Wasaline Oy

Wasaline palkittiin kestävän kehityksen toimistaan ruotsalaisvarustamojen kattojärjestössä

Wasalinen tekemä työ Merenkurkun liikenteen ja ympäristöystävällisen merenkulun hyväksi palkittiin kunniamaininnalla 27.4. Tukholmassa järjestetyssä Svensk Sjöfartin vuosikokousseminaarissa.

Kuvassa: Wallenius Solin hallituksen puheenjohtaja Anders Boman, vuosikokouksen moderaattori Mark Leven-good ja Wasalinen Ruotsin-toimintojen operatiivinen johtaja Fredrik Moliis.

Jury perusteli valintaansa seuraavasti (vapaa suomennos):

”Palkitsemme Wasalinen kunniamaininnalla Merenkurkun liikenteen kehittämisestä. Varustamo on tehnyt merkittäviä panostuksia kestävään kehitykseen ja osoittanut olevansa sitoutunut ympäristö- ja ilmastotoimiin. Wasaline on onnistunut kasvattamaan matkustajamääriään ja liikevaihtoa samalla, kun reitin ympäristövaikutukset ovat pienentyneet uuden Aurora Botnian ansiosta.”

Vuonna 2022 Wasalinen liikevaihto kasvoi 78,6 % edellisvuoteen verrattuna huolimatta matkustusrajoituksista, jotka olivat voimassa vuoden ensimmäisen neljänneksen ajan. Matkustajamäärä kasvoi 149 ja kuljetettujen rahtiyksikköjen määrä 4,4 prosenttia. Vuoden aikana varustamo sai pienennettyä yksittäisen matkan keskimääräistä energiankulutusta 21 ja hiilidioksidipäästöjään 19,6 prosenttia.

Svensk Sjöfart (Swedish Shipowners’ Association) on ruotsalaisten varustamojen edunvalvontajärjestö, johon kuuluu n. 60 varustamoa. Järjestön toimenkuvaan kuuluu mm. merenkulualan turvallisuuden ja ympäristöystävällisyyden edistäminen sekä jäsentensä kilpailukyvyn kehittäminen. Vuoden varustamo -palkinnon sai rahtivarustamo Wallenius Sol.

Peter Ståhlberg
Managing Director, Wasaline
peter.stahlberg@wasaline.com

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

Wasaline on maailman pohjoisin varustamo, joka kuljettaa päivittäin matkustajia ja rahtia Vaasan ja Uumajan välillä. Wasalinen uusi Aurora Botnia on maailman ympäristöystävällisin matkustaja-autolautta. Laivalle on myönnetty Avainlippu merkkinä korkeasta kotimaisuusasteesta. Lisätietoja: www.wasaline.com.

Muut kielet

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Wasaline Oy

AURORA BOTNIA TÄYTTÄÄ VUODEN26.8.2022 10:21:59 EEST | Tiedote

Sunnuntaina 28.8.2022 tulee kuluneeksi vuosi Wasalinen matkustaja-autolautta Aurora Botnian neitsyt-matkasta. Vuosi oli täysin poikkeuksellinen pandemiasta ja matkustusrajoituksista johtuen, mutta Aurora Botnia on siitä huolimatta ylittänyt kaikki odotukset. Uusi laiva saatiin Vaasan ja Uumajan väliseen liiken-teeseen juuri oikealla hetkellä ja on edelleen yksi maailman energiatehokkaimmista matkustaja-aluksista. Aurora Botnian ansiosta Wasaline on rikkonut ennätyksiä sekä matkustajien että rahdin määrässä kuu-kausi toisensa jälkeen. Merenkurkun laivayhteyden tulevaisuudennäkymät ovatkin nyt valoisammat kuin koskaan.