Vuoden kaupanteko 2022 -tunnustus Turun Osuuskaupalle

Turun kauppakamarin Kaupan ja palvelun -valiokunta on myöntänyt Turun Osuuskaupalle (TOK) Vuoden kaupanteko -tunnustuksen. Tunnustus jaettiin keskiviikkona 26.1. Kaupan aika 2022 -seminaarin yhteydessä.
TOK palkittiin luovana ja kekseliäänä toimijana Vuoden kaupanteko -tunnustuksella. (Kuva: TOK)

Tunnustus myönnettiin tänä vuonna kaupan alan toimijalle, joka on luovalla ja kekseliäällä tavalla onnistunut edistämään alan houkuttelevuutta työnantajana.

Kaupan ja palvelun -valiokunnan puheenjohtaja Katarina Katajainen kertoo valintapäätökseen vaikuttaneen sen, että koronasta huolimatta TOK on pitänyt esimerkillisesti huolta omista työntekijöistään ja tarjonnut koronan vuoksi vähäisellä käytöllä tai kokonaan suljettuna olleiden hotellien ja ravintoloiden työntekijöille töitä vähittäiskaupan puolelta.

”Monen muun alan tavoin osaavan työvoiman saatavuus kiusaa myös kaupan ja palvelun alan yrityksiä. Uudet, luovat ja innovatiiviset tavat edistää alan houkuttelevuutta ovat avainasemassa, kun kilpailu osaajista kiristyy”, sanoo Katajainen.

”Hyvä työnantajamielikuva on yksi tekijä, johon yritysten on kiinnitettävä huomioita.

TOK luo sekä hyvää työnantajamielikuvaa että toimii vastuullisena työnantajana.”

”Meille päätös tarjota muiden toimialojemme työntekijöille mahdollisuutta työskennellä marketkaupan apuna lähti arvopohjastamme, jota ohjaa vastuullisuus myös työntekijöitämme kohtaan”, kertoo Turun Osuuskaupan toimitusjohtaja Antti Heikkinen.

”Monitoimialayrityksenä meillä on mahdollisuus toimia joustavasti ja olen todella kiitollinen siitä, miten henkilökuntamme on pandemian aikana tehnyt vahvaa yhteistyötä yli tiimi- ja toimialarajojen”.

Turun kauppakamarin Kaupan ja palvelun -valiokunta jakoi tunnustuksen tänä vuonna toista kertaa. Tunnustus jaettiin edellisen kerran vuonna 2019. Tuolloin tunnustus myönnettiin Kauppakeskus Skanssille erityisesti esimerkillisestä ympäristövastuullisuudesta.

Lisätiedot:

Toimitusjohtaja, Antti Heikkinen, puh. 010 764 4003, antti.heikkinen@sok.fi
Kaupan ja palvelun valiokunnan puheenjohtaja Katarina Katajainen, puh. 040 480 2682, katarina.katajainen@nclean.fi

Turun kauppakamari on Varsinais-Suomen alueella elinkeinoelämän edunvalvojana, kouluttajana ja asiantuntijana toimiva organisaatio. Jäsenistöön kuuluu noin 1800 varsinaissuomalaista yritystä ja elinkeinoelämän vaikuttajaa.