Visual Components ostaa Delfoi Robotics Oy:n – Yrityskaupalla se vastaa teollisuuden globaaliin murrokseen

Kotimainen 3D-tuotantosimulointiin erikoistunut ohjelmistoyritys Visual Components ostaa pitkäaikaisen yhteistyökumppaninsa Delfoi Robotics Oy:n robottien etäohjelmoinnin ohjelmistoratkaisujen toiminnot. Kauppa vahvistettiin 10.10.2022. Sen myötä Visual Components varmistaa itselleen entistä paremmat resurssit globaaliin kasvuun.

Yrityskauppa on luonteva jatkumo pitkälle yhteistyöllemme Delfoin kanssa. Delfoin etähallintaohjelmisto on hyödyntänyt Visual Componentsin 3D-simulointityökaluja jo vuosikymmenen. On erittäin hienoa yhdistää voimat toisen kotimaisen yrityksen kanssa ja vastata yhdessä teollisuuden ja valmistajien digitaalisen siirtymän kasvaviin tarpeisiin. Nyt kun Visual Componentsin valmistamat simulointityökalut täydentyvät robotiikan etäohjelmoinnin ohjelmistoilla, voimme tarjota asiakkaille kokonaisratkaisun, joka kattaa koko tuotantojärjestelmän elinkaaren”, Mikko Urho, Visual Componentsin toimitusjohtaja kertoo.

Yrityskaupan myötä Visual Components suunnittelee investoivansa kehitykseen, myyntiin ja markkinointiin. Yrityksellä on taustalla myönteinen kasvukäyrä. Edellisellä tilikaudella Visual Componentsin liikevaihto kasvoi 45 % ja henkilöstö 25 %. Henkilöstön odotetaan kasvavan arviolta yli sataan ammattilaiseen vuoden 2022 loppuun mennessä mukaan lukien Delfoi Roboticsin 12 henkilöä, jotka siirtyvät Visual Componentsille.

Visual Componentsin tavoitteena on vahvistaa toimintaansa Yhdysvalloissa sekä APAC-alueella, erityisesti Japanissa, Etelä-Koreassa ja Kiinassa. Tällä hetkellä Visual Componentsin tärkeimmät markkinat löytyvät Euroopasta, erityisesti Saksasta ja Isosta-Britanniasta.

Visual Componentsin 3D-simuloinnin sekä Delfoin Roboticisin etäohjelmoinnin (OLP) ohjelmistoratkaisut auttavat vastaamaan teollisuuden tarpeisiin yhdellä työkalulla

Meneillään oleva teollinen murros sekä Teollisuus 5.0.:n merkityksen kasvu haastavat teollisuuden toimijat etsimään ratkaisuja osaavan työvoiman vajeeseen sekä resurssi- ja energiatehokkuuden haasteisiin. Ratkaisua haetaan automatisoimalla tuotantoa ja ottamalla käyttöön robotiikkaa, jotka täydentävät saumattomasti ihmisten tekemää työtä. Visual Componentsin 3D-simulointi auttaa teollista tuotantoa tekeviä yrityksiä suunnittelemaan, testaamaan, optimoimaan ja kehittämään tuotantolinjoja mahdollisimman tehokkaiksi.

Delfoi Roboticsin OLP-ohjelmistot antavat valmistavalle teollisuudelle mahdollisuuden ohjelmoida robotteja pysäyttämättä tehtaan tuotantoa. Yhdessä 3D-simuloinnin kanssa teknologiat muodostavat tuotantojärjestelmien digitalisoimiseen ohjelmistokokonaisratkaisun, joka vähentää huomattavasti tehtaiden seisokkiaikoja, säästää tuotannon aikaa ja parantaa robotiikkaohjelmointiprosessien tarkkuutta luoden näin samalla myös kustannussäästöjä.

Anni Ruotsalainen
Brunnen Communications
p. 050 307 78 78
anni.ruotsalainen@brunnen.fi

Visual Components

Vuonna1999 perustettu Visual Components on yksi 3D-simuloinnin edelläkävijöistä. Se on useiden johtavien yritysten luotettava teknologiakumppani, joka tarjoaa koneenrakentajille, järjestelmäintegraattoreille ja valmistavalle teollisuudelle yksinkertaisen, nopean ja kustannustehokkaan ratkaisun tuotantoprosessien suunnitteluun ja simulointiin. Visual Componentsin liikevaihto oli 10,9 miljoonaa euroa vuonna 2021. Päätoimipaikka sijaitsee Espoossa, ja lisäksi toimipisteet Saksassa ja Yhdysvalloissa.

Siirtyäkseen seuraavaan kasvuvaiheeseen ja parantaakseen tuotetarjontaansa Visual Components ostaa Delfoi Robotics Oy:n, joka on robottien etäohjelmoinnin (OLP) ohjelmistoratkaisujen edelläkävijä.

Verkonrakennus- ja infrapalveluita tarjoavasta Elverasta Suomen johtavia infrapalveluiden tuottajia – Elveran ja Voimatelin sähköliiketoiminnan kauppa vahvistettiin2.4.2024 07:30:38 EEST | Tiedote

Verkonrakennus- ja infrapalveluyritys Elvera Oy ja sähkö- ja tietoverkkoyritys Voimatel Oy ovat 28.3.2024 vahvistaneet liiketoimintakaupan Voimatelin sähköliiketoiminnasta. Voimatelin sähköliiketoiminta on siirtynyt Elveralle 1.4.2024. Yhtiöt allekirjoittivat kauppaa koskevan sopimuksen 22.11.2023, ja Kilpailu- ja kuluttajavirasto hyväksyi kaupan 23.2.2024.

Joblink Oy on ostanut Postilta Transval Myymäläpalvelut Oy:n1.9.2023 14:23:55 EEST | Tiedote

Kaupan alan henkilöstövuokraukseen keskittyvä suomalainen Joblink Oy on ostanut myymälälogistiikan palveluita tarjoavan Transval Myymäläpalvelut Oy:n koko osakekannan Posti Oy:ltä 1.9.2023. Yrityskaupan myötä Joblink nousee kaupan alan suurten ja valtakunnallisten toimijoiden joukkoon. Yhtiö työllistää noin 3500 henkilöä, ja nyt toteutunut yrityskauppa tuo konserniin 800 henkeä lisää. Osapuolet ovat sopineet, että kauppahintaa ei julkisteta. ”Yrityskauppa on osa kasvustrategiaamme: nousemme nyt kaupan alan suuriksi toimijoiksi. Se tarkoittaa entistä monipuolisempaa palvelua asiakkaillemme eli kaupan valtakunnallisille keskusliikkeille. Samalla yrityskauppa antaa henkilöstölle yhä paremmat kehityksen ja kasvun mahdollisuudet”, Joblinkin toimitusjohtaja Antti Kimpimäki toteaa. Transval Myymäläpalveluiden oston myötä Joblinkin noin 14 miljoonan euron liikevaihto nousee kuluvana vuonna 2023 reiluun 20 miljoonaan euroon. ”Keskitymme Transvalissa hakemaan kasvua varastopalveluista ja logisti

Tunteeko kulttuuri rajoja? Kultuurikompass avaa keskustelun eurooppalaisen kulttuurivaihdon mahdollisuuksista ja haasteista kulttuuripääkaupunki Tarttossa3.5.2023 10:38:22 EEST | Tiedote

Neljäs kansainvälinen Kultuurikompass-foorumi järjestetään tänä vuonna Euroopan kulttuuripääkaupunki Tartossa 18.–19. toukokuuta 2023. Foorumin Tunteeko kulttuuri rajoja? -tapahtuma kokoaa yhteen tapahtumajärjestäjät, luovat taiteilijat sekä päättäjät ympäri Eurooppaa tarkastelemaan kansainvälisen kulttuurinvaihdon eli luovien alojen ammattilaisten mahdollisuuksia ja haasteita päästä työskentelemään ulkomaille. Tapahtuman seminaarit ja työpajat pidetään Viron kansallismuseossa sekä Paino- ja paperitaidekeskus TYPA:ssa.