Viking Maltille myönnetty Platinum Medal tunnustuksena kestävyyskehitystöstä ja -toimenpiteistä

Viking Maltin CSR-työ pohjautuu vahvasti yrityksemme arvioihin ja liiketoimintastrategiaan. Se auttaa meitä tiedostamaan entistä paremmin liiketoimintamme vaikutukset ympäröivään yhteiskuntaan: talouteen, yhteiskuntaan ja ympäristöön. Se auttaa meitä myös luomaan vahvemman siteen Viking Maltin ja henkilöstömme sekä asiakkaidemme ja toimittajiemme välillä” – kertoo Annika Wilhelmson, Vice President Innovation, Quality and CSR ”Jokainen erillinen kestävään kehitykseen liittyvien toimenpiteidemme arviointi on meille äärimmäisen arvokas. Tämä nyt saavutettu korkea arvio osoittaa, että matka, jolla olemme on oikean suuntainen, arvokas ja merkityksellinen”.

Tiistaina 9.3.2021 Kasper Madsen, Viking Maltin toimitusjohtaja, osallistui EcoVadis Sustain 2021 -konferenssin paneelikeskusteluun teemalla “Visiosta Arvoihin, toimitusjohtajan tiekartta kestävään toimintaan” https://tiny.pl/r4z6f

Toiveeni on, että osallistumisemme ja panoksemme voi auttaa muita yrityksiä heidän kestävään kehitykseen liittyvällä matkallaan. Kun meiltä kysyttiin, mitä antaisimme neuvoksi, haluaisin painottaa, että jokaisen yrityksen johtoon kuuluvan tulee omaksua itselleen asenne kestävän kehityksen huomioimisesta – se on meidän tapamme toimia ja tehdä bisnestä. Uskon, että nyt saamamme korkea EcoVadis-arvio lisää uskottavuuttamme asiakkaidemme parissa ja he arvostavat työtämme tässä suhteessa. Ei pidä myöskään väheksyä henkilöstön sitoutumisen merkitystä ja sen arvoa, että he voivat tuntea ylpeyttä yrityksestämme.” – sanoo Kasper Madsen.

EcoVadis on maailman arvostetuin ja luotetuin globaalien toimitusketjujen liiketoiminnan kestävyyttä (kestävyys, älykkäät järjestelmät, yhteistyön parantamisen työkalut) arvioiva toimija. EcoVadiksen voimakkaasti teknologiaan pohjautuva arviointi koostuu kansainvälisistä arviointiammattilaisista, joita tukee helppokäyttöiset, kestävyyttä arvioivat kriteeristöt, joilla päästään porautumaan yritysten ympäristöön sekä sosiaalisiin ja eettisiin riskeihin yli 200 ostokategoriassa ja 160 maassa.

Annika Wilhelmson, VP Innovation, Quality and CSR

Kasper Madsen, CEO

Pia Valve, VP HR and Communications
Viking Malt Group

Viking Malt myy tuotteitaan maailmanlaajuisesti elintarvike- virvoitusjuoma- sekä panimoteollisuudelle. Yhtiöllä on yhteensä 6 mallastamoa viidessä maassa: Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Liettuassa sekä 2 tuotantolaitosta Puolassa. Konsernin liikevaihto on n. 250 miljoonaa euroa ja se on Skandinavian suurin mallastamo, 5. suurin Euroopassa ja 9. suurin maailmassa. Viking Malt on johtava erikoismaltaiden valmistava maailmassa. Viking Malt -konsernin omistaa Polttimo Oy (62,5 %) ja Svenska Lantmännen (37,5 %).

Finmaltin peruskivi muurattu Lahdessa – uuden mallastamon rakennustyö etenee suunnitellusti16.6.2021 09:38:26 EEST | Tiedote