Vuoden turvallisuusjohtaja on K-ryhmän Petri Käyhkö

Turvallisuusalan ansioituneelle sekä alan osaamista edistävälle johtajalle jaettavan palkinnon sai tänä vuonna Petri Käyhkö, Head of Corporate Security, K-ryhmästä. Aalto University Professional Development (Aalto PRO) ja Finnsecurity ry. jakoivat palkinnon nyt kolmatta kertaa.

Petri Käyhkö, kuva: Nikita Käyhkö

Petri Käyhköllä on kattava kokemus turvallisuusalalta eri organisaatioista. K-ryhmän palveluksessa hän on työskennellyt pitkään ja turvallisuusjohtajana vuodesta 2016.

Palkintoraati oli vaikuttunut hänen näkemyksestään turvallisuuden edistämisestä palvelutehtävänä ja organisaation luottamuksen rakentajana. Tämä näkyy ansiokkaasti hänen tavassaan toimia sekä omassa roolissaan että yhteistyössä turvallisuustiiminsä kanssa liiketoiminnan mahdollistajana. Käyhkö on myös toiminut aktiivisesti sekä myönteisellä ja rakentavalla tavalla turvallisuusalan verkostoissa ja on tällä hetkellä ASIS Finland ry:n puheenjohtaja.

”Turvallisuutta tehdään yhdessä ja kaikkien panos on tärkeä. Arvostan ihmisten kanssa yhdessä tekemistä, kohti yhteisiä tavoitteita. Näen työni ratkaisujen hakemisena, asiantuntijuuden kautta asioita eteenpäin vieden”, kertoo Petri Käyhkö.

Valintakriteereissä painotetaan toimimista vaativassa johtamistehtävässä sekä turvallisuuden hahmottamista laaja-alaisesti ja strategisesti. Lisäksi edellytetään, että valittava henkilö on osoittanut aktiivisuutta turvallisuustoiminnassa ja sen strategisessa vahvistumisessa omassa organisaatiossa ja/tai alalla, ja että hän on panostanut turvallisuusalan osaamisen kehittymiseen Suomessa.

Palkintoraatiin kuuluivat Aalto PRO:n ohjelmajohtaja Anna-Maija Ahonen, Finnsecurity ry:n toiminnanjohtaja Joona Vuorenpää ja puheenjohtaja Arto Kangas sekä Elinkeinoelämän keskusliiton johtava asiantuntija Mika Susi.

Anna-Maija Ahonen
ohjelmajohtaja, Aalto PRO
anna-maija.ahonen@aaltoee.fi

Petri Käyhkö

Head of Corporate Security, K Group
petri.kayhko@kesko.fi

Turvallisuusjohdon koulutusohjelma

Aalto PRO:n Turvallisuusjohdon koulutusohjelma on alalla jo käsite ja korkealle arvostettu. Sen on käynyt jo yli 400 suomalaista turvallisuusammattilaista, jotka arvostavat myös koulutuksessa syntyvää, koko työuran kestävää turvallisuusosaajien verkostoa. Ohjelman valttina on sen kokonaisvaltainen ote turvallisuuden ja johtamisen kehittämisen näkökulmiin.

Petri Käyhkö, kuva: Nikita Käyhkö

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Espanjassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Liettuassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Tansaniassa, Venäjällä, Vietnamissa, Virossa ja Yhdysvalloissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Seminaari: Ansaitse peleillä tuloksellisesti ja eettisesti – pelialan gurut saapuvat Helsinkiin6.9.2018 10:29Tiedote

Aalto University Developing Entrepreneurshipin (Aalto ENT) ja International Game Developers Association (IGDA) Finlandin järjestämä seminaari tuo Suomeen useita pelialan guruja kertomaan pelialan ansaintalogiikasta. Seminaarissa pelialan legendat John Romero, Maarten Noyons, Michail Katkoff ja Oscar Clark jakavat kokemuksiaan pelien tuloksellisista ja eettisistä ansaintamalleista.

Johtajia 14 eri maasta tapaa Aalto Executive Summitissa Otaniemessä23.8.2018 14:24Tiedote

Aalto Executive Summit on koonnut tällä viikolla johtajia 14 eri maasta Aalto-yliopiston Otaniemen kampukselle. Aalto EE järjestää tapahtuman nyt jo 11. kertaa. Tämän vuoden aihe on ajankohtainen; digitaalisen ajan visionäärinen johtajuus. Digitaalinen muutos vaikuttaaa työn tekemiseen, sekä siihen, miten liiketoimintaa johdetaan. Myös organisaatioiden rakenteet ovat muutoksen alla samoin kuin resurssien allokointi ja työvoiman rooli yleensä. Näiden aiheiden lisäksi, summitissa käsitellään strategiaa, tuloksellisuutta sekä johtamista, jotka kaikki ovat olennaisia tekijöitä yrityksen tulevaisuuden menestykselle.

Aalto Executive MBA lanseerataan Kiinassa8.6.2018 10:52Tiedote

Aalto Executive MBA, Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) lippulaivaohjelma, lanseerataan Kiinassa vielä tämän vuoden aikana. Ohjelma aloitetaan Shanghaissa ja suunnitelmissa on toteuttaa ohjelma myös muissa Kiinan kaupungeissa lähitulevaisuudessa. Aalto EE:lle tämä on luonnollinen jatko läsnäolon vahvistamisessa Aasian markkinalla. Sen ensimmäinen Aasian EMBA-ohjelma järjestettiin vuonna 1995 Etelä-Koreassa ja Singaporen tytäryhtiöstä on johdettu Aasian toimintoja jo vuodesta 2000.