. OS X 0.7-versiossa tulee käyttää Chrome-selainta. Myös joidenkin Firefox-selaimen versioiden kanssa on ollut ongelmia.

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu tiedotustilaisuuteen klikkaamalla tätä linkkiä. Täytä siinä avautuva lomake omilla tiedoillasi.

Saat osallistumislinkin sähköpostitse. Mukaan pääset liittymään klikkaamalla sähköpostin Join webinar -painiketta. Jos webinaarialusta ei aukea tai et kuule ääniä, sulje järjestelmä/verkkosivu ja liity mukaan uudelleen.

Kysymykset

Toimittajat voivat esittää tilaisuudessa kysymyksiä. Kysymykset kirjoitettaan ohjauspaneelissa olevalla questions-toiminnolla: kysymys kirjoitetaan questions-laatikkoon ja painetaan send, jolloin se näkyy tilaisuuden järjestäjälle. Kysymyksiin vastataan esityksen jälkeen. Kirjoitathan kysymyksen alkuun median, jota edustat.

Kysymyksiä voi esittää myös suullisesti. Ohjeet siihen annetaan tilaisuudessa.

Maakunta- ja kuntakohtaisia tuloksia julki myöhemmin viikolla 24

Yrittäjien kuntabarometrista saadaan myös maakuntatasoiset ja isosta osasta kuntia jopa kuntatasoiset julkistukset. Suomen Yrittäjien aluejärjestöt julkistavat niitä myöhemmin viikolla 24. Aluejärjestöt hoitavat itse alueensa median kutsumisen tilaisuuksiin. Tulokset jaetaan myös Suomen Yrittäjien Twitterissä.

Suomen Yrittäjät on jäsenmäärältään elinkeinoelämän suurin, 115 000 jäsenyrityksen keskusjärjestö, joka ajaa Suomen pienten ja keskisuurten yritysten asiaa. Jäsenyrityksistä 50 000 on työnantajayrittäjiä. Ne työllistävät yrittäjät mukaan lukien noin 660 000 henkilöä. Työllistämisluku perustuu vuonna 2018 yhdessä Tilastokeskuksen kanssa tehtyyn laskelmaan. Yrittäjäjärjestön toiminta rakentuu 383 paikallisyhdistyksestä, 20 aluejärjestöstä ja 58 toimialajärjestöstä. Lisätietoa: www.yrittajat.fi.

Suomen Yrittäjät ei näe työ- ja elinkeinoministeriön kaavailemaa kansallista yritysvastuulakia tehokkaana ratkaisuna ongelmaan, joka pitää sisällään ihmisoikeuksien toteutumisen tai ympäristöön kohdistuvien haittavaikutusten arvioimista liiketoiminnassa. Mikäli yritysvastuun osalta halutaan luoda velvoittavaa sääntelyä, tulee se toteuttaa EU-tasolla. Vain suomalaisia yrityksiä koskeva sääntely heikentää suomalaisten yritysten kilpailuasemaa eurooppalaisiin verrokkeihin verrattuna.

Etelä-Karjala ja Varsinais-Suomi aktiivisimpia omistajanvaihdosten edistämisessä29.6.2020 10:00:00 EESTTiedote

Etelä-Karjalassa ja Varsinais-Suomessa omistajanvaihdospalvelut toimivat maakunnista parhaiten. Lisäksi omistajanvaihdospalvelut ovat viime vuosina kehittyneet koko maassa parempaan suuntaan. Sukupolvenvaihdosten ja yrityskauppojen edistäminen on kuitenkin yhä edelleen liian projektiluontoista, mikä estää toiminnan pitkäjänteisen kehittämisen. Tiedot käyvät ilmi evaluoinnista, jonka teki Seinäjoen ammattikorkeakoulu valtakunnallisen Omistajanvaihdosfoorumin toimeksiannosta.