Wolfcom

Yli 650 suomalaista haki muotiviikkojen malliksi

Jaa

Kaikille suomalaisille muotia tarjoava Sokos-tavarataloketju haki kevään muotiviikoilleen malleiksi tavallisia muodista ja esiintymisestä kiinnostuneita kuluttajia. Hakijoita huippumalli Saimi Hoyerin vetämään mallivalmennukseen ilmoittautui yli 650, joista kahdeksan nähdään viikonloppuna Oulun Sokos-tavaratalon estradilla. Hakijoiden suuri määrä ja laaja, 9-73 -vuoden ikäjakauma ilahdutti muotiviikkojen järjestäjät.

Pitkän malliuran tehnyt Saimi Hoyer opettaa Soile Tuorinsuolle (68) kameran edessä elehtimistä ja liikkumista, katseen intensiteettiä ja kuviin luontevasti asettumista. Kuva: Julius Konttinen
Pitkän malliuran tehnyt Saimi Hoyer opettaa Soile Tuorinsuolle (68) kameran edessä elehtimistä ja liikkumista, katseen intensiteettiä ja kuviin luontevasti asettumista. Kuva: Julius Konttinen

Esiintymiskokemus, nuoruuden haave mallin töistä ja hauska elämys olivat muutamia syitä, miksi yli 650 eri ikäluokkia edustavaa suomalaista lähetti hakemuksensa Sokoksen muotiviikkojen malliksi. Mallivalmennukseen ja -kuvauksiin sekä muotinäytökseen valittujen joukossa on miehiä ja naisia kuudelta eri ikäkymmeneltä nuorimman ollessa 19 ja vanhimman 68-vuotias. Osalla mukaan valituista on jonkin verran kokemusta esimerkiksi yksittäisistä mainoskuvauksista, mutta valtaosa haluaa kokea aidot muotikuvaukset ja catwalkilla esiintymisen ensimmäistä kertaa elämässään.

68-vuotias Soile Tuorinsuo on elämänvuosissa malleista kokenein ja esiintymiskokemusta hän on kartuttanut opettajan työssä.

”Lähetin hakemuksen hetken mielijohteesta, sillä pitää olla rohkea ja aikuisenakin kokeilla hauskoja juttuja elämässä. Halusin nimenomaan Saimi Hoyerin valmennukseen ja sainkin häneltä hyviä vinkkejä myös arkipäivään. Osana muotinäytökseen valmistautumista Saimi on esimerkiksi kehottanut minua käyttämään korkokenkiä kotona arkiaskareitakin tehdessä”, kertoo normaalisti tennareissa viihtyvä Soile Tuorinsuo ja jatkaa: ”Oli myös hienoa huomata, että oikeanlaisella opastuksella ja avoimella suhtautumisella kaikki ihmiset on mahdollista saada näyttämään ja tuntemaan itsensä itsevarmoilta malleilta.”

Sokos tarjoaa mukaan valituille malleille huippuammattilaisten tuen muotiviikoille valmistautumiseen. Pitkän malliuran tehnyt Saimi Hoyer opettaa kameran edessä elehtimistä ja liikkumista, katseen intensiteettiä ja kuviin luontevasti asettumista. Mallien valmennus huipentuu lauantaina muotinäytökseen Oulussa. Muotinäytöksen tyylistä vastaavat kauneuden ammattilaiset meikkitaiteilija Mariela Sarkima ja stylisti Sofia Oksanen. Näytös striimataan myös muihin Sokos-tavarataloihin osana Sokoksen muotiviikkojen ohjelmaa.

”Ilahduimme hakemusten määrästä ja hakijoiden moninaisuudesta. On hienoa, että hakijoiden joukossa näyttäytyi laajasti rohkeiden ja esiintymishaluisten suomalaisten kirjo. Valittujen mallien hakemuksissa nousivat esiin halu uusiin kokemuksiin sekä myös kiinnostus muotiin ja oman persoonallisen tyylin löytämiseen ja ilmaisemiseen. On ilo tarjota näille rohkeille malleille kokemus muotimaailman ammattilaisten kanssa työskentelystä sekä catwalkilla esiintymisestä. Uskon, että malliemme saamasta esiintymisvalmennuksesta on paljon hyötyä itse kunkin työssä ja vapaa-ajalla”, sanoo myyntijohtaja Hans Backström Sokokselta.

Ympäri Suomea asiakkaitaan 19 tavaratalossa ja verkkokaupassa palvelevalle Sokokselle muoti on iloinen asia. Tavaratalo tarjoaa muotia kaiken ikäisille ja näköisille ihmisille.

”On luontevaa, että Sokoksen muotiviikon tähtinä toimivat tavalliset suomalaiset ihmiset. Heitä me autamme tavarataloissamme muutenkin löytämään oman, persoonallisen tyylinsä. Omasta ulkonäöstään huolehtiminen on itsensä kunnioittamista ja oman kehon arvostamista”, jatkaa Backström ja lisää, että Sokos aikoo vakiinnuttaa mallihaun osaksi jokavuotisia muotiviikkojaan.

Sokos
Sokos on muodin ja kauneuden tavarataloketju, joka auttaa asiakasta löytämään oman tyylinsä. Sokos-ketjuun kuuluu verkkokauppa sekä 19 monipuolista tavarataloa, jotka sijaitsevat maamme suurimpien kaupunkien ydinkeskustoissa. Ensimmäinen Sokos-tavaratalo avattiin Helsingissä olympiavuonna 1952. Kotimainen asiakasomistajien omistama Sokos on osa S-ryhmää. www.sokos.fi

Saimi Hoyer opettaa catwalk-kävelyä

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Hans Backström, myyntijohtaja SOK Vähittäiskauppa
+358 40 5544736, hans.backstrom@sok.fi

Samuel Sorainen, viestintätoimisto Wolfcom Oy
+358 400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Kuvat

Pitkän malliuran tehnyt Saimi Hoyer opettaa Soile Tuorinsuolle (68) kameran edessä elehtimistä ja liikkumista, katseen intensiteettiä ja kuviin luontevasti asettumista. Kuva: Julius Konttinen
Pitkän malliuran tehnyt Saimi Hoyer opettaa Soile Tuorinsuolle (68) kameran edessä elehtimistä ja liikkumista, katseen intensiteettiä ja kuviin luontevasti asettumista. Kuva: Julius Konttinen
Lataa
"Osana muotinäytökseen valmistautumista Saimi on esimerkiksi kehottanut minua käyttämään korkokenkiä kotona arkiaskareitakin tehdessä”, kertoo Soile Tuorinsuo. Kuva: Julius Konttinen
"Osana muotinäytökseen valmistautumista Saimi on esimerkiksi kehottanut minua käyttämään korkokenkiä kotona arkiaskareitakin tehdessä”, kertoo Soile Tuorinsuo. Kuva: Julius Konttinen
Lataa
"Omasta ulkonäöstään huolehtiminen on itsensä kunnioittamista ja oman kehon arvostamista" , muistuttaa Sokoksen Hans Backström. Kuva: Julius Konttinen
"Omasta ulkonäöstään huolehtiminen on itsensä kunnioittamista ja oman kehon arvostamista" , muistuttaa Sokoksen Hans Backström. Kuva: Julius Konttinen
Lataa
Muotinäytöksen tyylistä vastaavat kauneuden ammattilaiset meikkitaiteilija Mariela Sarkima ja stylisti Sofia Oksanen. Kuva: Julius Konttinen
Muotinäytöksen tyylistä vastaavat kauneuden ammattilaiset meikkitaiteilija Mariela Sarkima ja stylisti Sofia Oksanen. Kuva: Julius Konttinen
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Wolfcom
Wolfcom
Tehtaankatu 40 B
00150 Helsinki

+358400579653http://www.wolfcom.fi/

Viestintätoimisto Wolfcom Boutique PR- and Communications, Helsinki, Finland

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Wolfcom

Eestlased loobuvad heliplaatidest voogedastuse kasuks29.3.2019 13:58:00 EETTiedote

Kolme suurima plaadifirma andmetel siirdub muusikatarbimine ka Eestis digitaalsetesse voogedastuskanalitesse ning see sunnib muusikuid avaldama pikkade plaatide asemel pigem singleid. Füüsiliste salvestiste ehk heliplaatide müük langeb jätkuvalt ja vähenes eelmisel aastal üle-eelmisega võrreldes 40% võrra. Digitaalsete streaming-teenuste kaudu tarbitud muusika maht kasvas 2018. aastal lausa 43%. See viitab selgele muutusele Eesti tarbijate muusikakuulamisharjumustes. Uutmoodi muusikatarbimine, mis toimub voogedastusteenuste kaudu, sunnib artiste keskenduma plaatide asemel senisest enam singlite avaldamisele.

UMA coworking-tilan ihmiskokeessa tutkittiin työympäristön merkitystä hyvinvointiin19.3.2019 11:55:46 EETTiedote

Parhaista osaajista käydään kovaa kilpailua, ja siksi yhä useampi työnantaja haluaa tarjota työntekijöilleen joustavan ja innostavan työympäristön. Technopolis vastaa kasvavaan kysyntään laajentamalla yhteisöllisten työtilojen verkostoaan, UMA Workspacea. Työympäristön vaikutusta työntekijöiden hyvinvointiin selvitettiin mittaamalla UMA Workspace -tiloissa työskentelevien henkilöiden stressi- ja palautumistasoja. Testihenkilöt kokivat vähemmän stressiä ja kokivat nukkuvansa paremmin työskenneltyään monipuolisessa työympäristössä.

Kotimainen erälegenda Sasta 50 vuotta – juhlat yhdessä suomalaisten laatumerkkien kanssa28.2.2019 09:59:48 EETTiedote

Suomalainen erävaatemerkki Sasta on pukenut laatutietoisia luonnonystäviä jo 50 vuoden ajan. Juhlavuotensa kunniaksi Sasta julkistaa viisi muiden kotimaisten laatumerkkien kanssa suunniteltua ja valmistettua yhteistuotetta, eli kollaboraatiota. Yhteistyöprojektien tavoitteena on muistuttaa kuluttajia tarveharkintaisia ostoksia tehdessään kotimaisen suunnittelun ja tuoteosaamisen jatkuvuuden tärkeydestä sekä tukea myös muita vastuullisia suomalaisia toimijoita.

Suomalainen Gamesaver valmentamaan Kiinasta jääkiekkomaata20.2.2019 09:46:20 EETTiedote

Suomalainen urheiluvideopalvelu Gamesaver on solminut aiesopimuksen jääkiekon videovalmennus- ja mediapalvelun rakentamisesta Kiinaan. Vuoden 2022 talviolympiakaupungin Zhangjiakoun virallisen kumppanin, ruotsalaisen urheilualan konseptointiin erikoistuneen Sports Republicin kanssa räätälöitävä palvelu tulee tarjoamaan kiinalaisille jääkiekkoharrastajille mm. suomalaisten jääkiekkotähtien parhaita kikkavideoita. Gamesaverin Kiinan-versio integroidaan myös Sports Republicin CoachVision-ohjelmaan palvelemaan ja kehittämään kiinalaisia jääkiekkovalmentajia.

MTV:lle vuosi 2018 oli käännekohta – liikevaihto kasvu-uralle ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen14.2.2019 20:26:28 EETTiedote

Suomen suurimmalle kaupalliselle televisioyhtiölle MTV Oy:lle 2018 oli investointien ja uudistusten vuosi. Vaikka yhtiön tulos oli edelleen tappiollinen, onnistui MTV kääntämään liikevaihdon kasvuun edellisvuodesta, ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen. Tämä käy ilmi MTV:n omistavan ruotsalaisen Bonnier Broadcastingin torstaina julkistamasta tulosraportista.

Super Bowl käyntiin suomalaisen veden voimin30.1.2019 15:19:34 EETTiedote

Suomalainen Vellamo-mineraalivesi on kutsututtu maailman katsotuimpien urheilutapahtumien joukkoon lukeutuvan Super Bowlin avaavan Super Saturday -juhlan viralliseksi vedeksi. Perinteisesti tuhansia VIP-vieraita keräävässä tapahtumassa on mukana useita urheilu- ja viihdemaailman tähtiä ja maailmanluokan huippuesiintyjiä. Vellamon näkyvä mukanaolo tapahtumassa on merkittävä askel heinolalaisen mineraalivesiyhtiön Pohjois-Amerikan markkinoiden avauksessa.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme