Viestintätieteiden dosentti, FT Anne Laajalahti vahvistamaan Brunnenin strategisen viestinnän palveluita

”Viestintä ja vuorovaikutus luovat perustan, jolle hyvinvointi ja menestys rakentuvat – tai johon ne kaatuvat. Viestintäympäristömme muuttuu nopeasti. Siksi myös viestintäosaamisen kehittämisen on oltava jatkuvaa”, Brunnenin johtava viestintäkonsultti Anne Laajalahti painottaa.
”Uskon vahvasti, että tutkittu tieto ja strateginen ajattelu luovat parhaan pohjan viestinnän ja organisaatioiden kehittämiselle käytännössä. Olen iloinen, että Brunnenissa arvostetaan nimenomaan tämänkaltaista pitkäjänteistä viestinnän ja työelämän kehittämistä”, hän lisää.
Laajalahti on suunnitellut ja johtanut sadoittain erilaisia viestinnän koulutuksia niin viestinnän asiantuntijoille, päälliköille kuin johtajille. Lisäksi hän on työskennellyt pitkään viestinnän tutkimus- ja koulutustehtävissä. Laajalahti tuo Brunneniin lisäosaamista etenkin työyhteisöviestinnän, kriisiviestinnän, johtamisviestinnän sekä vuorovaikutusosaamisen alueilta.
”Viestintää tarvitaan kaikilla organisaation tasoilla huomattavasti enemmän kuin takavuosina. Mainekriisit opettavat usein kantapään kautta sen, miten viestinnän kompetenssi- tai budjettivajeet voivat koitua yritykselle kohtalokkaiksi. Näistä kömmähdyksistä on nähty useita esimerkkejä jo pelkästään viime viikkoina”, Brunnenin toimitusjohtaja Taru Nikulainen sanoo ja jatkaa:
”Ukrainan sota on tuonut viestinnän kaiken polttopisteeseen, sillä viestinnän avulla ohjataan ihmisten toimintaa, tunteita ja ajatuksia. Johto on usein myös informaatiovaikuttamisen kohteena. Tämän monelle uuden, haitallisiin tarkoitusperiin pohjautuvan ilmiön tunnistaminen ja tilanteen ymmärtäminen vaatii viestinnältä ja johdolta korkeaa strategista osaamista. Kyse on vaikuttamisenhallinnasta, minkä hallitsemiseen tarvitaan tinkimätön taktiikka.”
Anne Laajalahti on työskennellyt lähes kaksikymmentä vuotta viestintäalalla muun muassa koulutus- ja kehittämisjohtajana Inforissa, tutkijana Jyväskylän yliopistossa ja kouluttajana kymmenissä organisaatioissa. Laajalahti on viestintätieteiden dosentti Vaasan yliopistossa ja puheenjohtaja Viestinnän ammattilaiset ProCom ry:n Tiede- ja teoriaverkostossa. Koulutukseltaan hän on filosofian tohtori. Laajalahti on julkaissut aktiivisesti viestinnän kansallisissa ja kansainvälisissä lehdissä. Lisäksi hän on toiminut Viestinnän ja vuorovaikutuksen tieteellisen yhdistyksen Prologos ry:n puheenjohtajana sekä Media- ja viestintätieteellinen seura Mevi ry:n varapuheenjohtajana.
Lisätiedot:
toimitusjohtaja Taru Nikulainen, p. 050 325 7347 tai taru.nikulainen@brunnen.fi
johtava viestintäkonsultti Anne Laajalahti, p. 050 505 8474 tai anne.laajalahti@brunnen.fi
Avainsanat
Kuvat

Tietoja julkaisijasta
Strategisiin asiakkuuksiin keskittyvä viestintätoimisto Brunnen Communications on arvioitu Suomen parhaaksi sekä imagossa että muun muassa palvelun laadussa, asiakkaan toimialan ymmärtämisessä sekä kyvyssä tehdä tuloksellista viestintää (Taloustutkimus 2021). Liikevaihtomme oli vuonna 2021 noin 883 000 euroa, missä oli kasvua 30 % edelliseen vuoteen nähden. Kuulumme kansainväliseen, yksityisomisteisten strategisten viestintätoimistojen verkostoon PR Boutiques Internationaliin, joka toimii yli 40 toimiston voimin 40 maassa viidellä eri mantereella.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Brunnen Communications Oy
Visual Components ostaa Delfoi Robotics Oy:n – Yrityskaupalla se vastaa teollisuuden globaaliin murrokseen11.10.2022 08:30:30 EEST | Tiedote
Kotimainen 3D-tuotantosimulointiin erikoistunut ohjelmistoyritys Visual Components ostaa pitkäaikaisen yhteistyökumppaninsa Delfoi Robotics Oy:n robottien etäohjelmoinnin ohjelmistoratkaisujen toiminnot. Kauppa vahvistettiin 10.10.2022. Sen myötä Visual Components varmistaa itselleen entistä paremmat resurssit globaaliin kasvuun.
Kilpailuhaku Suomen vastuullisimmaksi tuotteeksi avattu – tavoitteena kirittää yritysten kilpailukykyä ja kuluttajien kestävää elämäntapaa25.8.2022 09:02:00 EEST | Tiedote
Lokakuussa valitaan ensimmäistä kertaa Suomen vastuullisin tuote. Kilpailu tuo keskusteluun vastuullisuuden määrittelyn haasteet. Samalla se auttaa yrityksiä valmistamaan tuotteita vastuullisemmin ja helpottaa kuluttajia tekemään vastuullisia valintoja. Kuluttajatuotteet tai -palvelut arvioidaan kokonaisvaltaisen vastuullisuusarvioinnin perusteella. Arvioinnin tekee riippumaton, johtavista asiantuntijoista koostuva paneeli, jonka on kutsunut koolle vastuullisuusmuotoilutoimisto ja vastuullisuusteknologia start-up Infine.
Tartto näyttää esimerkkiä kulttuurihallinnon kestävämpään kehittämiseen: Tartu 2024 -hanke opettaa, miten kulttuuri ja taide saadaan tukemaan vihreää siirtymää20.4.2022 08:00:00 EEST | Tiedote
Festivaaleilla ei tarvita tuhansia kaatopaikalle päätyviä muovikuppeja. Luomiseen ei aina tarvita uusia materiaaleja. Konserttien järjestämiseen ei tarvitse käyttää valtavia määriä sähköä. Vuoden 2024 Euroopan kulttuuripääkaupunki Tartto järjestää verkossa lähetettävän keskustelutilaisuuden ”Kultuurikompass: How To Change The World Through Environmentally Friendly Cultural Management?", jossa esitellään, miten tämän kaiken voi toteuttaa. Viron toiseksi suurimman kaupungin Tarton tavoitteena on olla vastustamaton terveiden, aktiivisten ja onnellisten ihmisten kaupunki.
Syövän hoitopolku tehostuu digitalisoinnin ja yhteistyön avulla – Varian ja Siemens Healthineers kumppanuussopimukseen Oulun yliopistollisen sairaalan kanssa20.1.2022 08:07:27 EET | Tiedote
Varian ja Siemens Healthineers ovat solmineet kymmenen vuoden kumppanuussopimuksen Oulun yliopistollisen sairaalan (OYS) kanssa. Tavoitteena on uusien älykkäiden hoitolaitteiden avulla luoda syövän sädehoidolle kattava polku syövän toteamisesta hoitoon ja jälkitarkastukseen asti.
PRBI-barometri: vuosi 2022 keskittyy strategiseen viestintään13.1.2022 08:10:00 EET | Tiedote
Viestintätoimistoilta kysytään nyt eniten strategisen viestinnän osaamista, mediavaikuttamista sekä poikkeusviestinnän taitoja. Tulokset käyvät ilmi vuosittaisesta PRBI-barometrista, joka selvittää yli 40 maan viestintätoimistojen näkemyksen viestintäpalveluiden kysynnän muutoksista ja painopisteistä. Maantieteellisestä sijainnistaan riippumatta suurin osa (67 %) toimistoista uskoo, että niiden tarjoamia viestintäpalveluita kysytään hieman enemmän kuin vuonna 2021. Asiakkaiden viestintäbudjetit pysyvät vastaajien mukaan joko ennallaan tai nousevat hieman.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme