Xiaomi tuo yhteistyössä Mastercardin kanssa Mi Smart Band 6 NFC -aktiivisuusrannekkeen myyntiin Suomeen

Johtavat teknologiayhtiöt Xiaomi ja Mastercard laajentavat kumppanuuttaan ja esittelevät uuden version Xiaomin suositusta Mi Smart Band 6 NFC -aktiivisuusrannekkeesta, jossa on NFC-lähimaksuominaisuus. Maksutoiminto on vain Mastercardin kortinhaltijoiden käytettävissä. Aluksi palvelu on tarjolla Curve-palvelun asiakkaille.

“Puettavilla laitteilla on helppoa ja kätevää maksaa, ja jokainen maksutapahtuma on turvallinen Mastercardin digitaalisen alustan tokenisaation ja korttitietojen salauksen ansiosta", sanoo Erik Gutwasser, Mastercardin Pohjoismaiden ja Baltian alueen johtaja.

Mi Smart Band 6 NFC: lähimaksu on arkinen tapa maksaa

Uusi Mi Smart Band 6 NFC on osa Xiaomin suosittua puettavien lähimaksulaitteiden mallistoa. Rannekkeessa on NFC-yhteys, joka mahdollistaa nopean, turvallisen ja helpon maksamisen. Tutkimusyhtiö Canalysin mukaan Xiaomi on maailman suosituin puettavien laitteiden valmistaja.

Kuinka otat lähimaksut käyttöön Mastercardilla ja Mi Smart Band 6 NFC -rannekkeella

• Asenna Xiaomi Wear -sovellus (Android) tai Xiaomi Wear Lite (iOS) -sovellus, kirjaudu Mi Account -tilillä (tai luo uusi) ja valitse alueeksi Suomi.
  • Laitteet "Devices" välilehdellä, valitse "Mi Smart Band 6 fitness bracelet" ja aktivoi se.
  • Aseta PIN-koodi.
  • Etene "Xiaomi Pay" välilehdelle, syötä Mastercard-korttisi tiedot ja vahvista maksutapa puhelimeesi saapuvalla tekstiviestillä.

Kuinka maksat Mi Smart Band 6 NFC -laitteella lähimaksuja

• Aktivoi ranneke napauttamalla näyttöä
  • Siirry korttiosioon pyyhkäisemällä kotinäyttöä vasempaan
  • Näpäytä nuolta aktivoidaksesi maksukortin. Syötä PIN-koodi tarvittaessa
  • Maksaaksesi vie ranneke maksupäätteen lähelle.
  • Aktivoinnin jälkeen kortti on valmis maksuun 60 sekuntia tai maksun tekemiseen saakka.

Mi Smart Band 6 NFC -laitteessa on 1,56 tuuman kokoinen AMOLED-kosketusnäyttö, jonka resoluutio on 326 ppi:tä. Laitteessa on 30 erilaista harjoitusmenetelmää, ja se osaa tunnistaa kuusi yleistä kuntoilumuotoa. Edeltäjänsä tapaan laitteessa on useita terveystoimintoja, kuten veren happisaturaation SpO2-mittaus hengityksen seurantaan, kehittynyt unen seuranta, stressitason seurannan ja hengitysharjoituksia fyysisen terveyden ja mielenterveyden hallintaan.

Näyttö

• 1,56 tuuman AMOLED-kosketusnäyttö
  • 326 ppi:n resoluutio
  • Yli 60 valmista näyttökuvaa yksilöllisen näytön valintaan

Harjoitusmenetelmät

• 30 harjoittelumenetelmää
  • Kuuden suosituimman harjoittelumenetelmän automaattinen tunnistus

Terveystoiminnot

• Veren happisaturaation (SpO2-mittaus)
  • 24/7 älykäs pulssin seuranta
  • Naisten kuukautiskierron ja ovulaation vaiheiden seuranta
  • Parannettu unen seurantateknologia ja automaattinen päiväunien hengityksen tarkkailu

Muut ominaisuudet

• NFC-yhteys
  • Jopa 12 päivän akunkesto kertalatauksella
  • Magneettinen lataus
  • Rajoitetusti vesitiivis (5 ATM) (voi käyttää uidessa ja suihkussa)
  • Pehmeät rannekkeet, kuusi eri väriä.

Linkki tuotekuviin.

Lähde: Canalys Wearable Band Analysis (supplies), Q2 2021.

Bleam nimettiin Suomen lupaavimmaksi start-up-yritykseksi Mastercard Lighthouse FINITIV-ohjelmassa3.12.2021 10:58:32 EET | Tiedote

Viisitoista yritystä Pohjoismaista ja Baltian alueelta osallistui Mastercardin Lighthouse FINITIV-ohjelman syksyn 2021 kierrokseen. Ohjelman voittaja, joka valittiin tiimin vahvuuden, tuoteinnovaatioiden, toteutettavuuden ja kumppanuuspotentiaalin perusteella, julkistettiin Mastercard Lighthouse Fintech for Future -tapahtumassa Slush-tapahtumassa 2. joulukuuta. Lighthouse FINITIV on avoin innovaatio-ohjelma, joka auttaa start-up-yrityksiä kumppanoitumaan Mastercardin, OP Ryhmän, Swedbankin, SEB:n, Danske Bankin ja DNB:n kanssa. Hienostunutta ratkaisua saumattomaan maksamiseen tarjoava Bleam valittiin ohjelman Suomen lupaavimmaksi start-upiksi yrityssarjassa. Syksyn ohjelmaan osallistui 15 start-upia. Kokonaisvoittaja oli Tallinnassa toimiva Single.Earth, ja Ruotsin lupaavin start-up oli EASI-b2b-maksualusta. "Sukupolvemme kuluttajilla on saumaton pääsy lähes kaikkiin palveluihin. Tarvitsemme innovatiivisia ratkaisuntarjoajia, jotka pystyvät vastaamaan kuluttajien mukavuudenhaluun. Olem

Mastercard Lighthouse - Investure voitti sosiaalisen vaikuttamisen Lighthouse MASSIV-ohjelman, Othalo voitti Impact potential -palkinnon3.12.2021 10:20:40 EET | Tiedote

Mastercardin Lighthouse MASSIV -kumppanuusohjelman syksyn 2021 ohjelman on voittanut ruotsalainen Investure. Muut finalistit olivat imagiLabs ja Skrym. Norjalainen Othalo voitti Impact potential -palkinnon. Ohjelman voittaja julkistettiin Lighthouse FinTech For Future -tapahtumassa Helsingin Slush-tapahtumassa. Finalistit esittivät pitchinsä tilaisuudessa yleisölle. Lighthouse MASSIV 2021 -kumppanuusohjelmassa viisi yritystä sai syksyn ohjelmassa kolmen kuukauden työpajasarjan aikana räätälöityä tukea Swedbankin, Danske Bankin, UNDP:n, Nordic Impact Fundsin ja Synchin neuvonantajilta. Ohjelman neuvonantajien mukaan ruotsalainen sosiaalisen vaikuttamisen markkinapaikka Investure, joka pyrkii kuromaan umpeen kehittyvien markkinoiden liiallista rahoitusvajetta, osoitti suurta kumppanuuspotentiaalia ja edistyi ohjelmassa valtavasti. Investuren lohkoketjupohjainen ratkaisu poistaa investointien esteitä digitalisoimalla yksityisten markkinoiden transaktiot ja omaisuudenhoidon sekä luomalla l