Vuoden Välittäjäksi Reija Kaskimäki Ähtäristä

Suomen Kiinteistönvälittäjäliitto SKVL ry valitsi 70-vuotisjuhlien iltajuhlassa 18.11.2016 Vuoden Kiinteistönvälittäjäksi ähtäriläisen Reija Kaskimäen.

Kaskimäki aloitti kiinteistönvälitysalan yrittäjänä vuonna 1997. Ennen tuota hän ei ollut päivääkään toiminut alalla, vaan rohkeana etelä-pohjalaisena valmistautui itsenäisesti syksyn 1996 LKV-kokeeseen läpäisten sen. Sinnikkyyttä on tarvittu myöhemminkin, kun toiminta on epävarmuudessa elävällä toimialalla vuosien aikana vaihdellut yksinyrittämisestä useamman toimiston vetämiseen. Sinnikkyys on myös palkittu, kun Kaskimäen luotsaamalla Asuntokamari LKV Oy:llä on nykyisin kolmen A:n luottoluokitus.

Kaskimäki on jatkuvasti huolehtinut osaamisensa ylläpitämisestä suorittamalla alan tutkintoja ja käynyt vuosittain ajankohtaiskoulutuksissa. Hänellä on ollut julkisen kaupanvahvistajan oikeudet vuodesta 1998, hän on suorittanut ylemmän kiinteistönvälittäjän diplomin (YKV) vuonna 2001.  Vuodesta 2008 lukien Asuntokamari LKV Oy on ollut SKVL:n Laatuyritys.

Tämän etelä-pohjalaisen kiinteistönvälittäjäyrittäjän aktiivisuus näkyy erilaisissa luottamustehtävissä. Hän on toiminut SKVL:n alueyhdistyksenä toimivan Pohjanmaan Kiinteistönvälittäjät ry:n hallituksen jäsenenä vuodesta 2000, rahastonhoitajana vuosina 2001-2011 ja varapuheenjohtajana vuosina 2013-2014. Lisäksi hän on 2010-luvulla ollut Pohjanmaan edustajana SKVL:n laatuvaliokunnassa ja alueneuvostossa. Kiinteistönvälitysalan lisäksi Kaskimäen sydäntä lähellä on yrittäjätoiminta. Hän on toiminut Ähtärin Yrittäjät ry hallituksen jäsenenä vuodesta 1998, josta puheenjohtajana 2000-2005, varapuheenjohtajana 2006-2010 ja taas puheenjohtajana vuodesta 2011. Lisäksi hän on ollut Etelä-Pohjanmaan Yrittäjäjien hallituksen jäsen vuosina 2007-2010 ja varajäsenenä vuodesta 2012. Kaskimäellä on luottamustehtäviä myös Ähtärin kaupungilla ja seurakunnassa.

Kaskimäki on tunnettu toiminnastaan kiinteistönvälitysalan puolesta. Hän pyrkiikin kaikilla toimillaan parantamaan kiinteistönvälityksen arvostusta. Pienellä paikkakunnalla kiinteistönvälitys henkilöityy voimakkaasti ja omasta maineesta on pidettävä erityistä huolta. Hän suhtautuu kollegoihinsa lojaalisti ja osallistuu poikkeuksetta alueensa kiinteistönvälittäjien tapaamisiin. Hän tekee tiivistä yhteistyötä niin Ähtärin kaupungin kuin seurakunnankin kanssa toimien näiden sopimusvälittäjänä. Hän tekee hyvää yhteistyötä lehdistön kanssa, myös sosiaalinen media on tämän kiinteistönvälittäjän hallussa.

Kaskimäkeä arvostetaan hänen aktiivisuudestaan ja sitoutumisestaan alan kehittämiseen. Hänen intohimona on olla mukana kehittämässä sähköisiä palveluita, joilla voidaan tehostaa ajankäyttöä. Toiveena on, että kiinteistönvälitysohjelmaan saadaan integroitua niin hyvät sähköiset lomakkeet, ettei tietoja tarvitse enää syöttää kahteen kertaan vaan asiakkaan luona voidaan täyttää ja allekirjoittaa sopimukset sähköisesti.

Vastapainoa kiinteistönvälittäjän arkeen tuovat lapsenlapset, ulkoliikunta, matkustelu, kodin remonttiprojektit ja huonekalujen entisöinti.

SKVL on valinnut Vuoden Välittäjän vuodesta 1987 lähtien. Valintakriteereinä on mm. vähintään viiden vuoden kokemus kiinteistönvälitysalalta, alueellista tai valtakunnallista aktiivista toimintaa kiinteistönvälitysalalla, hyvän välitystavan ja lain mukainen toiminta. Vuoden välittäjän tulee toimia myös alan arvostusta kunnioittavalla tavalla, ja suhtautumisen kollegoihin tulee olla lojaalia.

Lisätietoja:
Reija Kaskimäki, Asuntokamari LKV Oy, p. 040 555 9182
Tero Tahkola, SKVL:n hallituksen puheenjohtaja, p. 0400 695 815
Tiina Aho, SKVL:n toimitusjohtaja, p. (09) 5308 5010

SKVL on maan suurin ja paikallisin alan yrittäjien ja välittäjien verkosto. SKVL auttaa jäseniään menestymään tarjoamalla monipuolisen asiantuntijatuen, koulutuksen ja parhaat sähköiset työvälineet asiakkaiden palveluun.

Annankatu 24

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry (SKVL) on toiminut kiinteistönvälitysalan yrittäjien palvelu- ja edunvalvontajärjestönä jo vuodesta 1946.

SKVL:n jäsenyys takaa kiinteistönvälittäjille ajantasaisen tiedon ja työvälineet sekä asiakkaille ammattitaitoisen ja turvallisen palvelun. SKVL toimii yhdyssiteenä verkostossa, joka koostuu lähes 400 paikallisesta kiinteistönvälitystoimistosta ympäri Suomen.

KUTSU MEDIALLE: Suomen Kiinteistönvälittäjien asuntomarkkinaennuste huhti-kesäkuulle 20188.3.2018 07:00Kutsu

Hyvä median edustaja, tervetuloa Suomen Kiinteistönvälittäjien (SKVL) aamiaistilaisuuteen kuulemaan erittäin mielenkiintoista uutta tietoa siitä, minkä ikäisiä asuntoja nyt etsitään! Tilaisuudessa esitellään uusin yli 1300 jäsenvälittäjämme antama todistetusti erittäin tarkka asuntomarkkinaennuste sekä kyselytutkimuksemme tulos siitä, minkä ikäisistä asunnoista nyt ollaan kiinnostuneita. Tulokset esittelee Suomen Kiinteistönvälittäjien toimitusjohtaja Jussi Mannerberg. Aika: maanantaina 12.3.2018 klo 9.30-11.00 Aamiainen on tarjolla klo 9.30 alkaen ja esitys alkaa klo 10.00. Paikka: AnnaK, Ulappa-sali, Annankatu 24, 5. krs, 00100 Helsinki Aamiaistarjoilun vuoksi vapaaehtoinen ilmoittautuminen osoitteeseen: liitto@skvl.fi.

Suomen kiinteistönvälittäjät ry:n asuntomarkkinaennuste: Joulunaikaan ostajan markkinat11.12.2017 07:00Tiedote

Perinteisesti asuntokaupan kappalemäärät laskevat eniten joulunaikaan. Tähän vaikuttavat arkipäivien pienempi määrä ja päivänvalon puutteen tuomat haasteet asuntojen esittelyissä. Kysynnän hiljainen hetki myös laskee jonkin verran toteutuneita hintoja. ”Ostajan kannattaa olla liikkeellä vuodenvaihteessa, sillä tarjontaa on ja vuosi on hyvä aloittaa mukavilla asioilla”, toteaa Suomen Kiinteistönvälittäjien toimitusjohtaja Jussi Mannerberg.

Vuoden kiinteistönvälittäjä on Mikko Savolainen Jyväskylästä, Vuoden yritys Kiinteistönvälitys Alanko Salosta ja vuoden markkinoija Kiinteistönvälitys Gitta Mielonen Kuopiosta20.11.2017 09:20Tiedote

Suomen Kiinteistönvälittäjien (SKVL) liittokokous päättyi perjantaina vuoden parhaiden palkitsemistilaisuuteen Helsingissä. Vuoden kiinteistönvälittäjä on Mikko Savolainen Jyväskylästä, Vuoden yritys Kiinteistönvälitys Alanko Salosta ja vuoden markkinoija Kiinteistönvälitys Gitta Mielonen Kuopiosta.